סכיזו, פעוט ופקיד סעד

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

29/06/2016 | 00:06 | מאת: יוגב

שלום אני חולה סכיזופרניה, ששונתה לו האבחנה לסכיזואפקטיב. עובד בשוק החופשי, נשוי עם ילד פעוט. הילד נכווה די קשה בזמן שלא הייתי בבית (אישתי השגיחה עליו), שהה זמן רב בבית החולים, אך לא קרה דבר עם השלכות קריטיות לבריאותו. אני לא מקבל ולעולם לא קיבלתי שום קצבת ביטוח לאומי, למרות שהגדירו אותי בזמנו כזכאי ל-40% נכות. פשוט לא באתי לשום שיחה ולא קיבלתי שום דבר, לאחר זמן מה פשוט יצאתי לעבוד. אז בנוגע לילד, עובדת סוציאלית דיברה איתנו בבית החולים ואמרה שיגיע אלינו פקיד סעד. לא סיפרתי לה דבר על המחלה שלי, אבל כידוע לא תהיה לפקיד בעיה לברר עליי הכל. אז השאלה היא מה הסבירות שייקחו את הילד בטענה שאני לא שפוי, מזניח וכ"ו? האם יכולים לכפות עליי נכות וקצבה? הרי זה עלול לפגוע בי כי על העובדה שאני מקבל קצבה אצטרך לדווח למעסיק, וכך יידע מזה ואולי ייפטר (ימציא תירוץ למה אני לא מתאים).

לקריאה נוספת והעמקה
30/06/2016 | 20:56 | מאת: א

מסכן הילד שירגיש טוב. מקרים כאלה קורים גם אצל אנשים לא מאובחנים, כך שלא נראה לי שפקיד סעד יכול לקשר את המקרה לאבחון. לא יכולים לכפות עליך קיצבה, בקושי נותנים לאנשים שצריכים, אז בטח לא לאנשים שלא מבקשים אותה. חשבון הבנק שלך הוא פרטי, ולא ניתן להפקיד לחשבון שלך כסף ללא אישור שלך. אל תזכיר את האבחון לפקיד הסעד ואז הוא גם לא יתעסק בזה. הכי חשוב שהילד ירגיש טוב.

הוצאת ילד מהבית היא מעשה קיצוני שנעשה לעתים רחוקות, קורה שילדים להורים בריאים נפצעים והרבה אנשים עם סכיזופרניה/הפרעה סכיזואפקטיבית מגדלים ילדים. קצבת נכות היא לא משהו שכופים על מישהו היא משהו שצריך לבקש, המדינה לא מתנדבת לתת כסף, תמיד מעדיפים שאדם יפרנס את עצמו. החלמה מהירה לילד.

מנהל פורום סכיזופרניה