בעיות ברכיים

דיון מתוך פורום  כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים

24/10/2014 | 18:29 | מאת: אור

שלום רב.. בשנה האחרונה אני סובלת מבעיות ברכיים (בת 33. זה התחיל מכיפוף של הברך שהשמיע קליק חזק מלווה בתחושה חזקה של משהו משוחרר. אורטופד אחד שלח אותי היישר לארתרוסקופיה ובבוקר של הפרוצדורה ביטלתי כי היו כל מיני סימנים מבסיסי שעלי קודם לבצע בדיקת אם.אר.איי. תוצאות האם.אר.איי הן ואשמח מאוד אם אקבל פירוש מדויק שלהן: 1.קרע אורכי אופקי אינטרנזי בקרן האחורית ובגוף האחורי והאמצעי של המניסקוס המדיאלי,שלא מגיע בבירור למשטח המפרקי אך מגיע לפריפריה של המניסקוס מלווה צ'יסטה פאראמניסקלית קטנה המשכית לו מאחורי המניסקוס. 2.חשד לקרע חלקי אינטרסטיציאלי בשליש האמצעי של הרצועה הצולבת הקדמית ללא ריטרקציה או הפסקה ברציפות הרצועה או שינוי בזווית שלהץ 3.כונדרומלציה פטלה מינימלית דרגה 2 במשטח המדיאלי של הפיקה. 4.נגע אינטראמדולרי קטן באורך כ-5 מ"מ,בעל מאפיינים שפירים בנטהדיפיזה של הפמור הדיסטלי יכול להתאים במקום הראשון לאנכונדרומה קטנה או לצ'יסטה קטנה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב אבחנה באורטופדיה והמלצות לטיפול/בירור ניתנות לאחר קבלת היסטוריה רפואית מפורטת, בדיקה ועיון בבדיקות ההדמיה בברך ישנם שני מניסקוסים, אחד פנימי(מדיאלי ) ואחד חיצוני (לטרלי), תפקידו של המניסקוס בברך הוא בין השאר לשמש כבולם זעזועים, קרע במניסקוס יכול להפריע לתפקוד התקין של המפרק, קרע במניסקוס יכול לגדול , יכול ליצור נעילות של הברך, כמו כן יכול ליצור פגיעה בסחוס של הברך, כל הדברים שציינתי יכולים להיות אך לא חייבים להיות ,באם מוציאים חלק מבולם הזעזועים של הברך דהיינו המניסקוס עומסים רבים יותר מופעלים על הסחוס כאבים פטלופמורליים(CMP)כונדרומלציה פטלה באם כל הבדיקות שוללות דבר אחר, אך אבחנה נעשית לאחר קבלת היסטוריה רפואית, בדיקה ועיון בבדיקות ההדמיה אם מדובר אצלך ב כאבים בין הפיקה לירך הנקראים כאבים פטלופמורליים, הכאבים יכולים להיגרם מסיבות רבות o זווית Q (זווית גיד השריר הארבע ראשי) גדולה, הזווית מחושבת בין גיד הקואדריצפס לגיד הפיקה o מנח ואלגוס של הברך o מנח של עצם הירך בהטיה קידמית מוגברת o סיבוב חיצוני של עצם השוק o מיקום צדדי לטרלי של הגבשושית הטיביאלית (מקום אחיזתו של גיד הפיקה) o מעטפת צדדית הדוקה o כפות רגליים בפרונציה o מנח גבוהה של הפיקה ( פטלה אלטה) o גמישות יתר בין הסיבות השכיחות זה גמישות יתר, ציר לא תקין של הרגל. לעיתים אף יש צורך במדרסים לתיקון כף רגל שטוחה או כף רגל כעורה , מנח כף הרגל יכול להשפיע על כאבים סביב הברך ( בייחוד כאבים פטלו-פמורליים). מגן ברך לעיתים יכול לעזור בכאבים מסוג זה ,יש צורך בטיפול הכולל תרופות נוגדות דלקת . חיזוק שרירים סביב הברך הכרחי. מצורף קישור בעברית עם הסבר על הבעיה , קישור שני הינו קישור של תרגילים לברך קישור: http://www.wikirefua.org.il/index.php/%D7%AA%D7%A1%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%AA_%D7%9B%D7%90%D7%91_%D7%A4%D7%98%D7%9C%D7%95%D7%A4%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%9C%D7%99_-_Patellofemoral_pain_syndrome http://www.aafp.org/afp/991101ap/ קישור לתרגילים http://www.summitmedicalgroup.com/library/sports_health/patellofemoral_pain_syndrome_exercises/ הכאבים ממוקמים בעיקר מסביב לפיקה ומוחמרים בעיקר בקימה מישיבה, בירידת מדרגות ופעילויות ספורט בברכה ד"ר בנימין בנדר

לקריאה נוספת והעמקה
26/10/2014 | 11:27 | מאת: אור

תודה רבה על תשובך הזריזה והמפורטת..מאוד עוזר לי. אין היסטוריה רפואית כלל בכל הנוגע לברכיים אמלי, מדבור בכאבים שהתחלתי להרגיש בשנה האחרונה. מאשרת את מה שאתה מניח כי ישנה כף רגל שטוחה ואכן אני סובלת מכף רגל כזו מעולם לא אובחנה כפלטפוס. האם יש צורך לדאוג לגבי הנגע השפיר שרשמתי בסעיף 4? מודה לך מראש!

מנהל פורום כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים