אינווגה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

18/07/2015 | 11:54 | מאת: דוד

שלום רב, אני מטופל בזריקת קספליון 100 מ"ג פעם בחודש מזה חצי שנה . אני לא מצליח לישון כלכך בלילות והתפקוד שלי ביומיום יירוד_כאילו חסר לי אנרגיות..האם ייתכן וזה תופעות הלוואי של התרופה או התסמינים של המחלה? יש לציין שאיבחנו אצלי סכיזופרניה פרנואידית והמחלה מתבטאת אצלי בעיקר במחשבות שווא ועודף פעילות מוחית אך מאז ההתפרצות האחרונה וקבלת הזריקה אני מרגיש שנוספו לי התסמינים השליליים וחוסר פעילות מוחית, אני מרגיש שהיצירתיות יירדה לי וכן החדוות חיים וכן קושי להירדם ולישון רצוף וכן עליתי כ15 קג במשקל. אולי טיפול אחר או הוספת טיפול יעזור אשמח לתגובה. תודה דוד.א.

לקריאה נוספת והעמקה

קשה לדעת אם התחושות שלך קשורות לתסמינים שליליים של המחלה או לטיפול התרופתי. תרופות אנטי פסיכוטיות במינון גבוה יכולות לגרום לירידה באנרגיה ועליה במשקל. מצד שני, התקף פסיכוטי יכול לגרום לירידה ביצירתיות ובעצמת הרגשות. כדי להבדיל כדאי לדבר עם הרופא המטפל שמכיר אותך, לספר לו על התחושות ולהתייעץ איתו האם התופעות קשורות לטיפול ויש מקום לשנות אותו.

19/07/2015 | 09:44 | מאת: דוד

אהלן שוב, תודה לך על תגובתך המהירה, רציתי עוד לדעת איפה אני יכל למצוא חומר לגבי איך בדיוק התרופה עובדת אם תוכלי להפנות אותי למקור מסויים אפילו באנגלית אשמח. בנוסף אני מחפש פתרון לבעיית השינה שנוצרה מאז הטיפול עם הקספליון חשבתי אולי לבקש סרוקאל 100-150מג תוספת או איטומין כמו שהציעה לי רופאה במרפאה באברבנל אבל אני מפחד מהתופעות לוואי של עלייה במשקל וקצב חילוף חומרים וכן הפרעות בתפקוד המיני. האם עדיף לי לבקש קצת סרוקאל במיוחד שהייתי מטופל איתו תקופה ארוכה וההשפעה על השינה איתו הייתה טובה או לקבל את האיטומין ובמינונים שצריך רק לשינה אין לו תופעות לוואי כלכך גדולות. חיפשתי חומר על האיטומין אבל לא היה כלכך בנמצא באינטרנט חוץ ממידע בסיסי.תודה ויום טוב

קספליון מכילה את המטבוליט הפעיל של ריספרדל והיא תרופה אנטיפסיכוטית. היא מעכבת את הרצפטורים של דופמין וסרוטונין. דרך הפעולה שלה, כמו שאר התרופות, על מצב פסיכוטי לא לגמרי ברורה. על פי תיאוריית הדופמין במצב פסיכוטי יש עודף פעילות של דופמין והתרופות מורידות את הפעילות. עדיין ההמלצה שלי היא למצוא רופא שתסמוך עליו, שיסביר לך על היעילות ותופעות הלוואי של כל תרופה ויחד תחליטו על הטיפול שהכי טוב לך.

מנהל פורום סכיזופרניה