סכיזופרנייה פארנואית

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

02/09/2015 | 21:27 | מאת: י.ב

שלום דר! יש לי אח שאובחן סכיזופרנייה פארנואית.לאחרונה מתנהג בצורה ביזארית ומראה כעס אליי (ואל המשפחה) התנהגות שלא אופיינית לו בדרכ הוא שקט ולא כעסן (מקבל טיפול תרופתי בזריקות אחד לחודש) השאלות הם: 1.האם התנהגות כעסנית וביזארית אופיינית לסכיזופרנייה מהסוג הפאראנואי? 2.האם מינון לא נכון של התרופה (למשל נמוך) יכול לגרום לשינויי באופי או בהתנהגות אצל חולים? 3.האם יכול להיות מצב שאדם מקבל טיפול תרופתי אף בכל זאת מתפתח הליך פסיכוטי כולשהו? 4.האם חולים מהסוג הפאראנואי שנוטלים תרופות יכולים להיות אלימים כלפיי הסביבה? (ביחס לסוגים האחרים של המחלה) תודה

לקריאה נוספת והעמקה
06/09/2015 | 18:51 | מאת: א

תנסי לקחת את הזריקה שהוא נוטל, ואז תראי אם יש לך כעס כלפי המשפחה או לא.

1. כעס או אי שקט יכול להופיע במצב פסיכוטי, אבל זה לא אופייני במיוחד לסכיזופרניה פרנואידית. האבחנה בין הסוגים השונים היא לא מוחלטת וברורה ויש אנשים שמקבלים בהתקף אחד אבחנה אחת ובהתקף אחר אבחנה אחרת, יש אנשים שהאבחנה שלהם משתנה עם השנים, מסיבה זו החלוקה בוטלה ב-DSM-5. 2. אם מינון התרופות נמוך מדי והטיפול נגד פסיכוזה לא יעיל המצב הפסיכוטי ממשיך והוא יכול לכלול גם אי שקט, כעס, תוקפנות. 3. תרופות אנטי פסיכוטיות יעילות ב-80-90% מהמקרים, יש אנשים שלא מגיבים לטיפול ונשארים במצב פסיכוטי, בערך 10%. אם לא לוקחים את הטיפול באופן רציף ובצורה המומלצת הוא פחות יעיל. 4. מצב פסיכוטי יכול להיות מלווה באלימות, לא בהכרח בקשר לסכיזופרניה פרנואידית.

11/09/2015 | 08:15 | מאת: א

2. מינון גבוה של כדורים במיוחד בזריקה, יכול לגרום לכעס, במיוחד על מי שכופה אותם על הבן אדם. 3. "תרופות" אנטי-פסיכוטיות לא יעילות, הן ניתנות בכפייה, במינון גבוה, ויש להן תופעות לוואי קשות, לא ניתן לתפקד איתן. 4. אין קשר בין מצב פסיכוטי לאלימות. זו הסטה, אשר נודעה לגרום לסביבה לכפות "טיפול" על בן אדם, ולהצדיק מתן "טיפול". חבל, 4 סעיפים של הטעייה לא נכונים ומסיטים.

מנהל פורום סכיזופרניה