האם יש לי פסיכוזה כלשהי?

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

05/08/2014 | 13:12 | מאת: מפחד

אני מוצף בחרדות ובדיכאון כבר כמה ימים. ומחשבות אובססיביות שהתחילו בפחד לפגוע באחרים וכרגע ממוקדות בפחד שיש לי פסיכוזה כלשהי או סכיזופרניה. בראש שלי אני מאוד מודע למה אמיתי ומה לא, מה נכון ומה לא. אבל כאילו בראש. אני נניח לא חושב - כולם רוצים לפגוע בי. אלא אני חושב - מה אם אני אתחיל לחשוב ולהאמין בזה שכולם ירצו לפגוע בי? מה אם אני אתחיל להאמין בזה שהעולם לא אמיתי ואין לי מושג מה נכון ומה לא? מה אם אני אתחיל להיות פרנואיד. בינתיים קשה לי מאוד לצאת מהבית ולהסתובב בחוץ, קשה לי לקבל את זה שאני לא אפגע באף אחד או שאני סובל רק מדיכאון וחרדות. אני מפחד פחד מוות מסכיזופרניה שתוביל לפגיעה או לניתוק מהמציאות, ואני סובל מדה ריאליזציה ודה פרסונליזציה די חריפות שמגבירות את החשש מניתוק האחיזה במציאות. האם כשאני יודע שמחשבה קופצת לראש ללא סיבה, אבל עדיין מרגיש בגוף את החרדה מפני המחשבה, היא נחשבת מחשבת שווא? התור שנקבע לי לפסיכיאטר הוא רק בחודש הבא ובינתיים אני מרגיש די אבוד. ככל שאני קורא ומחפש יותר על סכיזופרניה ועל המאפיינים שלה, ככה אני יותר חושש ופחות רגוע. אני גם מפחד שמרוב הלחץ והעיסוק בזה, בסוף תפרוץ אצלי הסכיזופרניה. התחלתי לפני יומיים טיפול ברמוטיב ואני יודע שלוקח לכדור הזה איזה שבועיים להתחיל לעבוד, בינתיים אני באוויר ואין לי למי לפנות. מישהו שירגיע את החשש שלי או פשוט יסביר לי מה יש לי. אני כל הזמן בוכה וכל הזמן מפחד לאבד קשר עם המציאות והמצב קשה לי. אני מסתגר בבית ובחדר ומפחד מהעולם. לא כי העולם רע ואכזר, אלא כי אני מפחד מהתחושות שאני חווה, מפחד אולי להשתגע בחוץ ולפגוע במישהו או סתם להראות מוזר לכולם. חסר בטחון עצמי. דבר נוסף - לפני כמה זמן הסתכלתי על השמיים ואז על הנוף, ומהסינוור של השמש דמיינתי כאילו הנוף מעלה עשן. נבהלתי מזה אבל ידעתי למה זה נגרם וידעתי שזה לא אמיתי, האם זו הזיה? אני ממש מפחד ואשמח לתשובה. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
09/08/2014 | 21:30 | מאת: נחום

כמו שכתבת בעצמך אתה סובל מחרדות. סכיזופרניה אין לך כי מי שלוקה במחלה, לא מודע לה ולעיתים אף מכחיש שהוא חולה. אני לא פסיכיאטר.

אין אפשרות לאבחן ללא בדיקה. אתה בעיקר מתאר חרדה ולא איבוד קשר עם המציאות. הרבה דברים יכולים לגרום לחרדה, עצם זה שחרדים ממחשבה לא עושה אותה מחשבת שווא. הזיה היא חוויה תחושתית בלי גירוי חיצוני, מאחר וגם היה גירוי חיצוני (השמש) וגם ידעת שהעשן הוא דמיון לא מדובר בהזיה.

מנהל פורום סכיזופרניה