חשד לקרע, שחיקה בסחוס ונוזלים

דיון מתוך פורום  כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים

לאחר כשנתיים עברתי ניתוח בברך ימים עקב קרע במיניסקוס כאשר הוסר חלק ממנו; הכאבים חזרו ונהיה לי מאוד קשה ללכת ואף בירידות מאוד מתקשה וחייב לנוח בשביל להמשיך ללכת ואף ברך שמאל מתחילה לכאוב לי מאוד. בצילום מ.ר.י האחרון המצאו הממצאים האלו- 1.שחיקת סחוס ב Lfc 2.שינויים פוסט ניתוחיים במיניסקטס לטרלי עם חשד לקרע כמתואר 3.נוזל בבורסה סמיממברנוסיס מה משמעות כל אלה והאם אצטרך לניתוח חוזר??!!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב שחיקת סחוס הינה שחיקה של מפרק הברך LFC הינו קונדיל פמורלי צדדי, דהיינו עצם הירך הצדדית אבחנה של מצב מסוים והמלצות לטיפול נעשה לאחר קבלת היסטוריה רפואית, בדיקה ועיון בבדיקות ההדמיה בברך ישנם שני מניסקוסים, אחד פנימי(מדיאלי ) ואחד חיצוני (לטרלי), תפקידו של המניסקוס בברך הוא בין השאר לשמש כבולם זעזועים, קרע במניסקוס יכול להפריע לתפקוד התקין של המפרק, קרע במניסקוס יכול לגדול , יכול ליצור נעילות של הברך, כמו כן יכול ליצור פגיעה בסחוס של הברך, כל הדברים שציינתי יכולים להיות אך לא חייבים להיות ,באם מוציאים חלק מבולם הזעזועים של הברך דהיינו המניסקוס עומסים רבים יותר מופעלים על הסחוס אם מדובר בשחיקת מפרק הברך(אוסטאוארטריטיס), אזי שחיקת מפרק הברך הינה מחלה אשר משפיעה על חייהם ועל איכות חייהם של אנשים רבים ברחבי העולם בדיקות הדמיה(צילומי ברכיים בעמידה) עוזרות לאושש את האבחנה בנוסף לקבלת היסטוריה רפואית מפורטת ובדיקה פיסיקלית ניתן להתעדכן במאמר על שחיקה של הברך ובטיפולים בקישורים הבאים www.facebook.com/drbenderbenjamin http://www.drbender.co.il/articles http://www.drbender.co.il/faq http://www.doctors.co.il/ar/15678 ניתן לצפות בסרטונים של אנשים אחרי ניתוח כולל החלפה של שתי ברכיים ביחד בקישור הבא בשיטה של ברך מותאמת אישית https://www.youtube.com/watch?v=g9-iLlF-O_w מצורפים קישורים לשיטה חדישה להחלפת מפרק ברך-ברך מותאמת אישית ברך מותאמת אישית-סרטון ביו טיוב http://youtu.be/NWkGOxaeBUY מאמר בעיתון הארץ http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1695569 ברך מותאמת אישית יתרונות השיטה הניתוחית http://www.drbender.co.il/articles/69-advantages-new-method החלטה לגבי ניתוח או טיפול שמרני ניתן להחליט לאחר קבלה של היסטוריה רפואית מפורטת, בדיקה ועיון בבדיקות ההדמיה. ניתוחי החלפות מפרקים הם אופציה . ניתוחי החלפות מפרקים נעשים לשם איכות חיים ולא לשם הצלת חיים, לכן אין הכרח לעשות אותם , אלא אם החולה עצמו מציין שאיכות חייו נפגעת לרמה כזו שהוא אינו יכול לסבול את הכאבים ואת ההגבלה בתפקוד המפרק . בצילומים ובבדיקה ניתן להתרשם מה מידת השחיקה של המפרק ועד כמה תפקוד המפרק נפגע ניתוחי החלפות מפרקים נעשים קודם כל עקב כאבים והגבלה בתפקוד המפרק. מטרתו של הניתוח הינו שיפור בכאבים ובתפקוד המפרק באם הטיפול הלא ניתוחי אינו עוזר ואיכות החיים נפגעת ניתן לשקול ניתוח מכיוון שאורך החיים של משתל מלאכותי הוא מוגבל, הנטייה היא באנשים צעירים למצות את הטיפול השמרני, אך אין זה אומר שלא ניתן לעבור את הניתוח גם בגילאים צעירים באם אין הטבה תחת טיפול שמרני וישנה עדות קלינית ורנטגנית לשחיקה. לאחר שיקול מכלול הטיפולים והסבר על הסיכונים והסיבוכים בברכה ד"ר בנימין בנדר

לקריאה נוספת והעמקה
28/07/2015 | 21:48 | מאת: ביסן

מבחינת ההיסטוריה הרפואית של הברך- לאחר סיבוב הברך נקרע אצלי המיניסקוס והיו לי נעילות בברך, עשיתי ניתוח והיה קרע מלא, עברתי הטרייה של המיניסקוס אך לאחר כשנתיים מאותו ניתוח אני מרגיש קושי בהליכה ובירידות, ביצעתי מ.ר.י והתוצאות ציינתי למעלה, קרע במיניסקוס ושחיקת הסחוס... מה משעות הנ"ל? והאם זו בעייה שאיתה אצטרך לסחוב כל החיים? מהחינת מגבלה רפואית ופיזית?!

לקריאה נוספת והעמקה

מנהל פורום כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים