אריפלי

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

05/01/2015 | 21:57 | מאת: אמא מודאגת

שלום לך , הרופא הציע לבני לעבור מזיפרקסה 10 מ"ג הגורמת לו לעייפות וישנוניות לאריפלי , אשמח לקבל אינפורמציה על התרופה , ראיתי שהיא גורמת לאי שקט.. למה הכוונה ? כיצד נעשה מעבר מתרופה אחת לשנייה ? אשמח לשמוע מהקוראים על ניסיונם עם התרופה .. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
06/01/2015 | 08:53 | מאת: א

תלוי במינון, 15 מ"ג למשל גורם עייפות ושרירים תפוסים, לי זה לא גרם לאי שקט. לקחתי אותה משך שנה ואז טענו שיש לי התקף והחליפו את הכדור. בכל מקרה נראה לי שהיא עדיפה על זיפרקסה (לא מכירה זיפקרסה, אבל הבנתי שיש לה הרבה תופעות לוואי). בנוסף, עם אריפלי גם הייתי צריכה כדור נגד תופעות לוואי.

אריפיפרזול היא תרופה אנטיפסיכוטית עם מנגנון מעט שונה מהתרופות האחרות, שאר התרופות חוסמות את הקולטן לדופמין ומפחיתות את פעילות הדופמין בכל האזורים במוח, לכן הן עלולות לגרום לתופעות לוואי של נוקשות שרירים, רעד (תופעות לוואי אקסטרפירמידלוית). אריפיפרזול נקשרת לקולטן אבל לא חוסמת אותו לגמרי, אם יש באזור דופמין הוא מוריד את הפעילות שלו, אם אין דופמין באזור מסוים במוח הוא מדמה פעילות של דופמין. לכן היא לא גורמת לרוב תופעות הלוואי של תרופות אנטיפסיכוטיות. מאחר והיא לא חוסמת את הקולטן לסרוטונין גם אין לה את תופעות הלוואי המטבוליות של תרופות מהדור החדש כמו זיפרקסה (עליה בסוכר בצום, עליה במשקל, שינוי בשומנים בדם). יחסית לתרופות אחרות אין לה הרבה תופעות לוואי אבל היא עלולה לגרום לאי שקט פנימי. היא נחשבת פחות יעילה כאנטיפסיכוטית.

31/05/2017 | 03:15 | מאת: אנונימי

שלום רב! ברצוני לשאול האם גם לאדם בריא שאין לו סוג של הפרעה או מחלה יכול לסבול מתופעות לוואי שכאלה מן התרופות? תודה מראש.

מנהל פורום סכיזופרניה