סרטונין ושינה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

02/02/2016 | 11:41 | מאת: דוד

שלום רציתי לדעת אם חוסר סרטונין משפיע על השינה והאם פבוקסיל שהוא מוסיף סרטונין יכל לפתור את בעיית השינה שממנה אני סובל. כרגע אני מקבל את התרופה קספליון שהבנתי שהיא חוסמת סרטונים ו דופמין מה שיכל לגרום לבעיות שינה שלי ולפני כן כשהייתי על סרוקאל ישנתי דיי טוב. מה את ממליצה לי לעשות כדי לפתור את בעית השינה שלי. ?

לקריאה נוספת והעמקה

מנגנון השינה מושפע ע"י מספר נוירוטרנסמיטרים, כולל סרוטונין, אבל לא ברור התפקיד של סרוטונין על מנגנון השינה והוא כלל הנראה מורכב מאוד ויש לו השפעות מעוררות ומיישנות גם יחד. יש אנשים שפבוקבסיל גורמת להם לישנוניות אבל היא לרוב חולפת, והיא לא תרופה שמשרה שינה. סרוקוול היא תרופה שגורמת לטשטוש (סדציה) ולכן עוזרת להשריית שינה, קספליון היא תרופה מרגיעה אבל פחות סדטיבית מסרוקוול. פעמים רבות במעבר משימוש בתרופה סדטיבית לתרופה סדטיבית פחות יש קושי לישון תקופה מסויימת עד להסתגלות. אי אפשר לתת ייעוץ תרופתי ללא בדיקה, אם ההחלפה מסרוקוול נעשתה לאחרונה השינה יכולה עוד להשתפר.

08/02/2016 | 14:47 | מאת: דוד

עברה כבר שנה מאז שהחלפתי מסרוקאל לקספליון והשינה לא משתפרת הרופא המליץ לי על החלפת התרופה ללפונקס. מה דעתך על תהרופה והאם היא יכלה לפתור את בעיית השינה שממנה אני סובל? האם היא משמשינה יותר מאינווגה?

מנהל פורום סכיזופרניה