כל המשפחה חולה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

01/02/2015 | 01:09 | מאת: רונן

לנו במשפחה יש מעל לעשרה אנשים החולים בסכיזופרניה, ברור לי כי היא גנטית, אפילו אחת התאבדה, איך אפשר לזהות את המחלה לפני שפורצת? אילו הייתי יודע לא הייתי מביא ילדים לעולם, האם נערכות בדיקות שכאלה בטרם? אנשים מתייסרים וזה חבל כואב לי הלב

לקריאה נוספת והעמקה
01/02/2015 | 08:31 | מאת: א

אין בדיקה מדוייקת לאבחון סכיזופרניה, ובוודאי לא לפני שהיא פורצת. סכיזופרניה זו הגדרה של הפסיכיאטרים ולא מדע מדוייק, ולכן אין סיבה להמנע מלהביא ילדים. רב המוגדרים סכיזופרנים סובלים מהיחס של הסביבה והפסיכיאטרים שהופכים את החיים שלהם לבלתי נסבלים, ולאו דווקא מהמחלה שאינה מוכחת.

עדיין אין בדיקות גנטיות המזהות את הסיכון לפתח סכיזופרניה. גם אם היו בדיקות כאילו הן לא היו עוזרות במיוחד. המרכיב הגנטי בסכיזופרניה הוא כ-50%, גם לתאום זהה שחולק אותו מטען גנטי שיש לאחיו החולה יש סיכוי של כ-50% בלבד לפתח מחלה. בנוסף, עדיין אין טיפול שאפשר לתת לאדם שנמצא בסיכון לפתח סכיזופרניה שימנע את התפרצות המחלה. מה שאפשר לעשות הוא לדאוג לגדל את הילדים בסביבה תומכת ויציבה, להזהיר אותם מפני שימוש בחומרים פסיכואקטיבים ולהיות ערני אם מופיע שינוי משמעותי בהתנהגות או באישיות כי התחלת טיפול בהקדם מביאה למהלך מחלה טוב יותר.

מנהל פורום סכיזופרניה