זוגיות לאחר פרוץ מחלה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

31/03/2016 | 19:03 | מאת: איתן

דר' אהוד ססר שלום רב. אובחנתי כחולה סכיזופרניה בגיל 33.. כיום אני בן 37...סטודנט מצטיין למנהל עסקים. עודני רווק... אני נוטל טיפול תרופתי של קספליון 100 מ"ג פעם בחודש... ומצבי יציב ונטול סימפטומים של המחלה כבר 3 שנים. אספר לך מה הבעיה הקשה. אני יוצא ופוגש בחורות רבות...שבתחילת הקשר הזוגי שלנו מכירות אותי כאדם נורמלי וסימפטי. ומיד לאחר שאני מספר להן שאני חולה בסכיזופרניה ומקבל טיפול תרופתי...הן מסיימות את הקשר איתי. אני ממש בוכה... לא מצליח ליצור זוגיות והזמן רק הולך ומתקדם. במה אני טועה? האם אני צריך לחפש מישהי חולה כמוני? האם אין סיכוי שתהיה לי זוגיות עם בחורה בריאה? לתשובתך המפורטת ממש אודה אינני בדיכאון אך אני ממש עצוב מפני שנדמה לי כי נגזר עליי לחיות לבדי ללא אישה וילדים.

לקריאה נוספת והעמקה
01/04/2016 | 16:31 | מאת: א

מי שהוציא שם רע לאנשים עם המחלה כביכול, אלו הפסיכיאטרים שאתה מקבל מהם את הטיפול. הם מלכלכים על אנשים שתוייגו, ומתנהגים אליהם באכזריות באישפוזים. אבל גם אתה בעצמך כותב אם לחפש משהי חולה. סכיזופרניה זו לא מחלה סיעודית כפי שמציגים אותה. ברגע שתדע שאתה יוצא עם בחורה ולא עם מחלה תהיה לך גם זוגיות. בנוסף, בנות שאילצו אותן או לוקחות מרצון כדורים אנטי-פסיכוטיים לא יכולות להכנס להריון בשל סיכון לעובר.

05/04/2016 | 00:56 | מאת: זיו

אינני איש מקצוע, אך אכתוב מה שנראה לי לנכון. אני בן 24 ואובחנתי בגיל 21 כסובל מסכיזופרניה פרנואידית. אני מטופל באנטי פסיכוטי - פרפנאן במינון 12 מ"ג. אני, כמוך, מתפקד, לומד ועובד (אך גם מקבל קיצבה קלה..) , עם חברים וכו'. אני חושב שכדאי להקפיד על 2 דברים: 1. חשוב לספר כמובן למי שאתה יוצא איתה , אך לחכות עם זה. לא בדייט ראשון בטח ולדעתי גם לא בדייט שלישי. הן צריכות להכיר אותך, להתחבר אליך ואפילו להתאהב בך. רק בהמשך תספר להן. אני הייתי מספר אחרי לפחות חודשיים, אולי גם יותר. 2. כדאי להתייעץ עם פסיכולוג/ית (אחרי שיכיר אותך בטיפול של כמה מפגשים) מה הדרך שנכונה לך לספר את זה. אפשר להגיד: "אני סכיזופרן וכל חיי אקח תרופות", ואפשר להגיד: "אני אדם יציב ומתפקד אבל בעבר חוויתי משבר וכו'." אפשר לחשוב יחד עם הפסיכולוג מה יכול להרתיע את בנות הזוג הפוטנציאליות ולהכין את השטח לפני. נגיד: להסביר להן שהסיכוי שלאדם עם סכיזופרניה יוולד ילד שגם הוא יפתח את המחלה הוא לא גבוה בצורה משמעותית. או כל דבר אחר שמפריע. בסופו של דבר, אם עושים את זה נכון, אני מאמין שתמצא אישה הגונה שתאהב אותך. בהצלחה

נכון שיש סטיגמה כלפי אנשים עם מחלת נפש, כתבת שאתה מחפש רק בחורה בריאה, אבל כמו שכתבו לך אתה יוצא עם בנאדם ולא עם מחלה. לא חובה למצוא זוגיות עם מישהי שחולה גם כן, יש זוגות שבהם רק בן זוג אחד חולה וזוגות בהם שני בני הזוג חולים. אולי כדאי לך לפנות לייעוץ כדי לברר מה אתה מחפש בזוגיות.

מנהל פורום סכיזופרניה