דיווח על מצב פסיכוטי בגיל 16 בהצהרת בריאות לביטוח

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

15/08/2014 | 23:59 | מאת: שאול

שלום רב, בגיל 16 עברתי משבר שאובחן כמצב פסיכוטי, אשר במהלכו אושפזתי לשלושה שבועות וקיבלתי תרופות נוגדות פסיכוזה. מאז ועד היום (היום אני בן 35) אני לא לוקח תרופות פסיכוטרופיות כלשהן, ולא היו לי "התעסקויות" נוספות עם המערכת הפסיכיאטרית. לאחרונה רכשתי פוליסת ביטוח אשר בה נדרשתי בין השאר להצהיר על עבר פסיכיאטרי. היות ויש לי השגות חמורות לגבי ראייתה ואופן התנהלותה של הפסיכיאטריה לגבי משברים כמו שלי, בחרתי מסיבות עקרוניות לא להצהיר על העבר שלי. היות ואני לא רוצה שאשתי ושאריי יסבלו עקב החלטה זו, הייתי מעוניין לדעת האם יש סיכוי סביר שחברת הביטוח תערים עליהם קשיים כלשהם אם וכאשר יקרה מקרה ובו הם יתבעו את הפוליסה. תודה מראש שאול

לקריאה נוספת והעמקה
16/08/2014 | 23:24 | מאת: ניצן

עד כמה שאני מבין בביטוח בריאות מהסוג שכתבת עליו, אם חס וחלילה יהיה לך בעתיד התקף נוסף וחברת הביטוח תבדוק ותמצא שהיה לך התקף בעבר שלא הצהרת עליו, לא תהיה זכאי למימוש הפוליסה ולקבלת פיצוי. דעתך על אופן התנהלות המערכת הפסיכיאטרית איננה עניינה של חברת הביטוח ואין לה כל קשר לביטוח עצמו., באיחולי בריאות ואריכות ימים.

16/08/2014 | 23:39 | מאת: שאול

שלום ניצן, תודה על תגובתך. ראשית, לפי מיטב ידיעתי לא מתים ממצבים פסיכוטיים, כך שגם אם חס וחלילה אגיע למצב כזה שוב הרי שזה לא יהיה רלוונטי למימוש פוליסת הביטוח. שנית, כוונתי הייתה האם במקרה בו אמות מתחלואה כגון מחלת לב, סרטן וכו', האם חברת הביטוח תוכל להערים קשיים כלשהן משום שהיא תנסה בצורה כלשהי לקשר את העבר הפסיכיאטרי שלי ו/או את חוסר נכונותי לדווח עליו, למצב הרפואי שממנו "נפטרתי", ובכך תערים קשיים על התובעים. אודה לתשובה

לא הבנתי באיזה ביטוח מדובר, אם מדובר בביטוח בריאות כאשר לאדם יש בעיה רפואית הוא יכול לעשות ביטוח וחברת הביטוח יכולה להוסיף בחוזה שהיא אינה משלמת על טיפול שקשור באותה בעיה, דבר שנקרא "החרגה", כלומר העובדה שקיבלת טיפול פסיכיאטרי לא אמורה למנוע ממך להיות מבוטח. אם מדובר בביטוח חיים, יש ביטוחים שאינם משלמים אם המוות נגרם ע"י התאבדות (כי כך אפשר למות ממצב פסיכוטי או דיכאוני). בנוסף חברת הביטוח יכולה להשתמש בעובדה שלא ענית אמת בהצהרה כדי לבטל את החוזה ביניכם. כפי שענו לך מדובר בשאלה משפטית ולא רפואית וכדאי לך להתייעץ עם סוכן ביטוח או עו"ד לגבי ההשלכות.

19/08/2014 | 15:19 | מאת: שאול

תודה על תגובתך ענת. קודם כל לא הבהרתי שמדובר בפוליסת ביטוח חיים, לא ביטוח בריאות. אכן התייעצתי עם סוכנת ביטוח ב"הראל" והיא אמרה לי שבמקרים של התאבדות זה יכול להוות בעיה, אך אם הבעיה אינה קשורה באופן ישיר לסיבת המוות אז היא לא צופה שתהיה בעיה. ה"אמת" שלא עניתי היא האמת שלי (ושל רבים אחרים), שלצערי אינה מתיישבת בקנה אחד עם מה שהפסיכיאטריה מגדירה כ"אמת".

מנהל פורום סכיזופרניה