אדמומיות באזור מסוים בקרקפת

דיון מתוך פורום  אטופיק דרמטיטיס - אסתמה של העור

22/01/2016 | 00:50 | מאת: eli

כדי שיהיה קל להבין, אספר את מה שקרה בסדר כרונולוגי: כבר שנים אני מזוהה כסובל מסבוריאה דרמטיטיס. לאחרונה מרחתי בקרקפת "בטאקורטן תמיסה לקרקפת" במשך 10 ימים משתי סיבות: האחת בגלל גרד שהיה בכל הקרקפת ומעין קשקשים אבל מאוד מאוד דקים וקטנים (כמו פירורים), השנייה בגלל אדמומיות, גרד ויובש שהופיעו בקידמת הראש, בצד ימין, בקו התפר של השיער. האדמומיות הופיעה בעקבות חפיפה עם שמפו המיועד לטיפול בסבוריאה דרמטיטיס. ניסיתי לפחות 3 סוגי שמפו שונים, אחד מהם בהמלצת רופא עור בטענה שהוא עדין, אבל כולם מגיבים אותו דבר ויוצרים את האדמומיות הזו. אציין ששאר הקרקפת נראית רגילה, אבל אזור קודקוד הקרקפת מרגיש מגרד (קשה לראות מה קורה שם, ממה שהצלחתי נראה בסדר). בסיום תקופת המריחה בקרקפת של הבטאקורטן, הרגשתי שמתחיל גרד בראש, חשדתי שזו סבוריאה, אז חפפתי עם שמפו נגד סבוריאה - ושוב האדמומיות והיובש שבקידמת הראש הופיעו. אבל כמה שעות לאחר מכן העור נרגע והפסיק להיראות אדמומי (למרות שבמישוש עם האצבעות, מרגישים שיש יובש). מלבד האדמומיות והיובש, זה נראה שקיימות נקודות אדומות. אני כבר לא יודע מה לעשות, נפגשתי עם רופאי עור כמה פעמים, וניסיתי הרבה תכשירים אבל האדמומיות הזו תמיד מופיעה. עד שאני מגיע לרופא העור אז הקרקפת נראית בסדר - האדמומיות לא קיימת, אבל זה רק בגלל הטיפול העדין שהקפדתי ליטול - לדוגמא מרחתי בקרקפת קרם שומני נגד סבוריאה שהרוקח הביא לי (וזה באמת עזר, בלי לגרום לבעיות). זה גם נראה שהאדמומיות הזו גרמה לנשירה של חלק מהשיער באזור שבו היא מופיעה. אני חושד שאולי מדובר בבעייה אחרת. אציין שלפעמים כשאני לדוגמא שם את היד על הקרקפת ולוחץ - אז יש הרגשה כאילו השיער דוקר את הקרקפת. זה קורה רק לפעמים, ורק בחלק מהקרקפת - לא בכולה. הקפדתי למרוח שיכבה דקה של הבטאקורטן - אולי זו הסיבה שזה לא היה אפקטיבי? למרות שהקרקפת ניראתה בסדר במהלך הטיפול של הבטאקורטן ובסיומו. אודה לעזרה.

22/01/2016 | 16:08 | מאת: eli

שמתי לב שהאדמומיות שבקידמת הראש מופיעה כל פעם אחרי שאני יוצא מהמקלחת - אפילו אם אני חופף עם שמפו של תינוקות (שזה מאוד עדין). בינתיים אני מורח קרם לחות לקרקפת - על האדמומיות ובכל מקום שאני מרגיש גירוד.

24/01/2016 | 20:05 | מאת: eli

עוד מידע על בעיה דומה, אבל הפעם בחזה: בחזה, באמצע שלו, יש אדמומיות שגם היא מופיעה בעיקר אחרי מקלחת. בעבר ניסיתי למרוח קרם לחות וזה גרם לגירוד במשך כל היום. בשבועיים האחרונים אני מורח קרם ניזורל כי אני חושב שזה סבוריאה דרמטיטיס. אבל בינתיים זה לא נעלם. האדמומיות בחזה בעיקר גורמת לפעמים להרגשה של כאב כשמזיזים\מעבירים את היד על החזה (כשמזיזים את השערות). אין גרד משמעותי.

מנהל פורום אטופיק דרמטיטיס - אסתמה של העור