כאבי בטן שלא נפסקים והעדר מבית ספר

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

01/10/2014 | 08:36 | מאת: מיקה

01/10/2014 | 08:42 | מאת: מיקה

אני מתייעצת איתכם די הרבה וזה עוזר לי מאוד .אז דבר ראשון תודה מראש. הבת שלי כרגע לא ממש יודעים מה קורה איתה , חשד לסכזופרניה אבל לא בטוח בגלל שהיא עוד צעירה וחוותה רק פעם אחת התקף. מה שקורה זה כרגע היא מתלוננת כל הזמן על כאבי בטן , עד כדי כך שלא מסוגלת ללכת לבית ספר שבועות שלמים . אנחנו עושים לה בדיקות לראות שאין משהו בקיבה בנתיים הכל תקין. הפסיכאטרית שלה אומרת שננסה ל"אתגר" אותה ולא לוותר לה עם בית ספר , ללכת אפילו לכמה שעות , אני משתדלת לעודד אותה אבל הילדה ממש סובלת . היא מקבלת 10 מ"ג לוסטרל .5 מ"ג אביליפיי והוסיפו לה 5 מ"ג של קלונקס . האם יתכן שהכל זה בגלל הכדורים . האם היא מדמיינת את הכאב? מה עושים? בנוסף אם היא מקבלת כ"כ הרבה תרופות החדרדות לא אמורות להיעלם? היא עדיין עם חרדות ומחשבות שאין לה חברים ושלא אוהבים אותה ושסתם מחמיאים לה ואומרים לה שהיא יפה וחמודה.

קשה לראות את ביתך סובלת, גם אם לא מדובר במחלה גופנית כשהיא אומרת שכואב לה היא סובלת, למרות זאת כדאי לתמוך בהמלצה של הפסיכיאטרית. רוב התרופות הפסיכיאטריות לא משפיעות באופן מהיר אלא אחרי שבועות ואפילו חודשים.

06/10/2014 | 13:43 | מאת: חשוב

תופעה ידועה היא שילדים שחווים מצבים כמו של ילדתך ובעיקר דאגתך האינטנסבית שהיא חשובה. אבל גם מעלה שאלה על האקלים הנפשי בבית. מה סוג התגובות הנפשיות למצבה בבית . ידוע בספרות שילדים מפתחים החרפה בגלל קשר לדמות האם ותגובותיה. ישנם מצבים של אם בי פולארית מאני דפרסיבית. שתגובתיה משתנות. וכן מצבים של התמקדות בבעית הילד כאשר למעשה זו אסטרטגיה נפשית של האם ו או ההורים כדי לברוח באופן לא מודע מבעיות זוגיות בין ההורים. ילד לא סתם מקבל התקפים כאלה. האם הזוגיות שלך טובה? יש קונפליקטים ובעיות בינך לבעלך זוגך? רבים מהסכיזופרנים הם תוצר של הורה עם בעיה שלא טופל בעצמו.

מנהל פורום סכיזופרניה