פסילת הוצאת רשיון נהיגה עקב סכיזופרניה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

01/11/2014 | 18:24 | מאת: חן

שלום , המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסל לי את הרשיון הנהיגה, בגלל שהיה לי לפני 6 שנים, יותר נכון גילו לי מחלה נפשית, וכיום אני מאוזנת, ואין לי מחשבות שהיו לי פעם, הבאתי את כל ההמלצות מפסיכאטר, ומפסיכולוגית, מה יכולה להיות הסיבה שפסלו אותי? והאם אני יכולה לתבוע את המכון? ואני בת 17, ואני חושבת שהמכון טעה וכן אני חושבת שאני צריכה לקבל רישיון... תודה. המחלה הנפשית שלי זה סכיזופרניה.

לקריאה נוספת והעמקה
04/11/2014 | 22:43 | מאת: הילה

מנסיון. אין סיכוי שתקבלי את הרישיון חזרה. גם הפסיכטר שלנו, פרופ, בתוארו טוען שאין סיכוי לקבל חזרה. חבל על כל מאמץ כספי. הם לא חוזרים בהם בשום אופן

קיום מחלה, טיפול אצל פסיכיאטר או טיפול תרופתי כשלעצמו אינו מונע הוצאת רישיון נהיגה. קישור לאתר של המכון: http://www.health.gov.il/PublicationsFiles/Marvad_regulations_2012.pdf יכולים למנוע מתן רישיון ממי שסובל מבעיה נפשית בחומרה המשבשת: תובנה, התנהגות, יכולות קוגניטיביות או תפישה הנדרשת לנהיגה, לדוגמא: 1. פסיכוזה אקוטית 2. הישנות פסיכוזה עם ליקוי תפיסה, מצבי רוח או חשיבה 3. טיפול תרופתי עם תופעות לוואי של ישנוניות 4. חוסר מודעות עצמית או אי שיתוף פעולה בטיפול הנדרש 5. כוונת התאבדות בהתנגשות כלי הרכב 6. כוונה להשתמש בכלי הרכב לפגוע באחרים אם למרות שהבאת עדות לכך שאת מאוזנת פסלו לך את הרישיון אפשר לערער על ההחלטה, כדאי להתייעץ עם עורך דין.

מנהל פורום סכיזופרניה