ביטוח סיעודי או אחר לאישה בת 54 חולת סכיזו'

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

28/06/2016 | 08:56 | מאת: מיכאלה

שלום רב, אימי אישה בת 54 מוכרת כחולת סכיזופרניה, מקבלת כבר הרבה שנים קצבת נכות מביטוח לאומי . נכות 75%. 1. האם זה נכנס בקטגוריה של ביטוח סיעודי כ - "תשוש נפש" ? 2. במקרה שהיא צריכה עזרה והשגחה ע"י מטפלת בבית או אשפוז במוסד פסיכיאטרי , האם היא צריכה לשלם או המדינה מממנת? במידה והיא כן צריכה לשאת בעלויות, איזה ביטוח עליה לעשות? ביטוח סיעודי או ביטוח כלשהו אחר? 3. אשפוז כפוי (פסיכיאטרי) האם זה במימון המדינה? אשמח לסדר בנושא, תודה רבה!!

לקריאה נוספת והעמקה

אתר ביטוח לאומי: https://www.btl.gov.il/benefits/Attendance_Allowance/Pages/default.aspx העזרה לאימך תלויה במצב שלה ולאיזו עזרה היא זקוקה. חולה תשוש נפש הוא "אדם הסובל מירידה קוגניטיבית הכוללת בעיות זיכרון או בעיות בהתמצאות בזמן ובמקום, או ממצבים של אדישות או הפרעות בהתנהגות - מצבים אשר עלולים לסכנו". אם לאימך יש הכרה בנכות נפשית יש לה זכאות לסל שיקום שיכול לתת פתרון לדיור כמו הוסטל, סל שיקום ממומן על ידי משרד הבריאות. לעזרה סיעודית זכאים אזרחי המדינה מעל לגיל פרישה, כדי לקבל סיוע לפני גיל פרישה יש לבקש שירותים מיוחדים, השירותים ניתנים למי ש"זקוקים לעזרה רבה של אדם אחר בפעולות היום-יום (לבישה, אכילה, רחצה, ניידות בבית ווהיגיינה אישית) במשק הבית או שהם זקוקים להשגחה מתמדת למניעת סכנת חיים לעצמם או לאחרים". מתאר הביטוח הלאומי מאז הרפורמה בבריאות הנפש קופות החולים משלמות גם על אשפוזים פסיכיאטרים (עד 2105 המדינה שלמה עבור האשפוזים), המטופל אינו משלם.

29/06/2016 | 09:21 | מאת: מיכאלה

איך ניתן לממש את סל השיקום? אשמח שתפני אותי לקישורים ששם אוכל ללמוד על מה אימי כן יכולה לקבל בעת הצורך. ושוב המון תודה,לא מובן מאליו. עשית לי סדר בראש ובעיקר הרגעת.

מנהל פורום סכיזופרניה