יש לי אח עם סכיזופרניה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

10/07/2015 | 17:28 | מאת: שי

ממש קשה לנו אתו, הוא תמיד מוצא משהו לריב עליו וגורם לדברים בבית בשביל שנריב אתו. כמו לא לפנות את הדברים שהוא אוכל מהשולחן אם נופל לו משהו על הרצפה הוא לא ירים את זה כ"זה מגעיל אותו", לישון על הרצפה, למלות את הכניסה לבית בחפצים שלו שיהיה קשה לעבור. ההורים שלי לא אנשים צעירים וכל ריב כזה יכל לפגוע בהם, בזמן האחרון הוא כל הזמן מאיים שהוא יעבור לגור ב"הוסטל". רציתי לדעת אם באמת יש מקום כזה שהוא יוכל לגור שם ולהפסיק להטריד אותנו? ואם צריך לשלם על זה?

10/07/2015 | 17:56 | מאת: שי

פעם הוא היה מטפל בעצמו ועושה דברים כמו להיפגש עם חונך וללכת כל בוקר למועדון שיש שם עוד אנשים במצב שלו. אבל היום שום דבר לא נשאר מזה, הדברים היחידים שהוא עושה זה ללכת כל פעם לסופר כשחסר משהו, לצאת לגינה בלילה ולתת לילדים קטנים לנצל אותו כמו לקנות להם סיגריות ולהכין להם אוכל בגינה(בבית הוא בחיים לא יכין אוכל לעצמו).

14/07/2015 | 20:28 | מאת: שי

בגלל שהוא בישל את האוכל.

אנשים עם סכיזופרניה יכולים לסבול מראיה מעוותת של המציאות, פגיעה בשיפוט החברתי או מחוסר עכבות שמביאים להתנהגות לא מקובלת. בדרך כלל מי שנפגע הם האנשים הקרובים ביותר, שאיתם יש להם קשר רגשי. אם הוא קיבל אבחנה של סכיזופרניה ע"י ביטוח לאומי ויש לו מעל 40% נכות נפשית הוא זכאי לשירותי סל שיקום. סל שיקום נותן מגוון שרותי דיור, השירות שכל אדם מקבל תלוי בצורך שלו ויכול לנוע ממתן סיוע בשכר דירה למי ששוכר דירה באופן עצמאי ועד להוסטל כוללי שכולל צוות 24 שעות ביממה למי שבכלל אינו מתפקד. כדי לברר למה אחיך זכאי הוא צריך לפנות לצוות המרפאה שמטפל בו ולבקש שרותי סל שיקום.

מנהל פורום סכיזופרניה