פורום הפרעות שינה ונחירות

פורום זה סגור לשליחת הודעות חדשות. לפורום הפעיל - מחלות אף אוזן גרון
הנה תופעה מעניינת: כל בעלי החיים המוכרים לנו ישנים במחזוריות יומית. מעניין עוד יותר לציין שגם צמחים ישנים, ולמעשה צורות מסוימות של שינה קיימות כמעט בכל היצורים החיים על פני כדור הארץ. למרות כלליות השינה, הידע לגבי חשיבות השינה ותרומתה לבריאות הולך ומתבהר רק בשנים האחרונות. השינה משפיעה בדרכים שונות על כל מערכות הגוף: לב וכלי דם, עצבים, מערכת החיסון, עיכול ועוד. השינה גם מושפעת ומשפיעה על מערכות הנפש השונות. הידע כאמור הולך ומתרחב, ועדיין רב הנסתר בעניין השינה - תפקידיה והשפעותיה. במסגרת רפואת השינה, אנו עוסקים בעיקר באבחון וטיפול באיכות השינה, משך השינה ותזמון השינה.
1424 הודעות
1364 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות שינה ונחירות

13/06/2021 | 10:41 | מאת: גיא

ד"ר שלון רב, בן 48 ומצבי מורכב. סליחה על האורך. אני עם הפרעת דום נשעמה בשינה קשה (58 בשעה). מטופל ב CPAP ונתוני ה AHI המקסימליים הם כ 7-11 לפי המכשיר. מבחינת רופא ראות-שינה בבלינסון העייפות שלי אינה קשורה לדום נשימה. סובל ממגוון ליקויי בריאות, בהם היפוך שעון ביולוגי, PTSD, פחברומיאלגיה. מגרנה כמעט מדי יום שמתעוררות בעיקר מלחץ על עצבים בבסיס הגולגלת (אולי בגלל רצועות מסיכת הסיפאפ, מי יודע) שמטופלות בזריקות אג'ובי. מקבל סימוולטה 60. יכול להירדם ב 5 בבוקר ולישון 14-15 שעות ולקום ממוטט מעייפות. לרוב יחד לאחר חלומות ארוכים מאוד ומורכבים עם אלמנטים סיוטיים. בגלל היפוך שעות השינה נוטל מלטונין. לא בקביעות. לאורך שנים סובל מתופעה של קפיצה עצבית חזקה של הגוף בשלבי ההירדמות באופן שהיה מעיר בנות זוג. בשנתיים האחרונות נוספו בשינה סימפטומים של נשיכת החיל הפנימי או הלשון בנגיסה חזקה. לעיתים מתעורר מזה ולעחתים לא זוכר כלל את האירוע. לעיתים בעת הההתכווצות אני שומע רעש חזק מאוד כאילו באוזניים, אבל זה נשמע מתוך הראש ומעיר אותי. כמו "ווש" חשמלי נוראי. דומה לרעש שיוצרת העברת כף יד פתוחה במהירות על אפרכסת האוזן. אציין שמחסור בשינה והירדמות מאוחרת מחריפים את תדירות ועוצמת הסימפטומים. מה גןרם לתופעת ההתכווצות, הנשיכות החזקות ללא שליטה בהירדמות או בשונה והרעשים הוושיים מתוך הראש? האם יד לי הרבה יותר מאירוע יחיד כזה בלילה ואולי זו הסיבה לעייפות? האם נידונתי להיות ממוטט מעייפות לכל חיי? השינה המרןבה והחלומות לא מוסיפים למצבי הנפשי. יש משהו נוסף שהיית מציע לי לברר או לבדוק כדי להשיג אולי שינה ועירנות למחרת?

קיים סיכוי גבוה שפרט לדום הנשימה וההפרעה בתזמון השינה קיימות הפרעות שינה נוספות. ראוי לפנות שוב למעבדת שינה ולבצע בדיקה מלאה במכון השינ. ולא ביתית.

שלום דוקטור, אחרי תקופה שבה ה-CPAP הוריד לי את ה-AHI לרמה של 3-4, עלה ל-10 ויותר והייתי מאוד עייף. רופא רשם לי קלונקס וראו זה הפלא: זה עבד! AHI נמוך והרבה פחות עייף. אך אחרי מספר חודשים הכדור כבר לא השפיע, חזרתי להיות עייף וה-AHI שוב עלה. בנקודה זו רופאת המשפחה (לא זו שרשמה לי את הקלונקס) אמרה לי שאסור היה לי לקחת קלונקס כל כך הרבה זמן והפסקתי בהדרגה לקחת קלונקס (תהליך גמילה נוראי). במקום הקלונקס אני לוקח מלטונין + סליפ אייד, אז אני לא מתעורר כל שעה, אבל השינה שלי רדודה ואני קם עייף מאוד. הפסקות חסימתיות אין לי, רק מרכזיות, אז ה-CPAP עושה את העבודה. אני מחפש דרך להוריד את ה-AHI (הלילה הוא היה 10) ולהיות פחות עייף. יש לך עצה? אני מבין שבארה"ב משתמשים במכשיר ASV כדי לטפל בהפסקות שינה מרכזיות, דבר שכנראה לא מוכר בארץ. כבר לא איכפת לי לנסות כדור אחר או שיטת טיפול אחרת. שילשום לקחתי רבע מ"ג קלונקס כי הרגשתי שאני מתמוטט בלי שינה - הכדור עזר לי אבל ביום הייתי קצת מסטול.

צהריים טובים. באיזה אופן אתה מודד הפסקות הנשימה?

05/06/2021 | 17:26 | מאת: חופית

שלום, כיצד ניתן לאבחן דום נשימה מרכזי? (מדובר באדם שאינו נוחר וגם עם סיפאפ יש כ 15 הפסקות נשימה בממוצע)

דום נשימה מרכזי מאובחן בבדיקת מעבדת שינה חשוב להעלות השאלה בהפניה מאחר ולא כל מערכות הבדיקה כוללות את האפשרות להבחין בין דום נשימה מרכזי לבין דום נשימה חסימתי

04/05/2021 | 06:41 | מאת: רוני

שלום, בת 54 בשנה האחרונה קשיי הרדמות. עייפה אך לא נרדמת כשעה וחצי, כנראה נרדמת לשניות ומתעוררת עד ששוקעת בשינה אחכ ישנה לרוב ברצף אשמח לעצתך רוני

קשה כמובן לתת ייעוץ מבלי לשוחח ולהבין את מהות הקושי. בכללי שמירה על הגיינת שינה נאותה יכולה לשפר המצב. 1. המנעות מארוחות כבדות לפני השינה 2. המעטה בצריכת משקאות מכילי קפאין בכלל והחל משעות אחה"צ המאוחרות- ערב בפרט. 3. המנעות מפעילות ספורטיבית אינטנסיבית בשעות הערב(לאחר 20:00). 4. הפחתת עצמת האור בבית כחצי שעה לפני זמן השינה.

27/04/2021 | 09:50 | מאת: נדב

שלום רב, אשמח למענה לשאלתי מתאריך 16.4.2021 תודה

ראה

16/04/2021 | 04:09 | מאת: נדב

שלום דר' רוזנצווייג, בן 33, רזה, קוטר צוואר תקין. מאובחן מזה זמן עם דום נשימה חסימתי וסובל מאוד. לא מצליח להסתגל לסיפאפ בשום אופן. הומלץ לי לנסות התקן פה ללילה טרם אני חוקר את האפיק הכירורגי, עם זאת נותרה אצלי שאלה פתוחה שמטרידה אותי מאוד - האם לפני שאני משלם אלפי שקלים על התקן פה (שממילא אינו פתרון מושלם) כדאי לבדוק מה קורה אצלי בעזרת סי.טי צוואר+dise? האם ייתכן ממצא בצילום או באנדוסקופיה בשינה, כמו פוליפ וכיו"ב, שניתן יהיה להסיר בקלות יחסית וכך תפתר בעיית השינה טרם שאני קונה התקן לילה? באיזה מסלול רצוי לדעתך לבחור? תודה רבה

השמנת יתר והיקף צוואר הנם גורמי סיכון אך בוודאי לא היחידים ולכן קיימים לא מעט מקרים של הפרעת נשימה בשנה בנבדקים ללא גורמי הסיכון הנ"ל. לגבי הטיפול, ניתן לנבא במידה מסוימת את סיכויי ההצלחה של התקון הפה באמצעות בדיקה טנדסקופית של בית הבליעה בעירות ולעתים גם בשינה .(DISE). כמובן שאף פעם אין בטחון מלא בתוצאות טיפול זה לפני שמנסים והנסיון פירושו רכישת המכשיר. חלק מסובלים מעדיפים לפני רכישת המכשיר לברר את סוג ויעילות הטיפול הכירורג ואז לשקול את גישתם לאור הנתונים. במקרה זה אכן רצוי לבצע בדיקת ה DISE ו CT צווארי. אגב, ממצא של 'פוליפ' או שקד שלישי הנו נדיר במבוגרים .

08/04/2021 | 13:24 | מאת: ירון

יש לי דום נשימה בדרגה קלה, ללא נחירות, עייף בבוקר, מעברי אף עליונים צרים, עברתי ניתוח להסרת כונכות. בשימוש ב-CPAP לא החזקתי מעמד בשינה של יותר מ-30 דקות ומדדתי בפולסאוקס נפילות חמצן חזקות יותר מאשר ללא CPAP. 1. האם בד"כ מנסים במצב כזה לחצים יותר גבוהים או שמנסים BPAP? 2. אני מבין ש-CPAP שומר על מעברי אויר פתוחים לאנשים שנוחרים. אני לא מבין למה טיפול בלחץ קבוע אמור לעזור לאנשים שלא נוחרים? אשמח להסבר. 3. האם יש מכשיר שפשוט מכניס ומוציא אויר לאנשים שלא נוחרים?

ראשית אין מצב אפשרי של ד נשימה חסימתי בשינה ללא נחרו. אי לכך יש לבחון מחדש האבחנה כאשר האפשרויות הינן: 1. אתה נוחר אך ישן לבד או לחלופין ישן בזוגיות אך הצד השיני אינו מופרע מהנחירות 2. באמת אינך נוחר ותשובת בדיקת השינה אינה נכונה ואין לך דום נשימה. 3. אתה אינך נוחר ויש לך דום נשימה בשינה אך מסוג מרכזי ולא חסימתי. אם תשובתי מעלה בך ספקות לגבי האבחנה , רצוי לפנות ולדבר עם הרופא החתום על בדיקת השינה לברור השאלה. בכל מקרה במידה ואכן יש לך הפרעת נשימה בשינה בדרגת חומרה קלה , הטיפול אינו מחויב אלא אם אתה סובל גם מעייפות. CPAP שומר על מעברים פתוחים לאנשים שיש להם דום נשימה בשינה . בהצלחה

13/04/2021 | 10:57 | מאת: ירון

תודה, אני מבין ש-CPAP מונע נחירות ושומר מעברי אויר פתוחים בחיך בגלל הלחץ הגבוה - האם הוא גם פותר ירידות ברמת החמצן כתוצאה מהיצרות באף? אם כן מה הסיבה?

31/03/2021 | 05:29 | מאת: ירון123

שלום, אני בן 33. גובה 1.84 משקל 104. בגיל 19, לפני כ-14 שנים עברתי ניתוח כריתת שקדים לאחר שאובחן דום נשימה קל בשינה. (11 הפסקות בשעה). בבדיקת שינה דאז נמצא כי הניתוח פתר את הבעיה. לאחרונה עברתי בדיקת שינה ביתית עם 12 הפסקות בשעה. משקלי כיום הוא 20 קילו יותר לעומת המשקל שהיה כשעברתי את הניתוח. שאלתי היא: במידה ולא הייתי עובר ניתוח שקדים בעבר האם היום היה לי דום נשימה חמור יותר? האם ייתכן שבשל עליית הגיל החמיר הדום נשימה בשינה? בתודה

החמרה מחדש של הפרעת הנשימה בשינה נובעת בסבירות גבוהה בחלקה הגדול מהעליה במשקל ובחלקה הקטן יותר מהתבגרותך. לגבי השאלה של כריתת השקדים ודרגת החומרה ; ייתכן אך לא בטוח שההפרעה הייתה חמורה יותר.

31/03/2021 | 05:22 | מאת: ירון123

שלום, האם ייתכן שאדם מבחינה סובייקטיבית מרגיש שבלילה מסויים הוא לא ישן טוב בלילה ומבחינה אובייקטיבית הוא ישן מצוין?

הגדרת השינ כטובה או לא טובההנה סוביקטיבית בעיקרה. בדיקה מעבדתית של השיה מגדירה פרמטרים מסוימים בשינהאך אינה כוללת פרמטרים רבים אחרים ולכן ייתכן פער בינה לבין התחושה הסוביקטיבית. לסיכום ;אם הרגשתה ששנתך לא הייתה טובה וכל אמצעי טכני שהוא הצביע על שינה טובה, יש להאמין לתחושתך הסובייקטיבית.

31/03/2021 | 01:17 | מאת: NOT_FOUND

בן זוגי חווה פעם בכמה לילות תופעה של נחירה חזקה ועוצמתית מאוד (הרבה יותר חזקה מנחירות רגילות שהוא נוחר במהלך הלילה) ואליה מתלוות עוד נחירות כאילו מתקשה לנשום עד שמפסיק והוא חוזר לישון רגיל (בבוקר טוען שזה חלום מבהיל) הוא עייף לאורך היום ובעיקר בבוקר (וגם השינה שלי נפגמת כתוצאה מכך) התופעה חוזרת על עצמה כמה שנים ועם השנים התדירות גברה הוא עשה פעם אחת מעבדת שינה אך למשך לילה אחד ובלילה הזה לא היה לו את התופעה כי זה קורה פעם בכמה לילות השאלה מה זה יכול להיות לדעתך? ואיזה בדיקה יעילה כן ניתן לעשות? (בדיקה של לילה אחד זה לא רלוונטי כי זה קורה פעם בכמה לילות) אשמח להכוונה

מבחינת בדיקת השינה , חשוב במקרה זה שהבדיקה תי בדיקה מלאה כולל רישום גלי מוח . בדיקה כזו מבוצעת בתוך המעבדה ולא בבית כפי שקרוב לוודאי הוא ביצע. בבדיקה כזו צפויים להתגלות לעיתים ארועים שאינם מגיעים לסף הביטויהקליני אך נצפים בבדיקת גלי המוח. לכן גם בלילה שהארוע אינו קורה, ייתכן מאוד שניתן יהיה לקבל אבחנה מתאימה.

21/03/2021 | 23:41 | מאת: אור

שלום בן 45 מזה תקופה אני סובל מהירדמות אצבעות הידיים בשינה. זה קורה גם ביד ימין וגם ביד שמאל, אני מתעורר בשינה (איני יודע אם מזה או מסיבה אחרת) ומרגיש שהאצבעות רדומות (גם תחושה של נפוח וכואב). זה יכול לקרות גם מספר פעמים בלילה. מה שמעניין זה שזה קורה באצבעות היד שלא עליה אני שוכב. אני ישן על הצד, וכשאני שוכב על צד ימין אצבעות יד שמאל נרדמות, וכשאני על צד שמאל אצבעות יד ימין נרדמות. (ההגיון אומר שאם זה כתוצאה מלחץ על היד זה היה צריך להיות דווקא היד עליה אני שוכב). מה יכולה להיות הבעיה? מה הסיבה לכך? מדוע דווקא היד שלא עליה אני שוכב? האם זה קשור לבעיה ביד או בעמוד שדרה או משהו אחר? האם נדרש בירור וטיפול? והאם זה מסוכן? יכול חלילה להיות מצב שאצבעות נרדמות ויהיה נזק בלתי הפיך? תודה רבה

התלונות יכולות להתאים לסינדרום תעלת כף מוצרת ולכן ראשית כדאי לפנות לאורטופד המומחה בכף הייד ולבצע הבדיקות הנדרשות. בברכה

שלום, יש לי פקק שעווה גדול באוזן ימין ופקק קטן באוזן שמאל. הייתי אצל רופא אאג לפני כשבוע וחצי אך הוא דחף לי את השעווה עמוק יותר באמצעות טיפול עם סוג של חוטר שהפסקתי את הטיפול באמצע בשל גירוי שהציק לי באוזן. מאז אני משתמש בספריי clean ear שאינו שיפר את מצב השמיעה. האם ישנו טיפול מסוג שטיפה או שאיבה שאוכל לעשות?

אנא פנה לרופא אאג בקופה. הפורום אינו מיועד לבעיות אזניים

05/03/2021 | 08:52 | מאת: דני

שלום רב רציתי לדעת האם תרסיס לאף פליקסונז יכול לפגןע בעיניים לעזרתכם אודה

במקרים מסוימין עלול להעלות הלחץ התוך עיני. להמשך ברור בעניין אנא פנה לפורום המתאים. פורום זה מיועד להפרעות נשימה בשינה בלבד.

13/02/2021 | 02:03 | מאת: ירון123

שלום האם אמביאן (או סטילנוקס) בשימוש יומיומי וקבוע יכולה לגרום לעייפות ביום למחרת גם אם סובייקטיבית השינה איתה טובה וגם אם התרופה כבר לא נמצאת בדם? (למשל דרך השפעה כלשהי על מבנה השינה?) בתודה

בהמשך לתשובה קודמת, גם הטיפול בסטילנוקס ככל הנראה יתיתר לאחר השלמת הברור והתאמת הטיפול הנכון.

12/02/2021 | 20:09 | מאת: ירון123

שלום אני בן 32. נוטל מספר שנים אמביאן cr במינון 12.5 מג. אני סובל מעייפות כרונית קשה מרגע ההתעוררות לאורך כל היום כבר שנים רבות. בנוסף, אני יושן ביום וער בלילה כבר שנים רבות.(מובטל) האם יכול להיות שהאמביאן גורם לעייפות הכרונית הקשה לאורך כל היום? (אולי הוא איכשהו משפיע על מבנה השינה). האם יכול להיות שהעייפות היא עקב שינה ביום ולא בלילה? (שמעתי שהשינה ביום פחות יעילה) בתודה

12/02/2021 | 20:16 | מאת: ירון123

אציין בנוסף שבבדיקות שינה בעבר במעבדה לפני שנים רבות לא נמצא דבר מלבד נחירות ללא דום נשימה (אבל לא ישנתי טוב שם). בדיקת שינה ביתית לפני שנה הראתה דום נשימה קל של 11 הפסקות בשעה אך טיפול בסיפאפ כבר מספר חודשים לא שיפר את העייפות. בדירות דם בעבר יצאו תקינות. אשמח לשמוע דעתך

ייתכן ומדובר בתזמון לקוי של השעונים הביולוגיים. במקרה זה שינה מאולצת באמצעות כדור שינה לא פותר את הבעיה. יש צורך בביצוע בדיקה אקטיגראפית בתנאים חופשיים וללא כדורי שינה במשך זמן הבדקה. לאחר השלמת האבחון ניתן יהיה קרוב לוודאי להתאים הטיפול. ממליץ לבקש הפניה לייעוץ רופא במכון השינה על מנת להשלים התהליך האבחוני והטיפולץ בהצלחה

12/02/2021 | 20:08 | מאת: ירון123

שלום אני בן 32. נוטל מספר שנים אמביאן cr במינון 12.5 מג. אני סובל מעייפות כרונית קשה מרגע ההתעוררות לאורך כל היום כבר שנים רבות. בנוסף, אני יושן ביום וער בלילה כבר שנים רבות.(מובטל) האם יכול להיות שהאמביאן גורם לעייפות הכרונית הקשה לאורך כל היום? (אולי הוא איכשהו משפיע על מבנה השינה). האם יכול להיות שהעייפות היא עקב שינה ביום ולא בלילה? (שמעתי שהשינה ביום פחות יעילה) בתודה

12/02/2021 | 20:15 | מאת: ירון123

אציין בנוסף שבבדיקות שינה בעבר במעבדה לפני שנים רבות לא נמצא דבר מלבד נחירות ללא דום נשימה (אבל לא ישנתי טוב שם). בדיקת שינה ביתית לפני שנה הראתה דום נשימה קל של 11 הפסקות בשעה אך טיפול בסיפאפ כבר מספר חודשים לא שיפר את העייפות. בדירות דם בעבר יצאו תקינות. אשמח לשמוע דעתך

על פע התאור עולה חשד להיסט תזמון השינה. יש לפנות למכון השינה בבקשה לביצוע בדיקת אקטיגראפיה בתנאים חופשיים על מנת לאבחן ההפרעה. בהתאם לאבחון ניתן לטפל בהפרעה. בענין הפרעת הנשימה בשינה, יהיה צורך לשקול צורך בטיפול לאחר השלמת הבירור.

29/01/2021 | 00:55 | מאת: ירון123

שלום רב אני בן 32. סובל מעייפות רבה ביום. אני מתעורר בדרך כלל פעם אחת בלילה למתן שתן. אין לי בעיה להירדם חזרה. בנוסף מתעורר בבוקר עם שלפוחית מלאה לאחר ההתעוררות הסופית. רציתי לשאול אם בין לבין יכולות להיות יקיצות רבות כתוצאה משלפוחית השתן, כאלה שהאדם לא מודע אליהן ולא זוכר אותן ואלו יכולות לגרום לעייפות ביום? בתודה

יקיצה לצורת הטלת שתן בגילך נובעת בד"כ מצריכב עודפת של נוזלים בשעות הערב. ההתעוררויות בגלל שלפוחית מלאה הינן מודעות בד"כ. צריך לחפש הסיבה לעייפות במקום אחר.

אני בן 40 לפני כ 8 שנים אובחנתי כלוקה בדום נשימה ברמה בינונית גבוהה. מאז משתמש ב coap באופן קבוע ללא כל בעיה ואייני סובל מעייפות כלל . הגשתי בקשה להוציא רשיון נהיגה לאופנוע צירפתי אישור רופא משפחה של עבר רפואי כולל זה שאני משתמש ב cpap ואין בעיה להוציא רשיון. האם עשיתי טעות? האם אצטרך להתמודד עם מכונים והוכחה שאני כשיר לנהוג? האם הרישיון על רכב פרטי בסכנה? שוקל למשוך את הבקשה במידת האפשר. תודה!

מאחר ואתה משתמש באופן קבוע במכשיר ה C-PAP , לא אמורה להיות כל בעיה. במידה והשאלה תעלה, תתבקש לבצע פריקת נתונים של המכשיר ולשלוח לכון לבטיחות בדרכים. פריקה תקינה לא תגרור אחריה כל פגיעה מבחינת רשיון הנהיגה או קבלת רשיון לאופנוע.

27/01/2021 | 18:25 | מאת: יוסי

שלום סובל כבר זמן מנטייה לאף סתום, כנראה שילוב של מחיצה עקומה וקונכיות מוגדלות. בשכיבה המצב מחמיר ומקשה מאוד על הנשימה מהאף בשכיבה, ולכן יוצר בעיות קשות בשינה. עיקר הבעיה זה הקונכיות המוגדלות שגודלות יותר בשכיבה, כי עובדה שאם אוטריויין האף די פתוח מה שאומר שהחסימה העיקרית היא בגלל הקונכיות. מחוסר ברירה אני משתמש באוטרייוין, רק בלילה, ורק בנחיר אחד, אני עושה את המינימום כי אחרת אני לא יכול להירדם. כ"כ במקביל אני משתמש בספריי אבאמיס (שגם מייבש לי את האף ויש לפעמים דימומים). אני לא חש שהאבמיס עוזר במיוחד, הוא בוודאי לא עוזר לי להסתדר בלי האוטריווין. 1. האם הספריי סטרואידים אמור להקטין את הנפיחות בקונכיות? 2. האם יש הבדלים בין התרסיסים? אבמיס, אלגרו, נזוקורט, סטרונז? אני יודע שהאבמיס הכי יקר, האם הוא הכי טוב או שיכול להיות שמשהו אחר יעזור יותר? 3. איזה עצות יש לטווח המיידי? (ניתוח זה לא פתרון לטווח המיידי), ביום אני נמנע משינה כי אני לא רוצה להשתמש באוטריווין, בלילה אני לא יכול בלי, מה אפשר לעשות? (אני ישן על 2 כריות וזה לא עוזר) תודה

בעקרון תרסיסיסים סטרואידליים מפחיתים תפיחות בקונכיות ויכולים לסייע בשיפור נשימת האף . כל התרסיסים שציינת דומים ויעילים פחות או יותר באותה המידה. קשה כמובן לייעץ באופן ספציפי מבלי לראות את האף.

03/01/2021 | 07:14 | מאת: ירון123

שלום האם דום נשימה קל עד בינוני גורם בדרך כלל לעייפות/ישנוניות יומית אצל רוב האנשים? יש אנשים שזה לא יגרום אצלם עייפות/ישנוניות? בתודה בתודה

ככל שחומרת ההפרעה קשה יותר הסבירות להתפתחות עייפות משמעותית עולה. זה כמובן קשר סטטיסטי. יש בהחלט מקרים של הפרעה קשה בחומרתה אך ללא ישנוניות והפרעה קלה עם ישנוניות חמורה.

03/01/2021 | 07:11 | מאת: ירון123

שלום רב, האם מניסיונך רוב המטופלים בסופו של דבר מסתגלים לסד דנטלי? כרגע לאחר שקיבלתי אותו אני מתקשה להירדם איתו כי מפריע לי שיש לי משהו בשיניים וזה לא מרגיש לי טבעי... שאלה נוספת היא מה נחשבת הצלחה בטיפול? ירידה למתחת ל5 הפסקות בשעה בלבד? או שגם עד 10 זה יהיה בסדר? בתודה

ההסתגלות לסד הנה הדרגתיצ. מומלץ לנסות תחילה לשהות עם הסד כ עשרים דקות לפני השינה במשך מספר ימים. רק אחר כך לנסות ולהרדם עם הסד בפה. מבחינת הצלחה; כל יריה בחמישים אחוזים במספר הארועים לעה ובתנאי שירד ל 15 או םחוצ ארועים לשעה, תחשב הצלחה. כמובן שלאחר השלמת תהליך ההסתגלות צרים לבצע בדיקת שינה תוך כדי שימוש בסד. בהצלחה.

25/12/2020 | 22:20 | מאת: מיקי

לא מתרגל ל clap. לא יכול להירדם בבדיקות שינה ביתיות.קם כל שעה.

קיימים טיפולים נוספים בדום נשימה בשינה . במרפאה לטיפול בהפרעות נשימה בשינה ונחרה באאג באיכילוב ניתן לנסות התאמת התקן פה, טיפול מיופציאלי וכמובן מגוון של ניתוחים. הטיפול מותאם באופן אישי. אתה מוזמן לקבוע תור

09/12/2020 | 00:41 | מאת: יעל

שלום 1. האם שטיפות אף מומלצות לכל אדם? 2. אם סובלים מאף יבש ודימומים (כתוצאה מיובש כנראה) באיזו תדירות מומלץ לבצע שטיפות אף? 3. יש שטיפות אף איזוטניות ויש היפרוטניות (לחברת neilmed יש את 2 הסוגים), אני מבין שההיפרוטניות יותר חזקות? אבל מה ההבדל ביניהם? מה זה עושה ומה זה? לאלו מקרים זה מתאים ולאלו מקרים האחר מתאים? תודה

צהריים טובים. השאלה איננה מענינו של פורום זהה. אנא הפנה השאלה בפורום אף וסינוסים.

שלום האם במקרים של דום נשימה בשינה אצל מבוגרים הפרעת קשב עם ריכוז, ברגע שמטפלים בדום נשימה בשינה (למשל על ידי cpap), אז ההפרעת קשב וריכוז נפתרת ואין יותר צורך בטיפול תרופתי כמו ריטלין? בתודה

הפרעת קשב וריכוז שונה מההפרעה הנוצרת עקב דום נשימה בשינה. יחד עם זאת קקיימים הרבה סימנים זהים כולל הפרעת הריכוז עצמה. הפרעת נשימה בשינה יכולה כמובן להחמיר הפרעת קשב ורחיכוז. במקרה של הפרעה משולבת הייתי ממליץ לחזור על אבחון הפרעת הקשב לאחר התאמת הטיפול בהפרעת הנשימה בשינה ורק כך ניתן לקבל החלטה מושכלת לגבי הצורך בהמשך שימוש בריטאלין או תרופות אחרות הנוגעות לענין.

שלום רב, מדוע דום נשימה בשינה מוגדר אצל ילדים מעל הפסקה אחת בשעה ואילו אצל מבוגרים רק מעל 5 הפסקות בשעה? מה משתנה ביניהם ומה ההשלכות? בתודה

בילדים הנשימה בשינה באופן טבעי הרבה יותר סדירה ולכן אפילו חריגה קלה מהנורמה נחשבת כהפרעה. חומרת ההפרעה נובעת ממספר הארועים בשעה ומן ההקשר הקליני האינדיבידואלי. כך לדוגמא מבוגר נחרן עם 10 ארועים לשעה אינו נזקק מבחינה רםואית לטיפול ואילו ילד עם אותו מספר ארועים ושקדים גדולים יקבל קרוב לוודאי המלצה להניתוח להקטנת השקדים.

01/12/2020 | 15:21 | מאת: חסוי

קיימות רמות של דום נשימה: דרגה חמורה,בינונית ודרגה קלה. השאלה אם בדרגה קלה ניתן או רצוי לטפל בדום נשימה? שהרי זה שיש לי דום נשימה מוציא אותי מהשינה העמוקה וגורמת לי להרגיש יותר עייף בעקבות כך או שהיית מתעלם מזה? ראיתי באלי אקספרס קיימות מסיכות ודברים שמכניסים לפה בשביל למנוע את זה, עד כמה הדברים האלה יעילים? והאם אתה מכיר טיפול יעיל לזה מלבד ניתוח או מכשיר C-PAP?

אכן דום נשימה גם אם בחומרה קלה עלול לפגוע בארכיטקטורת השינה ולגרום לעייפות . במידה ואכן נגרמת עייפות , רצוי לטפל. במקרים מתאימים ניתן לטפל באמצעות התקן פה ייעודי. רצוי להתייעץ עם רופא שיניים מומחה בתחום ההתקנים.

21/11/2020 | 20:39 | מאת: יוני

שלום סובל כבר שנים מבעיות באף בעבר היה לזה גם רקע אלרגי, אך בשנים האחרונות אני לא סובל מאלרגיה, אבל עדיין אין נשימה חופשית באף. יש סטיית מחיצה (היו שהמליצו לנתח והיו שאמרו שלא יעזור), והקונכיות מתנפחות בשכיבה, מה שמאוד מאוד מפריע לי בשינה, גם להירדם, וגם במהלך השינה. בעבר השתמשתי במשך שנים בספריי סטרודיאלי, אך זה עזר רק קצת, וכנראה רק כשהיתה גם אלרגיה. (גם באוטריווין נאלצתי להשתמש בכדי להצליח לישון) אוטריווין פותח לי את האף אך זה לא לשימוש ארוך טווח, ולצערי אני משתמש בזה כבר שבועיים (רק לפני השינה, ורק בנחיר אחד, בלי זה אני לא יכול להירדם). מה הסיבה להתנפחות כלי הדם בלילה ובשכיבה? מדוע לאחד זה קורה ולשני אין כל בעיה בשכיבה? האם ספריי סטרודיאלי יכול לעזור במשהו לזה גם אם אם אין בעיה של אלרגיה אלא רק בעיה של התרחבות כלי דם כתוצאה מהשכיבה? והאם זה שאוטריווין עוזר מעיד על כך שהבעיה היא לא המחיצה אלא הקונכיות? יש פתרונות חוץ מאשר ניתוח? (אני ישן על 2 כריות) תודה רבה

תחום העיסוק של פורום זה הינו שינה ולכן השאלה שהעלת אינה מתייחסת לתחום הספציפי. יחד עם זה במקרים רבים הסובלים מהפרעת נשימה בשינה עם נחרה ודום נשימה סובלים גם מהפרעה בנשעימה אפית בשכיבה. קונכיות האף ככלל מתפקדות כווסט לנשימת האף ולעיתים מייצרות חסימת יתר. לא תמיד ניתן לדעת הסיבה אך הגדלת קונכיות אלו נפוצה ויכולה להיות הגורם. העובדה שאוטריווין עובד אינה תורמת רבות לאבחנה און הבנת הנושא. על כל פנים קיימות שיטות להקטנת הקונכיות בגישה של חודרנות מינימלית . הדבר עשוי לפתור הבעיה בחלק מהמקרים.

05/06/2021 | 22:31 | מאת: קונכיות מתנפחות

אצלי גיליתי שתרופות לערמונית מוגדלת גרמו לתופעה כזו

03/11/2020 | 17:44 | מאת: מישהו

שלום אייל, החודש הייתי בעבדת שינה בפעם השנייה. בפעם הראשונה התגלה אצלי דום נשימה ברמה קלה מאוד. הפעם הראשונה בדיקה בייתית : נצפו 21 הפסקות נשימה באורך ממוצע של 21 שניות מסוג חסימתי בצפיפות של 5 בשעה. הן לוו בירידת חמצן מ98% ל92% בסך הכל שהה 0 דקות בריווי חמצן נמוך מ90%. אירועים חריגים תנועות מרובות בשינה וגם בשנת חלום. שינה קטועה. אבחנה obstructive sleep apnea syndrome קלה מאוד בפעם השנייה במעבדת שינה : עבר בדיקת שינה אשר מצביעה על קיום 30 AHI, סטורציה נשמרת סביב 90% דבר המעיד על obstructive sleep apnea בחומרה בינונית עד קשה. נצפו 58 הפסקות נשימה באורך ממוצע של 25 שניות מסוג חסימתי בצפיפות של 30 לשעה הן לוו בירידות חמצן מ98% עד 90% בסך הכל שהה 0 דקות בריווי חמצן נמוך מ90% 1) אני לא מבין איך יצאו תוצאות כל כך שונות בין הבדיקה הראשונה לבדיקה הראשונה? למה בפעם הראשונה החליטו לא להמליץ לי להשתמש במכשיר CPAP ובבדיקה השנייה פתאום החליטו שכן? נישמע כמו שכונה... בבדיקה השנייה ישנתי במיטה לא נוחה ומזגן קר וזו הסיבה לדעתי שהיה קשה לי להירדם. למה לא לבדוק במשך שבוע בשביל לקבל תוצאות אופטימליות.? 2) שמתי לב באמצע השינה שאני ישן על הבטן והנחיריים של האף שלי תקועים בתוך המיזרן (בלא מודע) מה שמקשה עליי לנשום ומאלץ אותי לישון עם פה פתוח , האם יכול להיות שבגלל זה ניגרם לי הדום נשימה? אני בן 33 די מוזר לי שבגיל כזה יש לי דום נשימה כל כך חמורה,אך יש לי המון יקיצות בשנים האחרונות אז אולי זה מסביר את זה.

אכן הבדל גדול מאוד הדורש הסבר. מצבים פשריים היכולים להסביר הבדל כזה: 1. זמן רב (שנים) שעבר בין בדיקה אחת לשניה 2. עליה ניכרת במשקל 3. מצב של הפרעת שינה תנוחתית המתרחשת בעיק בעת שינה על הגב ואז ייתכן שבבדיקה אחת לא ישנת כלל על הגב ובשניה משך רוב הלילה(התנוחה נבדקת בעת בדיקת השינה אך לא תמיד מדווחת בסיכום הבדיקה. 4. צריכת אלכוהול או תרופות מסוימות לפני השינה. ממליץ לפנות למכון השינה בו בוצעה הבדיקה עם התוצאה החמורה יותר ולבקש הסבר הנוגע ישירות למקרה שלך. כמובן שרצוי להצטייד גם בבדיקת השינה הראשונה.

02/11/2020 | 00:59 | מאת: יוסי

שלום 1. האם בעיות בבלוטת התריס יכולות לגרום להפרעות בנשימה בשכיבה ו/או בשינה? 2. א"כ אלו בעיות יכולות לגרום לזה? ומה הבירור לצורך כך? 3. האם בדיקת TSH במידה ותצא בטווח הנורמה שוללת בעיות בבלוטה? תודה רבה

אכן הפרעות בתפקוד בלוטת התריס יכולות לגרום להפרעות נשימה גם בעירות וגם בשינה הדבר יכול להגרם עקב גודש יתר בדרכי הנשימה במקרים של תת פעילות או עומס יתר בנשימה במקרים של פעילות יתר. TSH הינה בדיקה טובה וכשהיא בגדר הנורמה דבר מצביע בדרך כלל על תפקוד בלוטה תקין.

21/10/2020 | 21:54 | מאת: לי

אובחנתי בדום נשימה בדרגה קשה כ 30 פעם בשעה בבדיקת שינה ביתית. נבדקתי עי רופא מומחה אשר המליץ לי על ניתוח קיצור של בסיס הלשון אשר התרחב וחוסם את דרכי הנשימה בלילה. שאלתי מה אחוז ההצלחה של ניתוח כזה, האם קיימים סיכונים? הבנתי שהניתוח כרוך בכאבים קשים כשבוע, האם אין אופציה אחרת מלבד סיפאפ, אני לא רוצה להיות תלויה במכשירים ופוחדת מניתוח. תודה

ההמלצה על ניתוח כזה או אחר לטיפול בהפרעת נשימה כרוכה בהליך אבחוני הכולל מספר שלבים כאשר בשלב האחרון מתבצעת בדיקה בטשטוש על מנת לאבחן את מוקדהחסימה הרלוונטיים בכל מקרה. בבדיקה זו ניתן גם להעריך באופן כללי את סיכויי ההצלחה של הניתוח שיוצע. בוודאי שבכל ניתוח קיימים סיכונים ובניתוח להקטנת בסיס הלשון באופן ספציפי מדובר בסיכון לדימום, הפרעה בבליעה , הפרעה בחוש הטעם, תחושת יובש\גוף זר בגרון ועוד מספר סיכונים . רצוי לדבר עם המנתח עצמו על סיכויי ההצלחה, מידת הסיכון והאלטרנטיבות הטיפוליות ככל שקיימות. הנתונים הנם בד,כ מאוד אנדיבידואליים.

17/10/2020 | 22:25 | מאת: מישהו

שלום, אני מנסה לפענח מדוע אני קם פעמיים בממוצע באמצע הלילה דבר הפוגם לי בעירנות ובאיכות החיים. ישנן שני סיבות עיקריות שאני לא מצליח להבין מי מהן הגורמת העיקרית לבעיה. קודם כל לעיתים רחוקות בשנת חלום אני מתעורר מסיוט ואני זוכר את החלום אבל זה קורה לעיתים נדירות כך שאני מניח שזאת לא הבעיה. החשש הראשון : שתן קודם כל לפני השינה אני לא שותה (לפחות 3 שעות ) אך לאחר היקיצה יש לי פיפי . ב90% מהמקרים מדובר בשתן דל של 10-15 שניות וב5% מקרים מדובר בלחץ חזק על הבטן של שתן חזק שאני מניח שזה מה שגרם ליקיצה. הסיבה העיקרית בגללה אני חושש שמדובר בשתן היא בגלל שזה קורה לי בשעה קבועה. בדיוק 5 שעות מרגע ההירדמות יש לי יקיצה קבועה, ואז אני חוזר לישון לעוד 2-3 שעות ובזמן הזה לעיתים קרובות יש לי עוד יקיצה. החשש השני : דום נשימה, לעיתים רחוקות שאני קם אני שומע את הנחירה של עצמי כך שאני מניח שזו יכולה להיות אחת מהסיבות, ביצעתי בדיקת מעבדה לפני חודש ולהלן התוצאות: אירועים חריגים תנועות מרובות בשינה וגם בשנת חלום. שינה קטועה. נצפו 21 הפסקות נשימה באורך ממוצע של 21 שניות מסוג חסימתי בצפיפות של 5 בשעה. הן לוו בירידת חמצן מ98% ל92% בסך הכל שהה 0 דקות בריווי חמצן נמוך מ90%. אירועים חריגים תנועות מרובות בשינה וגם בשנת חלום. שינה קטועה. אבחנה obstructive sleep apnea syndrome קלה מאוד כיצד אני יודע אם לטפל בדבר הזה בעזרת אורולוג או בעזרת מכשיר נשימה? יש לציין שאני בן 33 והבעיה כבר התחילה מגיל 24, הלכתי לאורולוג ואחרי הבדיקות שתן ודם אצלו לא נימצא שום דבר חריג.

נתחיל מהעובדה הפשוטה: כל אדם מקיץ מספר פעמים במשך השינה . רוב בני האדם לא חשים ביקיצות. אלו שכן מרגישים נרדמים בד"כ כמוך מהר וישנים מספר שעות נוספות ללא בעיה . במקרים אלו בד"כ אין צורך מיוחד בטיפול . הצורך נוחר אצל אלו שמתקשים לשוה ולהרדם או אלו החובים יקיצצות רבות וסובלים כתוצאה מכך מעייפות בשעות היום . לגבי עניין הטלת השתן . יקיצה לצורך הטלת שתן בכמות קטנה אך מציקה מרמזת בד"כ על שלפוחית רגיזה . ממליץ להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי טיפול אפשרי. מבחינת היגינת השינ , שינה בחדר קר מדי(מזגן, חלון פתוח בחורף וכו() עלולה לגרום לבעיה. מבחינת הפרעת השינה שאובחנה, מדובר בהפרעה גבולית שאינה מחייבת טיפול כלל . במידת הצורך ניתן למצא חלופות קלות יותר ממכשיר ה C-PAP .

15/10/2020 | 09:50 | מאת: מתן

שלום רציתי לשאול אם יש תופעה כזאת שאיך שאני עוצם את העניים או קצת אחרי מתחילים לחלום ואז אחרי כמה דק מתעוררים. אפילו לדקה. או שזה לא חלום וזה בעיה אחרת תודה

שנת ה. חלום מופיעה בד"כ בשלבי שינה מאוחרים יותר. קיימת תופעה של הרדמות תוך כניסה מיידית לשנת החלום. על מנת לאבחן באופן יותר ודאי , רצוי לבצע בדיקת שינה מלאה במעבדת השינה . אנשים הנכנסים לשנת חלום תוך כדי ההרדמות עשויים לסבול מישנונות יתר ועייפות. ממליץ לכן לפנות לייעוץ אינדיווידואלי ע"י רופא שינה . במכון השינה

17/11/2020 | 09:53 | מאת: מתן

תודה. אני אלך לבדיקה. אבל מה הסיבות האפשריות לדבר הזה?

10/10/2020 | 17:56 | מאת: שיר

היי, אני מתעוררת לאחרונה עם תחושת חנק כשישנה על הבטן ללא כרית. זה לא קורה כשישנה עם כרית על הצד. האם עליי לפנות לאבחון, או שמספיק לשנות תנוחת שינה? תודה

התופעה עלולה להגרם מחזרת מיצי קיבה דרך הושט אל בית הבליעה. החזר זה מוגבר עקב לחץ על הבטן. שינוי תנוחת השינה זה פתרון מצוין . רצוי בכל זאת להבדק ע"י רופאאאג להבהרת האבחנה באופן מלא.

01/10/2020 | 15:35 | מאת: בן 20 מודאג

שלום אני בן 20 אדם בריא ואני מקפיד לישון 7-8 שעות בלילה שמתי לב שככול לילה אני חווה במהלך ה7-8 שעות כ 1 עד 3 יקיצות טבעיות לעיתים אחרי 3 שעות בפעם הראשונה ואז כול שעה שעתיים עוד פעמיים נוספות לעיתים רק פעם אחת באמצע לעיתים רק פעמיים בקיצור , לא שינה רציפה אף פעם היקיצות הם למטרת שירותים או מים אני משער כי תמיד צמא/בעל צורך להתפנות הן מאוד קצרות מס׳ דק ואני חוזר לישון לא חווה בעיה להירדם בשנית תוך מספר דק מבחינת תחושה, אני מתעורר בבוקר כמובן עם תחושה לרצות לישון תמיד עוד אבל במהלך היום לא חווה תשישות של אדם שלא ישן מספיק וברגע שאני מקפץ החוצה מהמיטה אני די רענן האם זה טבעי יקיצות במהלך שינה? האם שינה אמורה להיות רציפה לחלוטין עם 0 הפרעות? אשמח לכול הערה תודה

יקיצות קצרות אינן משמעותיות אך בגילך לא צפוי בד"כ שתרגיש צורך לצאת לשתן מעל לפעם אחת בלילה ובד"כ אף זה לא. הדבר נגרם לעיתים תכופות משתיה יתרה בשעות היום ובעיק בשעות הערב ומצריכה צמרובה של קפה . במידה ואילו אינם הגורמים במקרה שלך , רצוי לגשת לרופא המשפחה להשלמת ברור כיליי ודרכי השתן.

שלןם ד"ר , לאחרונה אובחנתי עם דום חסימתי בשינה של 25 הפסקות בשעה מלוות בהתעוררויות וסטורציה עד 78% , נצפו 13 אפניאות חסימתיות ו 12 היפופניאות . ריווי חמצן בסיסי 92%. כאשר "ביליתי" 5% מהלילה מתחת לריווי חמצן 90%. אני ישנה עם cpap למרות אי הנוחות משתדלת עד לקימה, אבל הבעיה לא נפתרה לגמרי היות ואני סובלת עדיין מיג כשנכנסת לישון במצב שכיבה בלילה מתחושותזרמים ברגליים ודופק מעט מהיר בבוקר אני מתעוררת עם תחושות דופק חזק בהתקפים שקורים לאחר כל שנת חלום, כאמור דופק חזק, זרמים ברגליים ואם אנסה לקום ארגיש סחרחורת . אקו לב - תקין ב"ה. הולטר לב 24 שעות - הפרעות קצב ( היה כתוב 3 ליד) . אני מאוד סובלת מכך כבר 5 שנים , לא מוצאת פתרון. בדיקות דם היו בסדר ב"ה. האם תוכל בבקשה לעזור לי לאתר את הבעיה כי מקשה עלי מאד. בבוקר טני יכולה לשכב בין שלושת רבעי שעה עד שעתיים עד שזה ירגע ( כי אם נרדמת במקרה שוב זה מתחיל עוד פעם אחרי ההתעוררות , ונמשך באופן חזק יותר מבהתעוררות הראשונה . תודה רבה .

לגבי תחושת הזרמים ברגליים/ ידיים, לא קשור לענין דו הנשימה בשינה. כדאי לפנות לאורטופד על מנת שיפנה לבדיקתemg. לגבי עניים הסחרחורת בעת מעבר משכיבה לעמידה, שוב לאנקשור לדום הנשימה. יש לחזור לרופא המשפחה. הנ"ל יפנה אותך קרוב לוודאי לבדיקתתלחץ דפ בשינויי תנוחה מהירים. בהצלחה וחג שמח

25/08/2020 | 14:10 | מאת: יוסי

שלום, בשנים האחרונות יש לי בעיות שינה רבות. 1. עבור הרגשת ערנות, ואנרגיה הגוף שלי צריך בין 7.5 ל 8.5 שעות שינה. ככל שאני ישן יותר אני מרגיש טוב יותר מבחינת זיכרון ,אושר, לחץ, אנרגיה,ריכוז וכו' בלי זה אני מרגיש עייף, עצבני חסר ריכוז,עצלנות ועוד. אני מניח שהדרך הכי טובה עבורי לקום היא בלי שעון מעורר. אבל מבחינתי גם לקום עם שעון מעורר ולישון 8 שעות יהיה בסדר, אך לאחרונה אנשים אמרו לי שהם יכולים לישון 6 שעות והם מרגישים אנרגטים ומצויין, וזה אמור להספיק לכל בנאדם ואני צריך להרגיל את הגוף שלי ולאחר כמה חודשים של שינה במשך 6 שעות לא ארגיש עייפות. האם זה נכון? 2. מאז שאני בן 25(היום בן 33) אני קם בממוצע פעמיים בלילה לאחרונה זה החריף ל3 פעמים- לפעמים זה בגלל שתן חזק(קם עם זיקפה) לפעמים אני שומע את הנחירות של עצמי שאני קם, ולפעמים אני קם מחלומות רעים(לא תמיד סיוטים) . האם ישנו איזה כלי שיעזור לי להבין למה אני קם באמצע הלילה ואפשרות למנוע את זה(אולי בעזרת כדורים?) עשיתי מבחן מעבדת שינה לפני כמה חודשים ונאמר מהרופא שהשינה שלי בסדר, אך אמרו שישנה דום נשימה ברמה נמוכה מאוד,ואני זז הרבה פעמים בשנת החלום. 3. אני חושב שיש לי בעיה עם השעון הביולוגי. אחרי 8 שעות של שינה (מ11 בערב עד 7 בבוקר) ביום שלאחר מכן הגוף שלי לא יצליח שוב להרדם ב11 בערב אלא רק ב12 או 12.5 בלילה ואז עם שעון מעורר שאקום ב7 בבוקר אני אשן פחות שעות וארגיש פחות עירני(משהו שפוגע בתפקוד שלי בעבודות ובחיי היומיום) האם היית רואה במקרה כזה ששימוש במלטונין יכול לעזור? אם כן כמה מיליגרם? הרופא אמר להתחיל ב1MG ואיני חושב שזה יכול להשפיע הרבה. 4. כאשר אני נוסע לטיולים או יישן אצל אנשים אחרים (מקום שהוא לא הבית והמיטה שאני רגיל אלייה) בדרך כלל איני מצליח להרדם ואם כן אז לקצת שעות שינה(4-3 שעות) אני מניח שזו בעיית לחץ, אז אני דוחה המון הצעות של חברים שמציעים לי ליסוע איתם לנופש בטענה שאם אני לא ישן אין טעם שאסע לטיול. האם בעיה כזו מצריכה שימוש במלטונין או כדור שינה כימי? ניסיתי מדיטציה ויוגה אך עדיין איני מצליח להירדם בסיטואציות כאלה. מצטער על החפירה אבל אשמח אם תענה לי על זה כי אני ממש סובל ומרגיש חסר אונים ):

משך זמן השינה הנחוץ הוא אינדיווידואלי. במקרים מסוימים נזקקים לחמש שעות ואנשים אחרים נזקקים לתשע שעות ובשני המקרים זה חורג מהממוצע של כ 7 שעות אך תקין. לא ניתן לאמן הגוף לפחות שעות שינה מהצורך הביולוגי. בהקשר זה בעניין שאלתך לגבי שעונך הביולוגי, על פי התאור שלך אינך סובל מליקוי זה. בעניין השינה בסביבה זרה, במקרים אלו עדיף להשתמש באופן חד פעמי בכדור שינה. לעניין היקיצות שלך. הן מתרחשות כנראה בשלב שנת החלום ואולי עקב ארועי דום נשימה נמרוכזים בשלב זה. אפ אתה נזקק ךטיפול בעניין, אנא פנה למרפאה לטיפול בהפרעות נשימה בשינה במסגרת אף אוזן גרון באיכילוב

25/08/2020 | 13:30 | מאת: תמיר

אני בחור עם אינסומניה כבר יותר מ-7שנים ופעם הייתה תקופה לא ארוכה שהייתי נשאר ער בלילות (אני גם שותה הרבה קפאין ויושן בצוהריים) ורוצה לדעת האם בגלל זה אני לא יושן טוב וגם עייף רוב היום ? מה הפתרון אם ניסיתי את כל תרופות השינה שיש וכלום לא עזר ?

הטיפול באענסומניה מתחיל במה שנקרא היגיינת שינה נכונה. שתיית קפה בכמויות גדולות עלולה לגרום לעוררות יתר גם אם היא מסתיימת בשעות אחה"צ. שינה בשעות הצהריים עשויה לשבש את היכולת להרדם בלילה. הייתי ממליץ לך להתחיל מתיקון בשתי נקודות אלו.

שלום דר רוזנצוייג היקר התחלתי לא מזמן להשתמש בהתקן דנטלי לאחר אבחון של 12 הפסקות לשעה בבדיקה ביתית לפני 8 חודשים בערך. אני מקליט את עצמי מדי לילה ולפי ההקלטות ההתקן כנראה משפר את תדירות ועוצמת הנחירות וכנראה גם את הפסקות נשימה אך לא מעלים אותן. הפסקות נשימה כאמור אין לי דרך לבדוק אך אני שומע שעדיין יש. אני מקדם כמעט מדי לילה את ההתקן והגעתי כמעט לקידום כמעט מקסימלי של הלסת. שאלתי היא האם היעילות של ההתקן יכולה לגדול עם הזמן בשימוש קבוע? קראתי איפשהו שההתקן יכול לחזק את שרירי הלוע והלשון ולכן אני שואל זאת. יש לציין שמאז תאריך הבדיקה עליתי במשקל 6 קג וייתכן שזה גרם החמרה במצב ושבדיקת שינה היום הייתה מראה תוצאות חמורות יותר. בתודה ובהערכה עצומה

יעילות ההתקן אינה משתפרת עם הזמן. קידום יתר של ההתקן עלול להשפיע לרעה על מפרקי הלסת ולכן רצוי להמנע. כדאי להגיע לסף הנוחיות ואז לבצע בדיקת שינה עם ההתקן בפה. אין טעם לשאוף להפסקה מוחלטת של הפרעות הנשימה . ירידה ב 50 אחוזים הנה הישג נאה ומועיל. ההתקן אינו מחזק את שרירי הלוע וחיזוק שרירי הלוע אינו מועיל לטיפול בהפרעת הנשימה בשינה.

11/08/2020 | 16:04 | מאת: דוד

שלום האם סטילנוקס במינון רגיל של 10 מג מחמיר נחירות והפסקות נשימה? ומה לגבי מינון גבוה מהסטנדרטי כמו 15 או 20 מג? בתודה ובהערכה רבה

לא ידוע שסטילנוקס צגביר נחרות או מחמיר הפרעת נשימה בשינה. אים לקחת יותר מכדור אלד ביופ

11/08/2020 | 05:37 | מאת: אדר

שלום ד"ר, אני בת 43. נוטלת תרופות: ליתיום 600 מ"ג, סרנדה 200 מג, אריפליי 2.5 מג ואלטרוקסין 150 מג. האבחנה הרפואית שלי היא דיכאון קליני עמיד. כיום אני חיה , עובדת ומתפקדת רגיל. לצערי איכות השינה שלי ב10 שנים האחרונות ( מאז האפיזודה הדיכאונית השלישית) היא ירודה. אני מקיצה בין 3 ל4 פעמים בלילה, בד"כ עם רצון עז לעשות פיפי. אני גם מעשנת אז בד"כ יוצאת למרפסת לעשן סיגרייה. כמו כן, יש לי הרבה חלומות רעים. בזמנו, הפסיכיאטר שלי נתן לי סירקאדין שלא ממש עזר. האם יש דרך לעזור לי? ד"א, שמתי לב שאם אני ישנה בשעות הבוקר, השינה טובה יותר.

החלומות הרעים בפני עצמם אינם סיבה ליקיצות. צריך לבצע בדיקת שינה מלאה על מנת להבין את סיבת היקיצות ולטפל. מרגע שהיקיצות יפחתו גם החלומות יפסיקו להטריד אותך.

02/08/2020 | 09:16 | מאת: דוד

אני בן 50 ללא מחלות כלשהן, ישן בד"כ מ 23.30עד.30 7 בבוקר. לעיתים, מתעורר באמצע הלילה פעם אחת, לא כל לילה לרוב סביב 5 לפנות בוקר. הבעיה, אם אני לא ישן ב6 , 6וחצי, עד 7 וחצי . זה כאילו לא ישנתי כל הלילה, מרגיש כאילו לא נמחק לי זכרון מהאתמול. לעומת זאת אם אני אפילו ער מ3 עד 6 ונרדם אפילו לשעה בין 6 ל7 , אני קם ומרגיש שאכן התעוררתי חדש לחלוטין גם פיסית וגם הרגשה ומחיקת הזכרון. מה הסיבה לכך שהשעות האלה קריטיות? ומה ניתן לעשות כדי לא להיות מחוייב להרדמות הנוספת הזאת. בימים שישן עד 5 וחצי לדוגמא כל היום עני מרגיש פיסית עייפות. כאילו לא ישנתי כמעט, תודה.

התופעה אינה מוגדרת במפרט מחלות השינה השונות ולכן קשה גם לחשוב על טיפול מתאים

02/08/2020 | 00:12 | מאת: אורי

היי, אני סובל מנחירות(או יותר נכון הבת זוג סובלת..) מאז שאני זוכר את עצמי בערך. יש לי בנוסף נזלת כרונית כבר מספר שנים ברצף. לאחרונה שמתי לב שאני בתנוחה של שינה על הצד, שכשאני ישן על צד ימין אני מצליח לנשום טוב וגם אני לא נוחר, וכשאני עובר לצד שמאל האף כמעט נסתם ואני כן נוחר. האם זה אומר שניתן לתקן לגמרי את בעיית הנחירות? תודה רבה

זה לא אומר הרבה לגבי אופן הטיפול בנחרה פרט לעובדה שאתה יכול כמובן להסתפק בטיפול באמצעות תנוחת השינה

28/07/2020 | 11:27 | מאת: אהרון

שלום אני סובל משום נשימה בלילות אך איני מטופל כרגע. קראתי על טיפול בלייזר של חברת סאן קליניק שנקרא nightlase. בגדול הם אומרים שהם משתמשים בטכנולוגיה של חברת Fotona הגורמת לחיזוק רקמת החיך הרך וחלל הפה ומנטרלים את הגורם העיקרי לעוצמת הנחירה. האם שמעת על טיפול זה? הינה הקישור https://sun-clinics.clinic/nehirot/3/mob/?lm_supplier=7165&lm_bc=21360&gclid=CjwKCAjwmf_4BRABEiwAGhDfSSsl-BMZ_n4w8TK_7u9Jl-_n6svbbt6wl1sC1si2sVrFbQ-4jcgFhBoCWd0QAvD_BwE הם מבטיחים אחוזי הצלחה גבוהים מאוד

הרעיון לטיפול בנחרות על ידי הקשחת החיך הועלה לפני למעלה משלושים שנה. לאורך השנים נוסו טיפולים שונים כולל טיפול בחומרים מצלקים, הזרקת משלים פסיביים, טיפול בגלי רדיו, טיפול בקובלציה, טיפול בחימום וכן גם טיפול בלייזר. במחקרים מבוקרים נמצא שרוב הטכנולוגיות הללו יעילות באופן בינוני בהפחתת הנחרנות לטווח קצר. הרבה פחות יעילות בטווח הארוך ובחלק מהמקרים אף גורמות לנזק. יתכן ובחירה נכונה של המטופלים על ידי בדיקה מלאה הכולל הדמיה ובדיקת התפקוד הנשימתי של בית הבליעה בטשטוש יכולה לשפר את היעילות טך מחקרים כאלו לא בוצעו עדין. הלייזר אינו שונה בעניין זה מכל הטכנולוגיות האחרות שהזכרתי.

24/07/2020 | 05:29 | מאת: יובל

הוא עדיין עולה עליי למרות שלא לבשתי שנה, מהם הסיכונים בלהשתמש בו בכל זאת? המון תודה על התשובה והעזרה

אם הסד שלם פיזית ועשוי מפלסטיק רפואי תקני אינני חושב שיש סיכון מיוחד. על כל פנים ממליץ לבדוק הסד לפני חזרה לדימוש, על ידי רופא השיניים שהכין אותו.

19/07/2020 | 16:06 | מאת: נועה

שלום, במהלך השינה יוצא שאני מתעוררת בפתאומיות מהרגשת חנק, ושואפת אוויר במהירות, אני גם לא מצליחה לישון כמו שצריך ומרגישה עייפות גם לאחר השינה, וזקוקה גם לשעות מרובות כדי לתפקד (מעל עשר שעות) מה יכולה להיות הסיבה? אני בריאה ולא מעשנת. אני גם מרגישה שלפעמים לא יכולה לנשום מהאף כמו שצריך.

על פי התאור קשה להגיע לאבחנה. ממליץ לפנות חרופא בקופה ולבקש בדיקת שינה

12/07/2020 | 07:50 | מאת: צבי הצפוני

לפני שנה נשאלת האם מכיר וממליץ. מבקש לקבל חוות דעת עדכנית כיון שאכן מדובר במכשיר פשוט וזול

אכן הפרסומים רבים. לא מתאתי מאמר מדעי רציני שתומך בסוג זה של טיפול. אלי מטבע הדברים מגיעים מטופלים שניסו הטיפול ואינם מרוצים. עד כה לא פגשתי מטופלים מרוצים.

06/07/2020 | 01:47 | מאת: ירדן

שלום ד"ר, אני בת 22,כבר מספר שנים אני ישנה בסביבות 11-12 שעות כל לילה אחרת אני קורסת באמצע היום ולא מצליחה לתפקד. זה התחיל אחרי שסיימתי תיכון, נמשך גם בצבא עד שנאלצתי לסיים את השירות מוקדם. גם היום המצב זהה, אני הולכת לישון בסביבות 12, קמה ב7 לעבודה, נרדמת כשאני חוזרת בסביבות 4, מתעוררת, ערה כמה שעות בלבד וחוזרת לישון שוב. האם זה תקין? זה מאוד מפריע למהלך חיי. עשיתי בדיקות דם בשנה האחרונה והכל יצא תקין. אשמח לעזרתך.

שינה מרובה יכולה לנבוע מסיבות מרובות. הטיפול הנו בהתאם לסיבה וחומרת ההפרעה. ממליץ לבקש הפניה למעבדת שינה עם בקשה לביצוע בדיקת mslt ובדיקת רקטיגראפיה. הנתונים יאפשרו אבחון מדויק.

היי, מדברת שובל חיילת בת 20 וסובלת מבעיית שקדים כבר כשנתיים, הלכתי כמה וכמה פעמים לרופא אף אוזן גרון בעיר שלי ונמצא שהבעיה שלי בשקדים ובמיוחד בשקד הימני זה שמצטבר שם המון אוכל שנאגר שם וזה יוצא נפיחות ותחושה לא נעימה, הפיתרון של הרופא שלי היה ניקוי השקד בעזרת מקל, בזמן האחרון אני עושה את זה המון והתדירות שבה זה חוזר היא תדירות גבוהה יותר מהרגיל, לכן הרופא המליץ על ניתוח להסרת שקדים, האם גם אתה ממליץ על כך?

מדובר במטרד לא קטן אך גם אינו מסכן את הבריאות. במצב כפי שאת מתארת ניתוח יכול לשפר את איכות חייך. מקטבל לבצע הסרה חלקית של השקדים על מנת לפתוח את המחילות בהן נאגר החומר שנ פלט בהמשך כגושים לבנים עם ריח לא נעים. הסרה חלקית של השקדים יכול לפתור הבעיהתוך כדי המנעות מהכאב העז והסיכון לדימום הכרוך בהסרה מלאה של השקדים.

18/06/2020 | 21:02 | מאת: רוני

סיבת הבדיקה: עייפות יומית, קשיי הירדמות ועקיצות מרובות. בבדיקה אקראית שנעשתה לי התקבלו התוצאות הבאות: הנבדק ישן בחדר השינה 4.6 שעות. נרדם תוך 30 דקות וישן ביעילות 66%. שלבי השינה כללו 21 אחוז שנת חלום ו38 שינה עמוקה. במהלך השינה נחר בעוצמה - חלש. נצפו 21 הפסקות נשימה באורך ממוצע של 21 שניות מסוג חסימתי בצפיפות של 5 בשעה. הן לוו בירידת חמצן מ98% ל92% בסך הכל שהה 0 דקות בריווי חמצן נמוך מ90%. רישום קצב הלב בלי הפרעות. גלי מוח תקין. אירועים חריגים תנועות מרובות בשינה וגם בשנת חלום. שינה קטועה. אבחנה obstructive sleep apnea syndrome קלה מאוד. המלצות להמשך טיפול ינתנו לאחר שיחת סיכום במכון ריאות. אפשר לדעת מה זה אומר? איך הם יכולים לקבוע שיש לי הפרעת שינה אם בדקו פעם אחת? המכשירים שחיברו לי הקשו עליי להירדם. למה לא עושים לפחות 2 בדיקות בשביל לקבוע הבחנה?

הקושי שלך להרדם משתקף ביעילות השינה שהייתה נמוך יחסית אך סך הכל שעות השינה בפועל בהחלט מספקות על מנת לקבוע אבחנה. הפרעת נשימ בשינה היא תופעה פיזיקלית המתרחשת בכל לילה ולכן לילה נוסף היה יכול אולינ לתת תוצאה מעט שונה אך ללא הבדל מהותי מבחינת האבחנה עצמה. בסך הכל מדובר במקרה שלך על הפרעה קלה מאוד , על גבול התקין. אגב, לא צינת את גילך. בגילאים מבוגרים הנשימה כפי שמשתקפת מבדיקת השינה שלך נחשבת לתקינה ואלו כמובן חדשות משמחות.

15/06/2020 | 19:44 | מאת: עמי

אני בן 67. אני לוקח כבר כמה שנים נוקטורנו (3.75 מג)לשינה.במקביל אני לוקח גם כמה שנים מירו (30 מג)- פעם נגד חרדה והיום כעזר להירדמות ושינה. החלטתי לרדת מנוקטורנו והתחלתי בסירקדין.(2 מג) היתה לי שינה לא טובה. שאלתי: האם זה יכול להיות השילוב עם מירו? או שלב של הסתגלות לסירקדין? גם ראיתי בעלון של סירקדין המון אפשרויות של תופעות לוואי מפחידות?

הסירקאדין היא תרופה עם מקדם בטיחות גבוהה ותופעות הלוואי נדירות. מידת היעילות שלה בטיפול באנסומניה כרונית מוגבלת.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 29