אמא חולה בסכיזופרינה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

06/06/2015 | 20:38 | מאת: שיר

שלום! אני בת לאמא שחולה בסכיזופרניה פרנואידית.. המחלה התפרצה לפני כ-9 שנים מתוכן היא לא הייתה מטופלת 6 שנים. היא אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי רק כשאיימה פיזית על הסביבה שלה והגיעה למצב מזעזע. כפי שידוע לי היא הפסיקה לקחת כדורים ואין עליה פיקוח אך היא לא במצב נוראי כמו פעם אלא פשוט נהייתה מוגבלת מבחינה פיזית ומקבלת קצבת נכות וחוזרת על הדברים שהיא אומרת מלא פעמים, לא עוקבת, מגיבה נורא לאט, לא יכולה לעבוד ולא מודעת לעצמה בכלל... השאלה שלי היא מה לעשות במצב כזה? אם היא מדרדרת ואין עליה שום פיקוח, לאחר מכן חוזרת למצב יותר טוב ושוב מדרדרת.. אשמח לעזרה

לקריאה נוספת והעמקה

אחת הבעיות הקשות במצב פסיכוטי היא שאדם משוכנע שהוא צודק ואין לו תובנה לכך שהוא סובל מבעיה, הרבה משפחות חסרות אונים כשהן רואות את יקיריהן סובלים ומסרבים לעזרה. אפשר לכפות טיפול על אדם רק במקרה שאדם מסכן את עצמו או את הסובבים אותו, אבל הסיכון לא חייב להיות מיידי, אם אדם מתוך מחלה לא לוקח תרופות לסוכרת או לא מסוגל לדאוג לצרכיו הבסיסיים הוא מסכן את עצמו באופן לא מיידי. גם אם הוא גורם לסבל נפשי חמור לזולת או לנזק חמור לרכוש אפשר לכפות עליו טיפול. במקרה כזה הפסיכיאטר המחוזי יכול להוציא הוראה לבדיקה פסיכיאטרית כפויה או לאשפוז כפוי לא דחוף. נסי לפנות למרפאה הפסיכיאטרית או לרופא המשפחה כדי שיעשו ביקור בית.

14/06/2015 | 15:24 | מאת: שיר

אני לא חושבת שיש פסיכיאטר שמטפל בה באופן קבוע כי לדעתי כבר מזמן הפסיקה לקחת כדורים, אבל ישנה עובדת סוציאלית המטפלת במקרה.. בפנייה לעובדת הסוציאלית ובמקרה הצורך היא תדבר עם פסיכיאטר שיטפל בעניינה?

אם עו"ס מטפלת בה במסגרת המרפאה לבריאות הנפש היא יכולה לדבר עם הפסיכיאטר שטיפל בה. אם היא עו"ס של לשכת הרווחה היא יכולה לפנות לפסיכיאטר המחוזי.

מנהל פורום סכיזופרניה