קצבת נכות נפשית

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

11/01/2015 | 21:29 | מאת: שרה

בעלי מטופל זה תקופה של כמה חודשים אצל פסיכיאטר של קופת חולים הוא לא עובד ואני לא עובדת הוא פוטר עקב התפרצות של מחלת נפש של הזיות וחרדות וקשר עם אלוהים וכו' הוא טופל אצל הפסיכיאטר באולנזפין וכן בפרפנאן ואסיוול להרגעה וכן אובחן אצל הרופא בתפקוד לקוי. לאחרונה החמיר המצב בבית, ולקחנו אותו למיון שם אושפז במחלקה, שם הגיע איש שקשור לפסיכוסציאלי של הבית חולים והציע לו להגיש את התביעה לביטוח לאומי לנכות כללית וכך עשה, הוא מילא את הדו"ח הרפואי של בעלי ואת כל המצב הקשה שבו הוא נמצא במחלתו והחתים את בעלי וטען ששלח לביטו"ל לאחר יום וחצי ששינו את הטיפול לסרקוול 100 מ"ג וכן לפרפנאן 16 מ"ג ווליום 10 מ"ג בעלי רצה לברוח משם וטען להם שהוא בריא והכל הסתדר... ואכן לאחר יום שחררו אותו כשבמכתב שחרור כתוב שהוא כביכול בהכרה מלאה ללא הזיות וללא תסמינים וכו' וכך שוחרר הביתה כששם אנחנו ממשיכים את ההתמודדות אתו וממשיכים בטיפול אצל הרופא השאלה שלי היא : האם התביעה שהגישו מהפסיכוסוציאלי תקרא לו לוועדה בביטוח לאומי או שתחליט בלי וועדה לפי המסמך ששלחו אליהם (את המכתב שחרור לא רציתי לשלוח מפני ששם לא מוזכר המצב הקשה שבו הוא שרוי כעת אלא רק מה שהיה בעבר(האם הבית חולים שולח זאת?) וכן כמה זמן לוקח עד שאני יראה את התביעה באתר האישי שלו בביטו"ל וכן לפי המצב המתואר כמה אחוזי נכות כפי הנראה הוא יקבל? אין לכן מושג כמה תעזרו לי נפשית אם תוכלו לתת לי ההערכה מה יהיה

לקריאה נוספת והעמקה

אם הרופא שלח את הטפסים המלאים אמורים לשלוח לכם זימון לועדה תוך חודשיים. אם לא קיבלתם זימון כדאי לגשת לביטוח לאומי ולברר מה קורה. לפעמים הועדה מבקשת עוד מידע מבית החולים, לא תמיד. כדאי להביא איתכם את כל התיעוד הרפואי שיש לכם, בעיקר מהפסיכיאטר של קופת חולים שמכיר אותו כמה חודשים, אם אבחנו מחלת נפש, זה לא חשוב שביום בשחרור לא היו לו הזיות.

19/01/2015 | 21:16 | מאת: שרה

שלחו לנו דף על הודעה שבהמשך הזמן יקראו לו לוועדה וזה ייקח זמן. שאלתי האם להביא להם את המכתב שחרור שהוא בעצם רדוד מאוד או להסתפק בתיעוד של הפסיכיאטר מקופ"ח?

מנהל פורום סכיזופרניה