פורום אקנה, פצעי בגרות

פורום זה סגור לשליחת הודעות חדשות. לפורום הפעיל - רפואת עור - דרמטולוגיה
אקנה הינה דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערות. מדובר בתופעה השכיחה יותר בגיל ההתבגרות, אשר נגרמת עקב פעילות יתר של בלוטות החלב. החלב שנוצר אינו יכול לצאת, היות וזקיקי השיער סתומים ונוצרת מוגלה. האקנה מופיעה בעיקר על הפנים החזה והגב. בדרך כלל האקנה נעלם עם סיום תהליך ההתבגרות אך ישנם מצבים בהם הוא הופך לחמור וכרוני וגורם לזיהום ולדלקות בעור. פורום אקנה נועד לתת מענה על כל שאלה שיש לכם בנושא של אקנה ופצעי בגרות. אנו מאחלים לכם גלישה מהנה בפורום.
2868 הודעות
2768 תשובות מומחה

מנהל פורום אקנה, פצעי בגרות

המענה בפורום אינו תחליף לפגישת ייעוץ אישית בינך לבין הרופא, הודעות המכילות פרסום או השמצה של רופאים אחרים או גופים רפואיים שונים ימחקו מהפורום.
30/01/2021 | 23:18 | מאת: זיו

שלום דוקטור, מטופל במינוצקלין כמעט חודשיים, עדיין יוצאים בממוצע 2 פצעים בשבוע, זה אומר שהאקנה עדיין פעילה וצריך להמשיך עם האנטיביוטיקה ?

אמת

שלום ד״ר, הייתי אצל קוסמטיקאית בזמן נטילת מינוצקלין ובנוסף היא הוציאה לי מוגלה מהפצעים שהיו לי בפנים.. האם זה הייתה טעות ללכת אליה ?

חשוב לציין כי ישלי כתמים אדומים בפנים כבר תקופה..

לשאלותיך אין לגעת בפצעים כל שכן לפוצץ או להוציא מוגלה עלולים לגרום לצלקות .האנטיביוטיקה נועדה לכך .לגבי הכתמים יעלמו מס חודשים אחרי החלמה מהאקנה

רא/י תגובה למטה

אין לגעת בפצעים אלא בטיפול רפואי פיצוצם יביא לזיהומים וצלקות

03/01/2021 | 19:45 | מאת: ענבר

היי, נטלתי ראקוטן לפני מספר שנים במינון גבוה למשך כחצי שנה עם שיפור ניכר באקנה ללא תופעות לוואי חריגות לאחרונה בעקבות המסיכות האקנה חזר ולבסוף הרופאה החליטה לתת לי שוב ראקוטן.לאחר 4 כדורים בלבד הופיע לי יובש קשה בעיניים עם טשטוש ראייה ופניתי למיון שם קיבלתי טיפות הילו ג׳ל בהן אני משתמשת עד עכשיו וכמובן שהפסקתי לקחת את הראקוטן. חשוב לציין שעד לנטילת התרופה הרכבתי עדשות ועברתי למשקפיים עם התחלת הטיפול. כרגע עדיין יש יובש ואני ממש רוצה לחזור להרכיב עדשות אבל מפחדת, מתי זה יהיה בטוח?

בדרכ השפעת הכדורים הם עד חודש אחרי הפסקה . יש להתיעץ עם רופא עיניים

01/01/2021 | 14:34 | מאת: ספיר

שלום, אני לוקחת כדורי ראקוטן במשך כמעט שלושה חודשים. עשיתי את בדיקות הדם האחרונות השבוע, והרופאה שלי לא תהיה זמינה עד חמישי. נשארו לי כדורים בודדים בעבודה, אבל אגיע אליה רק בראשון, כך שאפספס לקיחת כדורים במשך יומיים. בנוסף לכך, בתוצאות בדיקות הדם שקיבלתי הכל תקין מלבד הלימפוציטים- התוצאה הייתה 46 (והתקינות היא עד 43). מה הדוקטור מציע לעשות? והאם החריגה בכמות הלימפוציטים הינה קריטית?

אין בעיה בפיספוס של מס ימים יש להראות לרופאה את הבדיקות בשל הסטייה

29/12/2020 | 15:01 | מאת: סתיו1

שלום דוקטור. מזה כשנה אני סובלת מאקנה בפנים(באיזור הלחיים בעיקר). טופלתי במספר משחות שרשמה רופאת העור ללא הועיל. אני מעוניינת להתחיל ליטול רואקוטן אך עברתי לפני מספר ימים הרמת חזה וקראתי שזה יכול לגרום לעיכוב באיחוי צלקות. האם נטילה במינון נמוך מקובלת במצב שלי? הבנתי שכך אפשר להשיג תוצאות יחסית טובות ותופעות לוואי מעטות. במידה ולא כדאי גם במינון נמוך, כמה זמן נהוג להמתין מהניתוח עד לקבלת טיפול ברואקוטן תודה מראש.

בהסתייגות שלכ ראיתי מצבך מציע להתיעץ עם הרופא המנתח

28/12/2020 | 23:44 | מאת: יעל

שלום, מעולם לא היו לי בעיות בעור הפנים. הוא גם לא עור שמנוני. מתחילת המגפה לא מסתדרת עם המסכה. זה גם גורם לי לכאבים בגרון, גם אם אני רק שעה איתה. וגם לבעיות בעור בקו הלסת ובסנטר. העור כבר לא חלק, לא יודעת אם זה חררה כי זה א אדום. להניח את המסכה כל אזור הסנטר כבר כואב כי יש לי פצעים לאורך קו הלסת- כנראה מחיכון. לא מתאפרת בכלל לא שמה קרמים שוטפת פנים במים פושרים. חשבתי לנקות עם סליציל-ספירט 2% אבל פוחדת שהעור יתייבש יותר וזה גם פותח נקבוביות אז אולי יחמיר את המצב. גאשר ניקיתי ושמתי קרם עם לחות מאוד גבוהה יצא לי פצעון ענקי.. לא נראה לי רעיון טוב קרם לחות ומסכות. איך ממשיכים מכאן? חשוב לציין שאני לא כל הזמן עם המסכה ופעמים המועטות שיוצאים החוצה זה נגרם.. זו גם אחת הסיבות למה אני לא עובדת מסוגר כי קשה לי עם כאבי הגרון והליחה שזה עושה. תודה

מיכיוון שהקורונה עדיין כאן נסי לקנות מסכה מבד כותנה .

29/12/2020 | 20:30 | מאת: יעל

תודה על המענה המהיר. ויש דרך לטפל כעת בפנים או רק לחכות שיעבור? תודה

28/12/2020 | 06:08 | מאת: זיו

ד״ר שלום, שאלתי אותך אם טיפול של מינוצקלין 100 מ״ג לחודשיים+ זינדקלין למריחה מקומית על הפצעים יכול להעלים את האקנה מהפנים אמרת שלא בטוח בהסתייגות שלא ראית את הפנים שלי חשוב לי לציין שכרגע יש לי בפנים בין 3-4 פצעים מוגלתיים, כל השאר כתמים שנותרו לאחר פצעים כדאי לגשת לרופאת עור חזרה לעצור את הטיפול המינוצקלין ולבקש ראקוטן? או לתת לחודשיים האלה להסתיים ובתקווה שהאקנה תחלוף? עוד שאלה שיש לי זה למה לכתמים שאחרי הפצעים לוקח הרבה זמן לעבור , זה בגלל שהאקנה עדיין פעיל?

במצב שציינת האנטיביוטיקה בהחלט יכולה לעזור. האקנה עדיין פעילה וכמו כן לוקח לעור זמן להשתקם

אתה מקבל גם חיילים בשיבא אפשר לקבוע אלייך תור ?

27/12/2020 | 02:28 | מאת: לג

שלום ד״ר, יש לי פצע בקו הלסת כמעט שנה. לפעמים הוא מתנפח ונעשה כואב ורגיש ואז נספג חזרה לעור ונעלם (אני עדיין רואה אותו הוא פשוט נעשה קטן עד כדי שכמעט נעלם). אחרי תקופה חוזר שוב וחוזר חלילה.

לגשת לרופא עור לטיפול

שלום, הייתי אתמול אצל רופאת עור לצורך אבחון פצעים בפנים ללא צבע שרואים רק תחת תאורה או בשמש.. עור הפנים שלי רוב הזמן ללא פצעים. הרופאה רשמה לי משחה קרם בשם rita vit ואמרה להשתמש בו יום כן ויום לא רק בלילה ויום למחרת לשים קרם הגנה. אני רוצה לדעת האם התרופה הזאת מתאימה למקרה שלי? והאם אפשר להשתמש במשחה ללא נזקים? ודבר נוסף האם משחה זו עלולה לגרום להופעת וצמיחת נימים בעור הפנים ? לי יש נטייה כזאת כנראה. צירפתי תמונה. תודה

הוראות השימוש נכונות .אין לי מושג אם מתאים למצבך ללא בדיקה ולא דרך תמונה מעריך שכן

24/12/2020 | 15:21 | מאת: ס

שלום בת 46, יש לי פצעי אקנה על הסנטר בגלל ששיחקתי קצת בפיצעונים, זה התפשט והפך להיות מגרד ואדום עם מעט מוגלה לבנה. רופאת עור נתנה לי שתי מישחות אנטיביוטיות, לבוקר סטאפידרם וללילה זינדקלין, הסטאפידרם גורם לזה להיות מגרד יותר ממה שהיה לפני שהתחלתי לשים, אני כמובן לא מגרדת ולא נוגעת , אין לי קרם ללא שומן להרגעה. האם ניתן לשים זינדקלין גם בבוקר במקום הסטאפידרם? קראתי על הזינדקלין שצריך לשים ממנו 3-4 פעמים ביום. האם אפשר למרוח 3 פעמים במקום הסטאפידרם? אלה משחות אנטיביוטיות שאני יודעת שאסור לי להפסיק את הסטאפידרם אבל הוא מגרד נורא והמשחה השניה היא גם אלטרנטיבה אנטיביוטית , ניתן להמשיך רק עם הזינדקלין? או שייתכן שזה מגרד רק בגלל שזה היום הראשון ומחר/ מחרתיים זה כבר ירגע?

יש להפסיק השימוש במשחותלהתחיל עם אחת לסירוגין עד שהעור מתרגל ולראות מה גורם לגירוי החזק .במידה ואין תגובה חריפה ניתן להמשיך להשתמש

28/12/2020 | 20:55 | מאת: ס

תודה, הגירוד פסק. האם שילוב המשחות או כל אחת לחוד יכולה לגרום לסחרחורת? אני מורחת גם ציקולדרם לפטריה בכף הרגל

29/12/2020 | 09:30 | מאת: ס

ובנוסף רציתי לשאול, מצב הפצעים השתפר והם נעלמו אפשר להגיד כמעט לגמרי האם ניתן לקצר מחודש לפחות מזה?

23/12/2020 | 08:36 | מאת: לירון

בזמן האחרון אני מרגיש הרבה כאבי בטן(לא חזקים מאוד), מינון 20 mg,יש מצב שזה קשור לראקוטן?

יש להפסיק עם הכדור עד שהכאב יעלם .גש לרופא לבדיקה

19/12/2020 | 22:54 | מאת: מאוכזב

שלום ד"ר, אני בן 20 כבר כמה שנים שיש לי פצעי בגרות בפנים ואני מנסה המון משחות שבדר"כ הם משפיעות בימים הראשונים ואח"כ הם כבר לא משפיעות. בחודשים האחרונים אני משתמש בסבון פנים וקרם פנים מונעים חצ'קונים של חברת ניטרוגינה האם יש איזה משהו שאתה ממליץ שיוריד את החצ'קונים? (אני מתבייש מאוד מהר ולכן לא מעוניין לקחת את הכדורים שיש) תודה מראש

מצב האקנה שלך כנראה מצריך תרופות אחרות מלבד משחות קוסמטיות הייתי מציע לגשת לרופא עור לקבלת משחה רפואית ואו טיפול פומי

28/12/2020 | 23:47 | מאת: לירן

קבל טיפ: במקום לקנות סבון נוטרוגינה שהקסם שלו שמכיל ספירט סליציל 2%. אתה יכול לקנות את הספירט בכל בית מרקחת בעלות של 10 שח. ואכן הד"ר צודק הסבון רק פותח נקבוביות. אתה צריך להשמיד את החיידקים עי טיפול תרופתי או במשחה

שלום רב אני מטופלת במשחת בנזק 5% נגד רוזיציאה, רציתי לשאול אם המשחה נוגעת בשיער האם היא מלבינה אותו? למשל כשאני מורחת את המשחה על המצח היא יורדת לי קצת במשך הלילה על הגבות.. האם המשחה עלולה להבהיר או לפגוע בצבע של הגבות? ועוד שאלה- האם בנזק יכולה לשנות לי עם הזמן את צבע עור הפנים? אשמח מאוד לתשובה בהקדם, תודה וחג שמח, נטלי

לשאלותיך :לא

שלום, האם מותר לעשות לק ג'ל בציפורניים (עבור הטיפול משתמשים במנורת LED UV) בזמן נטילת קיורטן? תודה!

הייתי נמנע

15/12/2020 | 08:43 | מאת: מיטל

אני בת 32, בגיל ההתבגרות לא סבלתי מפצעים, לפני חצי שנה הפסקתי גלולות כדי להכנס להריון, בערך 3 חודשים אחרי התחיל לי אקנה בסנטר ובצדדים של המצח. ניסיתי כל מיני סבונים ומשחות אבל המצב רק מחמיר. מה אפשר לעשות?

לגשת לרופא עור לקבלת טיפול

15/12/2020 | 02:09 | מאת: זיו

הייתי אצל רופאת עור והיא אמרה שיש לי אקנה בינוני והביאה לי מינוצקלין 100 מג לחודשיים + זינדקלין למריחה מקומית האם טיפול נכון למצב האקנה ויניב תוצאות למרות שהטיפול הוא לחודשיים בלבד ?

בהסתייגות שלחא ראיתי מצב האקנה שלך .הטיפול אפשרי אם יניב תוצאות?בחודשיים? לא בטוח

14/12/2020 | 02:17 | מאת: לינוי

היי, יש לי בעיית אקנה (בעיקר במצח) והתחלתי עכשיו טיפול בראקוטן. רציתי לשאול כמה שאלות: 1. מותר להשתמש בקרמים לפנים כרגיל כמו קרם לחות ומייקאפ? 2. מותר לשטוף את הפנים במים וסבון כרגיל/להפחית/לא בכלל? 3. מותר להשתמש במסכות לפנים? (כמו מסכות חימר לבן שסופחות שומנים ורעלים וכל מיני כאלו, לא פילינג) תודה רבה! 🙂

קרמים על בסיס מים בלבד להמעיט בסבון וללא מסכות כלל

האם מותר לשלב Differin, Adapalene Gel 0.1 עם מסיכת סולפור ? בתודה

לא מומלץ

אז איזה מסיכה כן על איזה בסיס של חומרים כן מותר לשלב?...........................................................................................................................................................................................

בזמן הטיפול הרפואי מסכה כרגע מיותרת

01/12/2020 | 21:27 | מאת: מיואשת

אני סובלת מאקנה קרוב ל-15 שנה. לאחרונה (חצי שנה בערך) האקנה התפשט מאזור הסנטר ללחיים. הפצעים דלקתיים, מוגלתיים וכואבים מאוד. אין לי בעיה הורמונאלית, ביצעי את כל הבדיקות שרופא הנשים המליץ לי. לפני כחודשיים וחצי התחלתי שימוש במשחת אפידו, אני לא רואה שינוי, הפנים שלי מדולקת (אפילו בלוטות הלימפה נפוחות- לטענת רופא המשפחה זה נגרם עקב הדלקת בעור) כשחזרתי לרופא העור הוא טען שלוקח זמן עד שהאפידו פועל, יכול לקחת 3 חודשים ואף יותר. אני ממש נואשת, זה פוגע בי ברמה הנפשית. הרופא מסרב לתת משהו אחר. האם יש טעם לחכות עוד 2-3 חודשים לקבלת תוצאה?

בוקר טוב בהסתייגות שלא ראיתי מצב האקנה צודק הרופא לפעמים לוקח זמן אולם אם מציק לך אולי כדאי להחליף לטיפול פומי.

01/12/2020 | 00:54 | מאת: מני

שלום אני מתחיל לקחת מינוצקילין מחר אני גם משתמש בבי קיור לייזר לפנים לא לאקנה למשהו אחר בכל מקרה רציתי לדעת אם יש בעיה לקחת מינוצקילין ולהישתמש בביקיור לייזר לפנים?

תלוי בשימוש

25/11/2020 | 08:38 | מאת: שאלה

מזה כמספר חודשים שאני משתמשת במשחת אפידו. קיבלתי הפניה מאורתופד לביצוע בדיקת סיטי בשל בעיה אורטופדית. האם מותר לבצע את הבדיקה בזמן השימוש במשחה או שאין קשר?

אין קשר

22/11/2020 | 15:52 | מאת: ליהי

היי כשהייתי בת 13 התחיל להיות לי אקנה במצב ממש קשה עד גיל 16 ואז זה הלך ודעך.. זה היה עקב תסמונת השחלות הפוליציסטיות כנראה שאבחנו לי אותה. היום אני בת 18 ועדיין יש לי חצקונים שבאים והולכים אבל הם קטנים אז בעיקרון הפרצוף נראה חלק. הבעיה היא שעד שהכתמים של פצעונים שהיו לי עוברים- נהיה לי עוד פצעונים קטנים ואז אף פעם אין לי עור חלק לגמרי מקמטים ואני כל הזמן חייבת מייקאפ מה עושים? גם זה קורה לי בגב בחלק העליון ובכתפיים כל הזמן יש חצקונים שבאים והולכים ועד שהכתמים שלהם עוברים נהיה לי עוד ואז תמיד הגב שלי עם כתמים כתם עובר נהיה עוד כתם אני לא יודעת מה לעשות? בבקשה תעזור לי

תודה מראש

מציע ללכת לרופא עור מומחה לקבל יעוץ מתאים לטיפול

21/11/2020 | 00:36 | מאת: מאיר

שלום לקחתי רוקוטאן עד יוני האחרון נעלם לי הפצעים עכשיו חוזרים לי הרבה פחות חזק ממה שהיה לי למען האמת אני רציתי לדעת. אם. מינוצקלין יכול לעזור אחרי שלקחתי כבר רוקוטאן?

בהסתייגות שלא ראיתי מצב האקנה יש לגשת להתיעץ עם הרופא המטפל אולי יתאים משהו אחר

15/11/2020 | 04:09 | מאת: יאיר

יש לי בליטה דמויית חצקון באיזור הישבן מה זה יכול להיות

לא הפורום המתאים גש לרופא עור לטיפול

12/11/2020 | 21:24 | מאת: יעל

שלום רב, בתי בת 10 ו 4 חודשים. החלה להתפתח בגיל 9 ולאחרונה נראית האצה בהתפתחות החזה ושיעור באזור הערווה. היא עדיין לא קיבלה וסת, גובה ומשקל ממוצע לגילה. אחוזון 50. השבוע שמתי לב שצצו לה על האף נקודות שחורות כמו שיש לבוגרים יותר, דבר שקצת הלחיץ אותי. מה גורם להופעת ה"שחורים" והאם היא לא צעירה מדי לתופעה הזו? האם זה קשור להתפתחותה המינית? למחזור שצפוי להגיע? תודה

יש להתייעץ עם גינקולוג ואנגוקרינולוג . לגבי השחורים ניתן לגשת לקוסמטיקאת לטיפול

12/11/2020 | 13:20 | מאת: מורן

אני בת 22, התחלתי לקחת רואקוטן 20 מ״ג פעם ביום לפני כחודש וחצי, מאז יש לי החמרה במצב הפנים ואתמול הגעתי למיון בעקבות כאבים חזקים בפרק כף יד (דלקת), הפסקתי את הרואקוטן והתחלתי כדורים לדלקת למשך שבועיים כפי שאמרו לי בבית חולים, האם אוכל לחזור לרואקוטן?

בהסתייגות שלא בדקתי מצבך רואקוטאן לא גורם לדלקת פרקים

12/11/2020 | 02:38 | מאת: יהלי

היי אני סובלת מאקנה בחודשים האחרונים ואחרי ששום טיפול אחר לא עזר, התחלתי לקחת לפני כמה ימים ראקוטן 40 מ״ג, האם זה שאני סובלת משלחות פוליצסטיות יגרום לתרופה לא להשפיע עליי?

יש לטפל במקביל בשחלות הפוליצסטיות עי גלולות

11/11/2020 | 13:24 | מאת: ג'ולי

שלום, בני בן ה-15 מקבל הורמון גדילה. סובל מפצעי בגרות ולפי דעתי מצריך טיפול ברקוטן. יש לנו תור בדצמבר לרופא עור. השאלה שלי אם ניתן לשלב יחד ?

חובה להתיעץ עם האנדוקרינולוג

04/11/2020 | 19:49 | מאת: אביטל

בת 37. מזה כשנה וחצי שכל חודש יוצא לי מעין פרונקל באזור הסנטר שרגיש למגע,קשה ונפוח. לדעתי ללא קשר לעיתויי של המחזור החודשי. מס' פעמים הייתי עם זה אצל רופאת המשפחה שנתנה לי סינטומיצין, לפעמים איכטמול ואמרה שזה לא לניקוז. ואכן, כל פעם שבסוף היה מתפוצץ היה יוצא נוזל סרוטי שקוף צהבהב ולא מוגלה. שאלותיי הן: 1. מה זה יכול להיות? על מה יכול להעיד? 2. מדוע חוזר כמעט כל חודש? 3. האם ניתן למנוע את חזרתו של הפרונקל? אשמח אם תענו לשאלתי.

מבלי לבדוק איך אדע? . מציע לגשת לרופא עור שיאבחן האם באמת צריך אנטיביוטיקה ואו ניקוז ואו טיפול אחר

08/11/2020 | 19:42 | מאת: אביטל

תודה על תשובתך. אנסה להשיג תור לרופא עור בהקדם.

מציע לגשת לרופא עור לטיפול

04/11/2020 | 15:13 | מאת: מאור

שלום, הוצע לי ע"י קוסמטיקאי לבדוק אפשרות לטפל בכתם פיגמנטציה בפנים ובכמה צלקות אקנה ע"י משחת רטאוויט. לפני פנייה לרופאה, האם המשחה הזו אכן מיועדת לכך?

פורום זה אינו מהווה פירסומת למוצרים

מציע לפנות קודם לרופא עור המתמחה בתחום לבדיקת התאמה

03/11/2020 | 18:44 | מאת: משה

שלום דוקטור, אני בן 19 ולוקח ראקוטן כבר כמעט חודשיים ביחד עם משככי כאבים מסוג טרמדקס ותוספי ברזל, לאחרונה עשיתי בדיקת דם ובה יצא שalkaline phosphatase שלי עומד על 118 מתוך 115, ה Gamma GT על 13 כשהטווח הוא בין 10 ל 49, וכל השאר תקין פרט לחוסר בברזל. האם ישנה בעיה שהalkaline phosphatase שלי הוא 118 (גם לפני הראקוטן הוא היה 110) והאם זאת בעיה לקחת ראקוטן או לקחת אותו והטרמדקס? תודה (אשמח לתשובה כי יקח זמן עד שאראה רופא)

מיכיוון שלא ראיתי את כל הבדיקות אנני יכול לדעת יש להתיעץ עם רופא המשפחה

שלום דר', 1. האם יש הבדל בין אדפרין לבין ג'ל דואק ? 2. ומה השימוש הספציפי בכל אחד מהם? תודה רבה, רומי תגובה

כן אחד נגזרת שלויטמיןA השני בנזיל פרוקסיד

31/10/2020 | 15:03 | מאת: טל

שלום רב דר׳ בני החל לקחת קיורטן לפני שנה כשהיה 3 חודשים לפני גיל 16. 4 חודשים לקח מינון של 10 מג ומאז לוקח מינון של 40. גובהו כיום 1.69. האם יש סיכוי שמינון כזה לאורך תקןםה של שנה פגע לן בגדילה ? (רוצה לציין שיש לו אח תאום לא זהה שגובהו 1.78)

מיכיוון שלא בדקתי אין מאפשרות לדעת

02/11/2020 | 11:47 | מאת: תגובה

מה ואיך אפשר לבדוק? האם רואקוטן לתקופה של שנה (8400 מג סהכ;) יכול לפגוע בגדילה ?

מיכיוון של בדקתי אנני יכול לדעת

28/10/2020 | 21:42 | מאת: אמיר

היי יש לי שאלה, אפשר במהלך טיפול עם קיורוטן להחליף ולהשתמש בראקוטן (אילוצים של קופת חולים)?

אין מניעה

27/10/2020 | 21:29 | מאת: פיונה

קיבלתי טיפול לאקנה באמצעות משחת epiduo. אני מורחת את המשחה כבר חודש וחצי ונראה שיש שיפור קל בלבד. הרופא המליץ על טיפול של לפחות שלושה חודשים. נכון לעכשיו יש לי כתמים וצלקות אקנה, בעיקר כתמים חומים שמפריעים לי נורא. האם מותר במקביל לשימוש באפידו למרוח סרום לטיפול בפיגמנטציה? נניח למרוח אותו בבוקר ואת אפידו בערב (אני עובדת מהבית לא נחשפת לשמש בכלל). חשוב לי לטפל בכתמים במקביל לפצעים, גוון. העור לא אחיד וזה מציק לי.

לא מומלץ . מסיימים הטיפול באקנה ורק אחכ מטפלים בכתמים שחלקם יעלמו כשהאקנה תסתיים

היי שלום דר האם מותר לי להשתמש בבוקר בחומצה גליקולית %5 .ובערב בנזואיל פרוקסאיד לטיפול באקנה? השאלה אם מותר לשלב בינהם?? בתודה

כן יש לשים לב שלא שהעור לא מגורה מידי

17/10/2020 | 16:20 | מאת: רעות

היי איזו חברה/ות מומלצות לטיפול באקנה? אני מעוניינת בשגרת טיפוח יומיומית אך טבעית ככל הניתן. שמעתי על סבוקלם יאנג.

לא יאה לפרסם חברות מסחריות בפורום זה .בעקרון כל קרם על בסיס מים וללא בישום יתאים

15/10/2020 | 00:05 | מאת: אסתר

בזמן נטילת רוקוטאן מומלץ לעבור טיפול פנים להוצאת שחורים?

לא מומלץ העור רגיש מאד ועלול להיפצע

14/10/2020 | 22:48 | מאת: מאיה

בהמשך לשאלה ששאלתי על אקנה וחלב חלב סויה גם יכול לעשות פצעים? בתודה

עד כמה שידוע לא

14/10/2020 | 09:29 | מאת: אתי

האם רואקוטן לבת 15 אמור להשפיע על הגדילה והצמיחה שלה? יש דעות סותרות בנושא

14/10/2020 | 09:36 | מאת: אתי

לציין שהיא שוקלת 45 קג וקיבלה מינון של 30 מ"ג ליום למשך חצי שנה

בהסתייגות שלא בדקתי פיזית בדר"כ בגיל זה ההשפעה קטנה ביותר. עדיין במידה ומהססת ישנם טיפולים אחרים כגון משחות אנטיביוטיקה שהן במצבים מסוימים פחות יעילות ,או טיפול פוטו תרפי . .

14/10/2020 | 10:32 | מאת: אתי

מצב האקנה קל, האם כדאי להמתין לגיל מבוגר יותר?

13/10/2020 | 21:06 | מאת: דנה

שלום, לאחר התייעצות עם רופאת עור לטיפול באקנה שנמשך המון שנים. היא הציע לי לקיחת אנטביוטיקה רוקסו 150 מג פעמיים ביום במשך חודש ולאחריו טיפול ברוקטאן במשך חצי שנה 20 מג. שאלתי היא לגבי האנטביוטיקה רסקו לקחת עם הארוחה כמו שכתבה הרופא או שעתיים אחרי הארוחה על בטן ריקה כמו שאמרה הרוקחת? בנוסף האם זה לא הרבה מידי חודש אנטביוטיקה? רגילה שנותנים גג עד 10 ימים. ושאלה אחרונה האם זה בסדר לקחת גם אנטביטויקיה רקסו ולאחר מכן רוקטאן זה לא יותר מידי מכביד על הכבד?

בדרכ נותנים רוקסו למניעת התפרצות ביחד עם רואקוטאן אין מניעה לקחת לתקופה .לוקחים אחרי האוכל

12/10/2020 | 18:40 | מאת: שלום

שלום, אני סובל מאקנה באה הולכת כבר כמעט 5 שנים. לפני כשנה החמיר לי האקנה באופן משמעותי מה שגרר טיפול אנטיביוטי ובמשחה למשך כמעט שנה , ללא הצלחה לקחתי רואקוטן אך הופסק לאחר זמן קצר כי אני מגיב אליו לא טוב, אלרגי ניסיתי בעבר פוטותרפיה ושלל משחות ואנטיביוטיקות האקנה הנוכחית לא דלקתית ולא מכאיבה, אך מדובר באותם נגעים מלפני שנה שלמה שלא החלימו. האם מדובר בכלל באקנה? מצרף תמונות קצת אובד עצות, אשמח לייעוץ תודה רבה

אנני נוהג לתת יעוץ על סמך תמונות מציע לגשת ליעוץ נוסף לרופא שיראה מצב האקנה ויחליט על טיפול משולב

09/10/2020 | 12:31 | מאת: מורן

שלום דר יורב, אני בת 38, רופא העור שלי רשם לי רטאוויט משחה 0.25 לטיפול בקמטים. התחלתי להשתמש ביום א' (יום כן יום לא) ומאז הפנים שלי התמלאו בחצ'קונים, מה שממש לא היה לי לפני. האם זו תופעת לוואי מוכרת ואפשרית? מה לעשות כרגע?

להפסיק להשתמש במשחה ולפנות לרופא העור

06/10/2020 | 16:20 | מאת: מאיה

שלום דוקטור חלב גורם לי לפצעים ובטעות שתיתי יותר מדי בשבוע האחרון (בקפה) עכשיו לא נוגעת בחלב לתקופה הקרובה עד שהעור יתנקה מתי יעבור הפצעים לא יצאו שוב אם אני במינון רגיל עם החלב נכון

ברגע שההשפעה תחלוף

08/10/2020 | 18:21 | מאת: מאיה

זה עניין של ימים? הפסיק לי הפצעים נשאר טיפה ורדרד איפה שהם היו בטעות שרטתי שריטה קטנה ועדינה מאוד על פצעון אחד שנשאר הכל יחלוף תוך כמה ימים ללא זכר?

שלום,עשיתי טיפול פנים אצל קוסמטיקאית ולאחר מכן נהיו לי חורים ושקעים בעור. פניתי לרופא עור באונליין שאמר לי לשים משחה בלילה בשם ניאו מדרול פעם ביום למשל שבוע. ולשטוף פנים עם דרמקסול. שמתי את המשחה ניאו מדרול בלילה על כל הפנים ושקמתי שטפתי וראיתי שיצא לי פצע מוגלה פנימי(שלא היה ליפני זה) כואב ושנוגעים מרגישים שהוא קשה.מבחוץ רואים נפיחות קלה ואדמומיות . ליפני זה לא היה האם להמשיך במשחה ולראות עוד לילה אם זה נעלם או לעצור את השימוש ? והאם מותר לעצור שימוש במשחה כי זה עם סטרואידים זה לא יכול להזיק ?

א. להפסיק להשתמש במשחה ב. ביקור פיזי אצל רופא עור .התמונות באון ליין לעיתים לא מספקות אינפורמציה מספקת

02/10/2020 | 22:22 | מאת: טליה

שלום, מה השיטה הכי מומלצת כיום לצמצום נקבוביות פעורות? תודה

לא הפורום המתאים

לטיפול באקנה? אני אמורה למרוח את זה ישר על הפנים או לערבב עם קרם? תודה

לא מציע ! כדאי לגשת לרופא עור שיתן התרופה המתאימה לאקנה והוראות טיפול . לשאלתך המסכה עלולה לגרום לפצעים .גם בהם יטפל הרופא באמצעות משחות מתאימות

שלום, אין לי חצקונים ומעולם לא היו. כן היו תקופות קצרות. שהיה יוצא חצקון באותו מקום לפני מחזור- הייתי קוראת לו מרקר.הוא היה קטן ללא מוגלה. הקטע ששנים כבר אין.. ופתאום יצא לי עכשיו זה אחד מתחת לפה בסנטר הוא נפוח ממש ובולט ומוגלתי ( לא נגעתי)נראה לי שזה מהמסכות. מה עושים?- אי אפשר ללכת עם מוגלה ברחוב. בהנחה שזה הורמונלי איך אפשר למנוע יצאה של אחד כזה כל חודש? ושאלה נוספת: האם יתכן שזה נגרם דווקא מניקוי של הפנים? תודה. ומה לעשות עכשיו? שמתי פלסטר אבל זה נופל.

מציע לגשת לרופא עור לקבלת טיפול רפואי(משחות וכד)

20/09/2020 | 18:29 | מאת: אמיר

שלום, אני חייל בן 19 והתחלתי טיפול בראקוטן פעם שנייה אחרי שכבר לקחתי לפני שנה אבל חזרו לי הפצעים. רציתי לשאול אם אני יכול להתגלח (עם סכין) בזמן שאני לוקח את התרופה או שאני יכול לעשות לעצמי נזק?

מציע גילוח עם מכונה בעדינות כדי לא לפצוע העור

22/09/2020 | 22:14 | מאת: אמיר

אוקי, אבל האם יש מניעה כלשהי מגילוח עם סכין? פשוט גילוח עם מכונה עושה לי גירוי ופצעים בעור וזה פחות נוח לי. בנוסף לכך רציתי לשאול אם אני יכול לקחת כדורי Tramadex נגד כאבים ( בגלל משהו אחר בלי קשר לראקוטן)?

18/09/2020 | 11:06 | מאת: זהבה

שלום. נהיו לי פצעונים קטנטנים באזור הכתפיים ומעלה הזרועות.. כשבדקתי על זה בגוגל הבנתי שזה יכול להיות פוליקליטוס או קרטוזיס פילאריס. רופאת העור אמרה שזה כנראה פוליקליטוס כיוון שהפצעונים לא מלווים בקשקשים. השאלה שלי האם שמפו אגיספור שבו אני משתמשת לפטריית שמש בגב יכול לסייע לפוליקלטוס.. ממה שהבנתי פוליקליטוס נגרמת גם מפטרייה האם מדובר באותה פטרייה בפטרת שמש ובפוליקליטוס ? שאלה נוספת נוגעת לתרופה שקיבלתי, זינדקלין, לפי העלון מיועדת לאקנה וולגריס. האם תרופה אנטיביוטית כזו אכן מסייעת לפוליקליטוס? מיוטבריות מחו"ל שגם חוות פוליקליטוס הבנתי ששמפו גוף ניזרול סייע מאוד בהעלמת הפצעונים. האם זה חלופה טובה יותר לזינדקלין? שאלה נוספת מאז ומתמיד יש לי פצעונים קטנים גם במצח יכול להיות שזה גם פוליקליטוס? התרופה יכולה לעזור גם בהם? תודה.

יש לגשת לרופא עור לבדיקה . זה אינו הפורום המתאים

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 58