חתכה , שוב

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

14/09/2014 | 10:37 | מאת: מיקה

אני אמא לילדה בת 13.5 .שאלתי לפני כמה זמן כל מיני שאלות ועזרתם לי מאוד. הילדה אחרי אישפוז במחלקה סגורה , הייתה חודשיים באישפוז בגלל שהיתה חותכת את עצמה והתחלת אנורקסיה, השתחררה לפני 3 חודשים. האבחנה שהיתה בדיכאון חמור מאוד, הילדה מטופלת בלוסטרל וריספרדל . אתמול החלפנואת הריספרדל לאבליפיי. יום חמישי היה לי יום קשה מאוד בבית ספר וגם בחוג שהיא הולכת אליו. נכנסה למקלחת וחתכה את עצמה בבטן(לפני היתה חותכת ביד). אני הייתי בשוק ואמרתי לה שאני חייבת לספר לפסיכאטרית שלה ולפסיכולוג שלה שאותו היא רואה אחת לשבוע מסגרת בית החולים . מה אני יכולה לעזור לה? מה אני יכולה לעשות אם היא תעשה את זה שוב? האם יכולים לאשפז אותה למרות שאני יתנגד?

לקריאה נוספת והעמקה

את צודקת במה שאמרת לה, את בהחלט צריכה לשתף את המטפלים שלה במקרה של פגיעה עצמית. קשה לתת עצות מרחוק, בטח לא במצב כל כך מורכב. אפשר לאשפז ילד נגד רצון ההורה רק במקרה שבו הילד מהווה סכנה לעצמו או לסובבים אותו כתוצאה ממחלה הפוגעת בשיפוט.

21/09/2014 | 13:10 | מאת: מיקה

סיפרתי למטפלים שלה והם יפגשו איתה ביום ראשון, בינתיים היא גם חטפה דלקת בקיבה , יש לה כאבי בטן והיא לא הלכה לבית ספר מיום שלישי. אני איתה בבית . היום היא הלכה לבית ספר וחזרה ונשארה לבד בבית. כואב לה , אני יודעת שכואב לה הבטן אבל היא מחזקת את הכאב. אני מרגישה שהיא רוצה תשומת לב רק אליה.אני נותנת לה את כל תשומת הלב שאני יכולה אבל יש עוד ילדים בבית חוץממנה דבר שקצת מקשה אני לא יודעת האם להתייחס אל הכאב כאל משהו שהיא מדמיינת או שבאמת כואב לה. יכול להיות שהחלפת התרופה של לאביליפיי גורם לה לכאבי בטן וראש ?

מנהל פורום סכיזופרניה