מה היא ההכרעה הנכונה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

08/08/2014 | 15:23 | מאת: ברקוביץ

לאחר שעברתי אבחון פסיכודיאגנוסטי לשם תעסוקה ובעקבות כמה חוויות ומקרים לא רגילים גילו כי קיים "מוקד בחלק האישיותי והרגשי" וביקשו הערכה פסיכיאטרית מקיפה ואישוש הפרעה אובססיבית קומפלסיבית והערכת אבחנה מבדלת , מהי אבחנה מבדלת ? לפי מיטב ניסיוני חשתי את הocd ממש על בשרי עד כדי כאב פיזי במוח וכאשר הגעתי לפסיכיאטר היא טוענת כי מדובר בסכיזופרניה , קיים בלבול במחשבות , התרופפות אסוציאציות וכל זאת בעקבות הקושי הרגשי , האפקט של הרגש גדול מידי , אני רגיש מאאוד ןכך קיים גם בעקבות זה דימיון פורה , ובמקביל התקרבות לדת וקונפליקט על אורח החיים. יש לציין שעד להשתלשלות המצב לאבחון קרו כמה חוויות לא פשוטות בחו"ל חוויתי דוגמא ,חרדה עצומה עד כדי פחד לשבת על שפת הים מרוב דימיון ומחשבה על הצונאמי . בעקבות אותו טיול כשחזרתי הגעתי למצב לא נורמלי כנראה בוחן לא ראוי של המציאות , התפלאתי מכל מורכבות הבריאה ואבחנתי לפרטי פרטים המון דברים עד כדי אי יכולת לנהל את עצמך , הגעתי למצב של פחד לצאת מהבית בעקבות עוצמת השמש ואיך היא עומדת לשרוף הכל . מדובר באדם רגיש מידי וכך האם קיים קשר בין סכיזופרניה ורגישות יתר . יש חוסר הנאה כללי ואף אולי איבוד גבולות האגו כיצד מכריעים כי מדובר בOcd קשה או בסכיזופרניה

לקריאה נוספת והעמקה

אבחנה מבדלת היא אבחנה שלא נשללה לגמרי ועדיין קיימת במקביל לאבחנה הראשונית. אנשים עם סכיזופרניה יכולים לפרש ולחוות גירויים חיצוניים בצורה מועצמת. כדי לאבחן סכיזופרניה יש צורך במצב פסיכוטי, במצב כזה יש פגיעה בבוחן המציאות, אדם מתקשה להבדיל בין המציאות הפנימית לחיצונית או חווה את המציאות הפנימית כודאית כמו המציאות החיצונית. ב-OCD יש ברוב המקרים תובנה לכך שהמחשבות לא הגיוניות או זרות לאדם אם כי יש אנשים שאחרי הרבה שנים מזדהים עם המחשבות הטורדניות שלהם. אין אפשרות לאבחן ללא בדיקה, נסה לשאול את הפסיכיאטרית מדוע היא חושבת שמדובר בסכיזופרניה או לפנות לרופא נוסף.

10/08/2014 | 17:26 | מאת: ברקוביץ

כפי שרשמת שאנשים עם סכיזופרניה יכולים לחוות ולפרש גירויים חיצוניים בצורה מועצמת , האם ניתן לקשר זאת לקושי הרגשי הקיים , רגישות היתר , כמו שאבחנו "מוקד בחלק האישיותי והרגשי" וכנראה באמת כך היא המציאות בה אני חווה ומפרש אירועים בצורה מעצימה מייחס לכל פרט משמעות ומבקר כל דבר או אדם סביבי משהו שלא היה קיים . כפי שציינתי מקרה לדוגמא בו היה קושי להבדיל בין מציאות פנימית לחיצונית כמו שציינתי אי יכולת לצאת מהבית בעקבות פחד עצום מיכולתה של שריפת השמש ועוצמתה פשוט אי עיבוד המציאות כראוי . האם יש אפשרות לעשות בדיקת דם לחיפוש גנים לידיעה ודאית לאיתור המחלה ? האם תוכלי לעבור שוב על הודעה ראשונה לפרטי פרטים וכן האם את מקבלת לאבחנה , היכן וכמה זה עולה ?

מנהל פורום סכיזופרניה