הוצאת רישיון נהיגה למניה דיפרסיה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

27/01/2015 | 17:15 | מאת: יובל עדרי

שלום שמי יובל עדרי בן 16.4, כמאובחן כחולה מניה דפרסיה, למרות מחלתי אינני מרגיש שינוי במצבי רוח קיצוניים מכוון שאני נוטל את התרופות הנ"ל. אני נוטל תרופות בשם ליתיום , ריספונד , קונצרטה וריטלין. רציתי לדעת אם למרות מחלתי מרגיש בחיי היום יום מתפקד כמו אדם רגיל. ולמרות זאת מעוניין להוציא רישיון נהיגה. האם אני בכל זאת יכול להוציא רישיון נהיגה, למרות הקשיים שלי? אשמח לתשובה ממך ד"ר ענת פליישמן.

לקריאה נוספת והעמקה
02/02/2015 | 22:43 | מאת: שלמה

אם מצבך הנפשי תקין ואתה מתפקד כרגיל ולוקח תרופות באופן קבוע לא תהיה בעיה לקבל רשיון נהיגה.

עצם האבחנה של מחלה, טיפול אצל פסיכיאטר או טיפול תרופתי כשלעצמם אינו מונעים הוצאת רישיון נהיגה. מי שיש לו בעיות בריאותיות שיכולות להשפיע על נהיגה (נפשיות או פיזיות, לדוגמא סוכרת או דום נשימה בשינה) משרד הרישוי שולח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד). המכון מחליט האם לבקש מידע רפואי נוסף אודות מצבו, לבקש ממנו לעבור בדיקות נוספות, במקרה של טיפול נפשי - שיחה עם פסיכולוג/פסיכיאטר או מבדקי אישיות. מונעים רישיון נהיגה רק ממי שסובל מבעיה נפשית בחומרה המשבשת: תובנה, התנהגות, יכולות קוגניטיביות או תפישה הנדרשת לנהיגה. לפעמים נותנים רישיון נהיגה בהגבלה של בקורת תקופתית של רופא מטפל שמדווח על: - שתוף פעולה רציף של המטופל, הבעיה הנפשית מבוקרת - תובנה לפוטנציאל התוצאות של מצבו על בטיחות נהיגה - אין תופעות לוואי משבשות יכולות נהיגה לתרופות שבשימוש ע"י המטופל - נשללת אפשרות של בעיות נלוות כגון שימוש בסמים/אלכוהול לינק למרב"ד: http://www.health.gov.il/PublicationsFiles/Marvad_regulations_2012.pdf

05/02/2015 | 19:20 | מאת: יובל עדרי

תודה על המענה , רציתי לדעת האם נניח אדם מטופל אצל פסיכיאטר ולא בהכרח עקב מחלה האם שולחים אותו למרב"ד? באיזה מקרים בכללי שולחים למרב"ד? האם טיפול פסיכיאטרי מהווה דבר לא טוב ולכן שולחים למרב"ד? מדוע שולחים למרב"ד? אם נניח יש לי טופס ירוק והרופא מאשר שאני כשיר לנהיגה וגם הפסיכיאטר המטפל האם אני עדיין אצטרך בדיקות אצל המרב"ד?

מנהל פורום סכיזופרניה