אמא של

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

29/09/2014 | 11:45 | מאת: מיכאלה

בני חולה כבר 20 שנה. חלקן בהוסטל, חלקן מאושפז...סיפור ארוך ומסובך. גאון במוזיקה ואינטליגנטי. כרגע בהוסטל ומקבל זריקה אחת לשבועיים + כדורים ממתנים... שתי שאלות: האחת אם המחלה וביטויה מתמתנים עם השנים (הוא צרך סמים בעבר והיה אלים) והשניה, האם אין פיתרון חדשני יותר לקולות המציקים לו יום יום כבר 20 שנה, מלבד כל הכדורים שניסו? כל כך קשה לו הליווי המתמיד של הקולות. תודה אמא

לקריאה נוספת והעמקה

הסימנים החיוביים בסכיזופרניה (מחשבות שווא או הזיות) בדרך כלל מתמתנים עם השנים, סימנים שליליים (פגיעה קוגניטיבית, רגשית או תפקודית) יכולים להחמיר עם השנים. שימוש בסמים מחמיר את המחלה במספר דרכים: רוב הסמים הם חומרים הזיוניים (הלוצינוגנים), בעיקר הסמים השכיחים היום (גראס וסמי פיצוציה כמו נייס גיא וחגיגת). כלומר חומרים אלו גורמים לפסיכוזה בעצמם ולכן מחמירים מחלה פסיכוטית. הסמים מורידים את היעילות של התרופות האנטי פסיכוטיות, מורידים את הדבקות בטיפול. אם משתמשים בסמים לא נותנים למחלה להתמתן. לפעמים הקולות נשארים בעצמה מסויימת כל הזמן אבל כדאי לוודא שאכן ניסו את כל הטיפולים הקיימים במינון ומשך טיפול מספקים.

02/10/2014 | 19:47 | מאת: מיכאלה

הוא כבר לא משץמש בסמים כמה שנים... הסם העיקרי שהשתמש בו בעבר להחלשת הקולות היה קודאין שאפשר היה להשיג בסירופ בבית מרקחת... היום הוא מקבל תרופות אנטי פסיכוטיות וניסו את כולן. והקולות עדיין חזקים. חבל שעדיין אין פריצת דרך פשוטה יותר ללא המחיר של תופעות הלוואי.

מנהל פורום סכיזופרניה