אטופיק דרמטיטיס עקשני ומתסכל

דיון מתוך פורום  אטופיק דרמטיטיס - אסתמה של העור

06/10/2015 | 22:41 | מאת: ת

שלום רב, אני בת כמעט 30, ברקע אסתמה ונזלת אלרגית. מזה כשנתיים אני סובלת מגרד עז בגב יד אחת בלבד, שאובחן ע"י שני רופאים כאטופיק דרמטיטיס. לפני כן לא סבלתי מאטופיק דרמטיטיס, גם לא בילדות. ביצעתי תבחינים לארגיה של העור שיצאו שליליים. לא בוצעו בדיקות לשלילה של זיהום. טופלתי מספר פעמים ע"י משחות סטרואידים שונות (כל פעם ל-10-14 ימים), שהעבירו את התופעה לזמן קצר מאוד אולם לצערי זה כל פעם חזר. בתקופות הקשות אני מתעוררת מספר פעמים בלילה תוך כדי גירוד, מה שכמובן מפריע לעירנות שלי ומתסכל עד מאוד. לאחר הטיפול האחרון במשחת סטרואידים הדרמטיטיס חזר תוך שבוע בלבד, ותוך כ-3 שבועות התופעה הגיעה פחות או יותר לשיא. בנוסף, התופעה עם הזמן מופיעה על פני שטח גדול יותר של גב היד, ובימים האחרונים יש לי חשש שיתכן והופיע מוקד נוסף ביד השנייה. רציתי לשאול מספר שאלות - 1. האם יתכן שמדובר בזיהום כלשהו, או משהו אחר שאינו אטופיק דרמטיטיס, ולכן התופעה העקשנית לא עוברת? האם כדאי בכל זאת לבצע בדיקות כלשהן? 2. באיזו תדירות מותר להשתמש במשחות הסטרואידים? אני חוששת להשתמש במשחות כאלה במרווחי זמן קצרים, נניח פעם בחודש, מכיוון שברור לי שהסטרואידים נספגים בגוף. 3. האם ישנו כל טיפול אחר שאני יכולה לנסות? קונבנציונלי או אלטרנטיבי, דרך קופ"ח או באופן פרטי, או אפילו מחקר כלשהו שניתן להצטרף אליו מהארץ? 4. התייעצתי עם רופא עור ומומחית באלרגיה. האם כדאי להתייעץ עם רופא נוסף? אודה על כל הכוונה בנושא. אני חשה תסכול עז ועצם התופעה ביד מפריעה בתפקוד היומיומי בצורה בלתי נסבלת. תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה
06/10/2015 | 22:49 | מאת: ת

שכחתי לציין, אבל אני מקפידה לקחת לכל מקום קרם ידיים dermasilk ומשתמשת בו הרבה מאוד פעמים ביום, ונוטלת אנטי-היסטמינים כשהגרד לא פוסק. זה עוזר באופן חלקי ביותר. בנוסף, לפני מספר שבועות החלפתי את הסבון, השמפו, והמרכך לתכשירים שמיועדים לתינוקות בתקווה שהתכשירים העדינים יקלו עליי, אולם עד עתה זה לא עשה שינוי. שוב תודה.

איני בטוח ממכתבך שכל האפשרויות נבדקו כולל למשל פטרת של העור אם מדובר בתהליך זהומי כמו פטרת - סטרואידים אינו הפתרון במידה ומדובר בדלקת עור אטופית יש גם אלטרנטיבות טיפול נוספות לא ברור איזה תבחיני אלרגיה בוצעו - האם תבחיני מטלית? מומלץ לפנות שוב לבדיקת רופא עור

מנהל פורום אטופיק דרמטיטיס - אסתמה של העור