ניתוח הסרת סטומה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

03/04/2014 | 18:39 | מאת: שוש

שלום לכולם, אני עומדת לעבור בעוד שבועיים ניתוח הסרת סטומה. רציתי לדעת פרטים לגבי הניתוח. ההחלמה ממנו. כמה זמן לוקח לרקטום / חלחולת להתחיל לעבוד? תודה לתשובתיכם ולתמיכתכם.

05/04/2014 | 20:49 | מאת: ברק

לדעתי אין הרבה מידע על זה. (אני גם לא יכול לעזור כי לא התנסיתי בזה עדיין) מקווה שמישהו אחר שעבר את זה יגיב לך כאן אבל אתה גם יכול לחפש בפורום. כתבו על זה בעבר. נ.ב. בהצלחה! מקווה שיעבור בשלום :) אשמח אפילו אם תעדכן כי אני שוקל את הניתוח הזה כבר כמה חודשים.

06/04/2014 | 10:49 | מאת: אייל

כאשר הוציאו לי את הסטומה השאלה הראשונה שלי את הרופאים האם המעי הגם שהוא בעצם שריר לא רצוני כאשר הוא לא עובד הוא נתנוון ? התשובה הייתה ברורה המעי הגס עובד כל הזמן עם מיצי העיכול שלו ולכן ברגע שיחזירו את הסטומה המעי הגס יתחיל לעבוד מיידי אני מאמין שיקח כמה ימים עד שתתחיל להוציא צואה אבל הבנתי שאין בעיה של ניוון או התעוררות המעי הגס נשמח לשמוע ממך על ההתקדמות

06/04/2014 | 11:16 | מאת: זואי

כתבתי בעבר על כך רבות, מציעה לך לחפש. וגם לאחרונה כתבתי כאן לניק "אורח ותיק" (זה עוד פה למטה את מוזמנת לקרוא) על נסיוני עם הסגירה. תראי, אני מחלימה בצ'יק מניתוחי בטן.. אז אני לא ממש מדד. אם אינני טועה (שוב, מציעה לך לקרוא אחורה) - אחרי יום או יומיים החלה לי פעילות מעי ולא נגמרה... גרתי בשירותים. הכיני ערימות נייר טואלט רך, משחת טוסיק ומגבונים עדינים. הכיני שלל תחתונים רב פעמיים/חד פעמיים ותקני מגיני תחתונים ברמת-כמעט- טיטול... צר לי אם זה נשמע מלחיץ. אני מדברת רק מנסיוני האישי. בשלב מסויים ממש בכיתי במחלקה לקבל חדר פרטי עם שירותים צמודים. ובביה"ח לא נטלתי אימודים, אז אכלתי שם אורז... לנסות לעצור את השצף קצף. כשהמעי מתחיל לעבוד, צפי לכאבי בטן של גזים. כאב שממש רצוי לקחת בשבילו משככים. (אני סירבתי למורפיום/פטידין והסתפקתי בזריקות וולטרן). ההתחלה היתה שילשולים בכמויות ואפילו בריחות. מצאתי את עצמי גם עם טיטול בי"ח שוכבת במיטה ותוהה למה עשיתי את זה. אבל... חייבים טונות של סבלנות. טונות. בסוף דברים מסתדרים. לפעמים מהר מאוד. לפעמים לאט (כך היה אצלי). תבררי מה שיטת הסגירה. כדי שלא תופתעי אם יסגרו לך כמו לי - ותגלי חור בבטן... אז יש שיטות סגירה. ואצלי החליטו לתת לחור להסגר עצמאית. אז היה לי בור בבטן ורק בקצותיו היו 2 סיכות מכל צד. את החור הזה הייתי מכסה בפד כי לא ממש יכולתי להסתכל על זה והוא גם היה מפריש. אחרי 4 שבועות בדיוק הוא נסגר עצמאית. (זה די מגניב. הוא נסגר מבפנים). כשקלטתי לראשונה שהותירו בי חור פתוח, אז בפעם הראשונה שהורשיתי לשתות שאלתי את הרופא אם עכשיו כל מה שיכנס לבטן יצא לי מהחור הזה חחח. בהצלחה!

06/04/2014 | 16:26 | מאת: מיכל

היי שוש, קודם כל שיהיה במזל טוב ובהצלחה! המעי חוזר לעבוד ברגע שמתחילים להכניס משהו לפה. לפי מיטב זכרוני מתחילים אחרי יומיים לאכול דברים קלים, ג'לי, מרק וכדומה. כמובן תפריט דלת סיבים. אני חוויתי בערך את כל מה שזואי חוותה. ההתחלה קצת קשה כי מבלים הרבה בשירותים. ביום הראשון הייתי קרוב ל30 פעם וזה היה ממש מתסכל. אבל כמות הפעמים ירדה כל יום. לצערי היו לי גם בריחות בימים הראשונים ולכן כדאי להצטייד בפדים ותחתונים חד פעמיים ולהיות עם הרבה סבלנות - בסוף זה משתלם. ולא להלחץ מאותן בריחות. זה מסתדר. מבטיחה. מבחינת כאבים, לצערי זה כואב כי המעיים מתחילים לעבוד מחדש. בגלל שהניתוח הרבה יותר פשוט אז לא הייתי מחוברת למורפיום או משהו דומה וכל כאב כאב ממש כך שלפעמים חשבתי שהניתוח כואב יותר מהניתוח הראשון ( וזו מחשבה שגויה כמובן כי בניתוח הראשון פתחו לי את כל הבטן וחתכו את כל המעי הגס) הייתי ממליצה לך לההערך מראש במגבונים לחים ( ממליצה על ד"ר פישר או מגבונים של לייף עם הדובי והתוספת חוחובה) וגם על משחת בייבי פסטה או כל משחה אחרת על מנת למרוח על פי הטבעת. לגבי הסגירה- גם אצלי השאירו את החור פתוח וזה נורא הבהיל אותי בהתחלה כי ממש היה לי חור בבטן כאילו ירו בה. אבל זה נסגר לבד.. והצלקת חמודה. ממליצה לבקש שישימו לך פד כי זה גם מפריש וגם לא נעים. אם תרצי לדבר בטלפון לפרטים נוספים אשמח לדבר ( תוכלי להשאיר טלפון או לקבל את הפרטים שלי ממנהלות הפורום. והכי חשוב לחייך! :) כי זה ניתוח טוב.

18/08/2018 | 10:25 | מאת: נסים בן דוד

עברתי לפני10 ימים ניתוח הסרת אילוסטומה 3 ימים ראשונים שילשולים תכופים אחר כך אכלתי מוצקים ואוכל כצו אורז עוף ופירה וקוסקוס עכשו 10 ימים אחרי יש עצירות , אחרי לחץ רץ לשרותים ולא יוצא שום דבר מלבד אולי פעם ביום יוצא בצורת תרמיל שעועית בעובי 8 ממ . מישהו יכול להציע מה לעשות בהמשך תודה רבה

מנהלי פורום סטומה - תמיכה