קלופיקסול בשילוב סוליאן

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

02/10/2014 | 22:25 | מאת: נועם יאיר

שלום רב וערב טוב! ראשית אני רוצה לומר תודה על התייחסותך לשאלתי הקודמת בחודש שעבר וברצוני לשאול את דעתך לגביי הטיפול התרופתי שאני נוטל כיום והיא קלופיקסול דיפו בשילוב סוליאן האם השילוב של התרופות יחד מקובל? האם השילוב מסוכן עבורי? אני חרד שמא השילוב של שניי ההתרופות יחד אינו מתאים .קראתי קצת חומר על כך.באינטרנט .אודה לתשובתך בהקדם.תודה מראש . וגמר חתימה טובה .

לקריאה נוספת והעמקה

שתי התרופות הן תרופות אנטיפסיכוטיות החוסמות את הרצפטור לדופמין ולכן ההשפעה שלהם מצטברת, כך שהן יכולות לגרום לתופעות לוואי של תרופות כאילו המינון יותר גבוה. אין מניעה לתת שתי תרופות אנטיפסיכוטיות ביחד, מכל הסוגים, גם קלופיקסול וסוליאן. כל מי שלוקח תרופה אנטי פסיכוטית צריך להקפיד על מעקב רופא משפחה, בדיקות דם (ספירת דם, תפקודי כבד, תפקודי כיליה), אק"ג ולאחר מספר שנים של טיפול בדיקת עינים.

09/10/2014 | 11:54 | מאת: נועם יאיר

שלום רב וחג שמח ! תודה שהגבת לשאלתי הקודמת ובהמשך לאותה שאלה רציתי לדעת האם ניתן ורצוי להוריד מינון ? אני מקבל כבר 7 חודשים זריקת קלופיקסול פעם בשבועיים 400 מ"ג וובנוסף כל יום בבוקר 400 מ" ג סוליאן ובערב 600 מ"ג סוליאן אני סובל מעייפות ומטשטוש ראיה ולעיתים קרובות נתקף בחרדה קשה וזה נראה לי תופעות לוואי מהמינון הגבוה . חשוב לי לשמוע את דעתך בעניין .תודה מראש

אם המצב הפסיכוטי חלף והטיפול ניתן כמניעתי בלבד ואתה סובל מתופעות לוואי אפשר לשקול הפחתת מינון, לשם כך עליך לפנות לרופא המטפל ולהתייעץ איתו.

מנהל פורום סכיזופרניה