כאבים בלתי פוסקים בצדי הירכים

דיון מתוך פורום  כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים

04/12/2016 | 14:19 | מאת: גידי כהן

שלום ד"ר בנדר, אני בן 77 ,בריא,עושה כל בוקר תרגילי התעמלות ,חלקם קשים ,במשך כ 40 דקות ,אין לי עודף משקל. מזה שנים אני סובל מכאבים בצדי הירכיים-יותר בצד שמאל ,זה מתבטא בכאבים בעת עליה וירידה במדרגות ,וכאבים בעת שינה על הצד. לפני כ 9 חדשים הייתי אצל אורטופד,שלח אותי לצילום שם נתגלתה דלקת-לא זיהומית -בצדי הירכיים.הרופא קבע שיש לי טרוכנטריק בוריסיטיס. נתן לי זריקה בצד שמאל, הכאב נעלם ,אך חזר כעבור חדשיים. לפני כ 3 חדשים קיבלתי שוב מרופא אחר זריקות בשני הצדדים ,אך הכאב חזר שוב. לפני כשבועיים נבדקתי ע"י רופא מומחה,שקבע שבעצם אין מה לעשות,חוץ ממשחות וזריקות חוזרות כל 6 חודשים. שאלותי הן : 1. האמנם אין דרך טיפול שתסלק את הבעיה ? (ניתוח ?) 2. מה דעתך על המכשיר בי קיו לייזר ? הם מפרסמים שבתי חולים משתמשים במכשיר . כדאי לרוכשו למרות מחירו הגבוה ? מתנצל על אורך הפוסט ואודה לך על תשובה מועילה.

לקריאה נוספת והעמקה
07/01/2017 | 21:17 | מאת: יסמין

אני סובלת מבעיה דומה. הדבר שהכי עוזר לי הוא דיקור יבש הנקרא גם IMS. יכול להיות שיש לך תפיסה חזקה מאד (טריגר פויינטס או בעברית נקודה מקרינת כאב) של השרירים כמו הפריפורמיס או הגלוטוס מינימוס ומדיוס והם מקרינים לך לצידי הירך.

לקריאה נוספת והעמקה
11/01/2017 | 00:46 | מאת: יסמין

היום נבדקתי על ידי ד"ר בנדר ואני חייבת לציין שבמשך כמעט עשור של הליכה למיני רופאים מומחים מעולם לא נבדקתי בכזו יסודיות, הקשבה ומקצועיות. ממליצה לך שתקבע תור. ואין לי שום קשר אליו מלבד הבדיקה היום שהרשימה אותי מאד וכאמור יש לי ניסיון עשיר עם רופאים שטוענים ש"אין מה לעשות". הוא הראשון שאומר שיש בעיה וצריך להגיע לשורש שלה וביקש את הבדיקות והאבחונים המתאימים.

שלום רב תוגבה דלקתית (לא זיהום) בסטרוקטורות של הירך בדרך כלל בסטרוקטורה שנקרית בורסה טרוכנטרית שהתפקיד שלה הוא להחליק את התנועות הל מפרק הירך, בבדיקה בדרך כלל יש רגישות צדדית באזור ירך מקורב בורסיטיס כוונה לגירוי דלקתי במעטפת שנקראת בורסה, המעטפת מצויה במפרקים גדולים כל " בעיה בגוף" יוצרת תגובה דלקתית אשר מטרתה לנסות ולתקן את "הבעיה" בתגובה הדלקתית מפרשים חומרים אשר גורמים לכאבים NSAIDS או שמם האחר תרופות לא סטרואידליות נוגדות דלקת , גם מדכאות את הכאב בנוסף לדלקת, תרופות אלה ניתנות ללקיחה לפרק זמן קצוב סטרואידים-תרופות נוגדות דלקת. זריקות סטרואידים משמשות להקלה זמנית בלבד של כאבים.ודלקת (דיפורספן,דפומדרול, הידרוקורטיזון) יש צורך באבחון האם אין זה כאב מוקרן לדוגמא מהגב טיפולים לבורסיטיס יכולים לנוע בין תרופות, זריקות, רפואה משילמה,, פיזיותרפיה, ליזר שצינתה, גלי הלם וכלוי- באם באמת זאת האבחנה ואין מדובר בכאב מוקרן ד"ר בנימין בנדר www.drbender.co.il

לקריאה נוספת והעמקה

מנהל פורום כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים