פורום סכיזופרניה

פורום זה סגור לשליחת הודעות חדשות.
סכיזופרניה פוגעת באחד מכל 100 אנשים. אנשים המתמודדים עם סכיזופרניה נמצאים בינינו וחיים כמו כל אחד מאיתנו. טיפול נכון במחלה בשלב מוקדם, מאפשר לאדם לחזור למצב של חיים רגילים והשתלבות בחברה. עד היום לא היה לחולי הסכיזופרניה ולבני משפחותיהם מקום בו יוכלו להתבטא, לשאול ולהתפתח. על כן הוקם פורום זה, אשר יהווה את הבית של הסכיזופרניה ברשת האינטרנט הישראלית. פורום זה נועד בכדי לרכז את כל האינפורמציה החשובה בנושא סכיזופרניה, לייצר מקום של שיח ותמיכה וכן לאפשר למתמודדים עם המחלה ובני משפחותיהם להתייעץ עם מומחים באמצעות פורום מקצועי ופעיל. דרך המידע המתפרסם והפורום הפעיל ניתן להכיר את מחלת הסכיזופרניה על צדדיה השונים, להבין מהן דרכי הטיפול הקיימות ולהעלות את המודעות החברתית לגבי למעלה מ-70,000 איש המתמודדים עם סכיזופרניה בישראל.
2251 הודעות
2079 תשובות מומחה

מנהל פורום סכיזופרניה

15/02/2018 | 06:48 | מאת: אברהם

אני מאד חושש/ מפחד מעבר מאשפוז להוסטל לאחר1.8 חודשים של אשפוז מה אעשה כדי לא לחזור לאשפוז גם אם יהיו מחשבות אובדניות/ תוקפנות?

בהוסטל יש טיפול אינטנסיבי, מדריך 24 שעות ביממה, שיחות עם מדריך אישי, שיחה עם עו"ס ומעקב פסיכיאטרי, במיוחד כדי למנוע חזרה לאשפוז.

13/02/2018 | 19:07 | מאת: זיו

יש בעייה אצלי זה כשאני לא לוקח טיפול פסיכיאטרי אני נעשה אימפולסיבי מתרגז בקלות וצועק/מקלל אנשים ולעומת זאת כשאני לוקח טיפול אז המצב הפוך אני יותר שקט ורגוע אני רוצה לדעת איך רגוע ולא אימפולסיבי והגיוני גם בלי הטיפול הזה ?

תמיד כדאי לשלב טיפול תרופתי עם טיפול בשיחות ושיקום. כדאי לפנות למרפאה בה אתה מטופל ולבקש טיפול נוסף על הטיפול התרופתי. הרבה פעמים אפשר להפחית מינון של טיפול תרופתי אם מוסיפים טיפולים אחרים.

12/02/2018 | 11:55 | מאת: שרה לוי

בעלי סובל מסכיזואפקטיב יש לו 50% נכות רפואית ו100% אובדן כושר לצמיתות . לבעלי היו בשנה אחרונה שתי נסיונות התאבדות , הוא תוקפן בזמן האחרון ועקב הכדורים יש לו גם בריחת שתן בלילה. נאמר לי שביגלל שיש לו 50% נכות רפואית הוא לא יהיה זכאי לשר"מ. האם זה נכון? או ביגלל הסכנות לאבדנות יהיה ניתן לקבל שר"ם בשביל השגחה? תודה

לצורך קבלת שר"ם יש צורך ב-60% נכות, כדאי לפנות לעו"ס במרפאה או ברווחה להתייעץ איזו עזרה אפשר לקבל עבורו. אם בעלך בסיכון להתאבדות הוא צריך להיות במקום שמספק השגחה וכדאי לקחת אותו למיון.

10/02/2018 | 11:48 | מאת: צדוק

אדם שלפני שלקח מודיקט היה טיפוס אנטיפת וגם לא אוהב לשתף פעולה ושולל כמעט כל דבר ואחרי שהוא התחיל לקחת את הזריקה פתאום הכל השתנה יש קשר בין השניים ? האם כשהוא יפסיק לקחת אותה אז הוא יחזור להתנהגות שהייתה לו לפני שהוא התחיל איתה או שההתנהגות הזאת תישאר גם אחרי שהוא יפסיק אותה ?

מודיקט היא תרופה אנטיפסיכוטית, מרגיעה ומורידה חרדה. אם הסיבה לחוסר שיתוף פעולה היא בגלל חרדה או פסיכוזה יכול להיות שמודיקט השפיעה. קשה לדעת אם השינוי ישאר אחרי הפסקה של מודיקט כי זה תלוי בסיבה ואם היא חלפה.

09/02/2018 | 17:04 | מאת: גדי

בן משפחה שלי לוקח מודיקט כבר כמה חודשים והוא אומר שהוא מרגיש ירידה בתפקוד הקוגנטיבי כמו הזכרון שלו משובש הוא לא מסוגל לחשוב בהגיון וכו' ואני רוצה לדעת אם זה קשור לזריקה הזאת ?

ירידה בזיכרון או התפקוד הקוגניטיבי יכולה לנבוע מהרבה סיבות, גם תופעות לוואי של הטיפול התרופתי. כדאי להתייעץ עם הפסיכיאטר המטפל כדי לאבחן מה הסיבה, אם הסיבה היא הטיפול התרופתי להתייעץ איתו לגבי שינוי.

09/02/2018 | 10:09 | מאת: ספי

אני מעוניין לדעת אם מודיקט גורם לעלייה בתיאבון ?

כמעט כל התרופות האנטיפסיכוטיות יכולות לגרום לעליה בתיאבון, כל אחת במידה אחרת. אם מודיקט גורמת לך לתופעות לוואי כדאי לפנות לפסיכיאטר המטפל ולהתייעץ איתו לגבי הטיפול התרופתי.

08/02/2018 | 15:49 | מאת: ערן

אני מעוניין לדעת אם מודיקט מגדילה את התיאבון ועושה סטרס(אקטיזיה) שמתבטא בזה שקשה לי להתרכז בקריאה /לחכות לאוטובוס וכאלה ואני גם אוכל הרבה ואיזה תרופות אחרות לסכיזופרניה לא עושות את התופעות לוואי הנ"ל ?

כמעט כל התרופות האנטיפסיכוטיות יכולות לגרום לאקטיזיה ולעליה בתיאבון, כל אחת במידה אחרת, יש כאלו שמאוד מעלות תיאבון ובכלל גורמות כמעט לאקטיזיה וכאילו שעושות אקטיזיה ולא מעלות כמעט תיאבון. אם מודיקט גורמת לך לתופעות לוואי כדאי לפנות לפסיכיאטר המטפל ולהתייעץ איתו לגבי הטיפול התרופתי.

06/02/2018 | 19:58 | מאת: רות

שלום רב..אני היום בן 33 סובל מ2002 מבעיית או סי די קשה..בהתחלה זה התחיל לי ממצב ריגשי זוגי שהייתי ועד לפני כמה שנים החששות היו שאם לא אגע במה שאני נוגע בו מספרים פעמים שעולה לי לראש וכל פעם זה מספר אחר אז יש מחשבות על המחלות הסופניות חס וחלילה..אני לקחתי כמעט את כל סוגי הכדורים אני כבר יכול להיות רופא מרוב שמבין באו סי די לצערי..אני נוטל היום 20 מ"ל ציפרלקס..אנפרניל 75מ"ל וטגריטול 400 sr כי חוץ מהאו סי די היה לי 3 פירכוסים עקב לחץ ועצבים שעברתי ב2008 ..הפסיכיאטרית שלי אומרת לי שאני צריך להגיד תודה שאם לא הייתי לוקח את התרופות האלה היה לי יותר חמור מה שממש לא מנחם אותי..המליצה לי היום להוסיף את הכדור אירפליי והתגובות פה באתר ממש לא משהו על הכדור הזה..מה מומלץ לי לעשות?

התגובה לכל תרופה היא אישית ואי אפשר לדעת איך תרגיש לפי מה שעבר על אנשים אחרים. בכל מקרה אי אפשר להמליץ על טיפול בלי בדיקה. כדאי לפנות לפסיכיאטרית שלך ולקבל ממנה עוד מידע על הטיפול.

04/02/2018 | 15:02 | מאת: אורן

האם זריקת מודיקט יכולה לעשות שלשולים?

מודיקט עלולה לגרום לפעמים לעצירות, אבל תגובה לתרופה היא תמיד אישית.

03/02/2018 | 12:27 | מאת: ארנון

כשאני לא לוקח טיפול אני מסוגל לכעוס ולצעוק ולקלל בסיטואציות שמרגיזות אותי ואפילו אימפולסיבי עם אנשים/הורים אבל כשאני לוקח מודיקט אני לא מסוגל לכעוס ולהתווכח והזכרון משתבש וגם יש ירידה קצת בבטחון העצמי אני מעוניין לדעת איזה מצב הוא תקין ואיך מגיעים לאיזון בין שניהם ככה שאני יוכל גם לכעוס כשצריך אבל לא להיות עצבני/אימפולסיבי יותר מדיי ?

אי אפשר לתת הצלה על טיפול בלי בדיקה, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל על טיפול תרופתי שיאפשר לך לחיות בצורה שמתאימה לך.

03/02/2018 | 12:12 | מאת: אהרון

יכול להיות מצב כזה שהורה יקרא לפסיכיאטר לבית בגלל שהבן שלו שהוא חולה סכיזופרניה צועק ומקלל את המדינה/ישראלים שהוא שונא אותם וכתוצאה מזה יאשפזו אותו ?

צעקות וקללות הן אלימות מילולית, בדרך כלל הן לא מצביעות על סיכון פיזי מיידי, אלא אם כן בצעקות יש איום בפגיעה פיזית או שהאלימות עלולה להידרדר לאלימות פיזית. אשפוז דחוף בכפיה בהוראה של הפסיכיאטר המחוזי יכול לקרות רק אם מתקיימים 3 תנאים, שיפוט פגום בגלל מחלה, סיכון מיידי לאדם עצמו או לזולתו וסירוב לטיפול. על פי החוק אפשר לאשפז אדם באופן לא דחוף אם הוא עלול לסכן את עצמו או את זולתו סיכון פיזי שאינו מיידי, אם יכולתו לדאוג לצרכיו הבסיסיים פגומה בצורה קשה, אם הוא גורם סבל נפשי חמור לזולתו, באופן הפוגע בקיום אורח החיים התקין שלו או שהוא פוגע פגיעה חמורה ברכוש.

03/02/2018 | 00:31 | מאת: דודו

שלום אני חולה סכיזופרניה פשוטה ונוטל אינווגה 9 מג האם אינווגה במינון הזה יכולה לגרום לי לירידה בהנאה ולירידה במוטיבציה ?!! תודה

צריך לאבחן קודם מה הסיבה לירידה בהנאה ובמוטיבציה, מעבר לתופעות לוואי של תרופות יכולות להיות עוד סיבות, כדאי לפנות לרופא המטפל ולהתייעץ איתו לגבי הטיפול המתאים.

02/02/2018 | 16:36 | מאת: שי

אני לוקח מודיקט מעל 1/2 שנה ומאז שהתחלתי אותה אני לא יכול לכעוס/להתווכח עם אנשים כי הזריקה הזאת משתקת וגם עשתה אותי צייתן ורגוע אני מחפש להחליף את התרופה הזאת במשהו שגם מרגיע אבל בלי התופעות לוואי של המודיקט ורוצה לדעת איזה תרופות יש שמתאימות לקטיגוריה שאני מחפש ?

יש הרבה תרופות אנטיפסיכוטיות אבל ההשפעה של כל תרופה היא אישית, יכול להיות שההשפעה של מודיקט עליך תלויה במינון, כדאי לפנות לרופא המטפל ולהתייעץ איתו.

02/02/2018 | 16:33 | מאת: אלון

יש לי בעייה שאני מסרב לעבודות בגלל שיש לי קצת בעייה בזכרון אני מתקשה לזכור מה שאומרים לי בפרונטלי/טלפוני אני חולה סכיזופרניה ולוקח טיפול וגם לא יושן טוב איך משפרים את הזכרון ככה שלא יהיה לי חשש מעבודות חדשות ?

בעיות בזיכרון יכולות לנבוע מהרבה סיבות, ונשמע גם החשש מפריע לך להתחיל לעבוד, חשוב קודם לאבחן מה הסיבה ולקבל טיפול שיכול להיות גם תרופתי וגם בשיחות ושיקום תעסוקתי.

28/01/2018 | 22:44 | מאת: מעין

שלום, יש לי כל מיני מחשבות ששדים רודפים אחרי, ואומרים לי שבחיים המצב שלי לא ישטפר . אני לא יודעת מה לעשות עם זה.. אני לחוצה מזה. הם גם אומרים לי שהכפרה שלי תיקיה למות.. מה את אומרת.?.?

מחשבות וקולות כאילו מאוד מלחיצים אבל אפשר לעזור לך איתם ולכן כדאי לפנות לטיפול נפשי, אם הם אומרים לך למות צריך לפנות באופן מיידי למרפאה או למיון.

28/01/2018 | 15:20 | מאת: מיכל

שלום אביו של בן זוגי סבל מסכיזופרניה שהתפרצה בשנות ה-30, כנראה עקב שימוש רב בסמים משני תודעה. בן זוגי אדם בריא. לגבי אביו לא ברור אם היה רקע גנטי והסמים היו הטריגר או המקור למחלה. השאלה היא לגבי ילדים משותפים לנו בעתיד. איך להתייחס להשפעה של מחלתו של הסבא?

הסיכוי באוכלוסיה הכללית לפתח סכיזופרניה הוא כ-1% ולמי שיש לו קרוב משפחה מדרגה שניה כמו סבא שחולה בסכיזופרניה הסיכוי לפתח את המחלה הוא כ-5%. אם הסיבה לפריצת המחלה היא שימוש בסמים הסיכון נמוך יותר.

27/01/2018 | 23:04 | מאת: אלמוני

נפגשתי עם לא מעט פסיכאטרים בכירים, לרובם לא היתה תשובה ברורה לכן חשבתי שאולי אפשר לקבל ממך תשובה כנה לגבי חולה שאובחן וסובל מתסמינים שליליים חריפים כבר כ-שנה. דווקא בגלל שאין היכרות ולא מעורב כסף בעניין. עברתי כבר את כל הרפואה הקונבנציונלית מה עוד אפשר לעשות? - ניסיתי לפונקס (ועוד תרופות רבות) - ניסיתי ect אין שום שיפור במצב. אני כל היום תקוע בחדר ולא עושה כלום ולא רוצה לעשות כלום, לא נהנה מכלום, ומרגיש חיי-מת בלי רגשות, סל שיקום והוסטל זה לא טיפול זה שיקום וקבלה של המצב-לזה אני לא מוכן. להירקב בהוסטל כל חיי. מה שווים החיים ככה? למה לחיות? מה היית ממליצה לי לעשות אילו היית במקומי? אולי תחום הפסיכדלים?

28/01/2018 | 15:44 | מאת: ככל הנראה

נשמע שיש לך דה פרסונליזציה

31/01/2018 | 14:26 | מאת: אלמוני

א. אתה לא רופא (אז תימנע מלחלק אבחנות שגויות לאנשים) ב. זה לא דה פרסונליזציה (אני אחרי אירוע פסיכוטי מלפני 9 חודשים) ג. יש לי את רוב הסמנים שלילים פשוט אין צורך לפרט אותם, הרופאה מכירה אותם היטב

אחרי כל משבר נפשי יש תקופה של החלמה ולא תמיד מה שמכנים סימנים שליליים נשאר לאורך זמן אלא משתפר, לכן כל כך חשוב מעבר לטיפול התרופתי טיפול בשיחות להתמודד עם המשבר ושיקום. שיקום הוא לא קבלה של המצב, להיפך, שיקום הוא בניית מדרגות להתקדמות לעצמאות. כמו שללכת עם קביים אחרי שבר הוא לא קבלה של נכות אלא עזרה שתאפשר לדרוך בצורה מדורגת עד שחוזרים ללכת לבד. אין עדיין מחקרים טובים שמראים על שיפור בסימנים שליליים עם שימוש בחומרים הלוצינוגנים. כדאי למצוא פסיכיאטר שאתה סומך עליו ולהתייעץ איתו לקבל טיפול מלא יותר.

26/01/2018 | 21:14 | מאת: לינדה

שלום רב האם תיתכן התפרצות סכיזופרניה לראשונ ה לאחר גיל 65?

בעבר היה נהוג שלא לאבחן סכיזופרניה מעל לגיל 45 אבל הקריטריון הזה בוטל. גיל פריצת המחלה השכיח ביותר הוא סוף שנות העשרה ותחילת שנות העשרים, מעל לגיל 30-35 השכיחות של הופעת מחלה חדשה צונח למספרים בודדים ומעל לגיל 45-50 היא די נדירה. בגיל 65 יש הפרעות נפשיות שיכולות לגרום לפסיכוזה שהן שכיחות יותר וחשוב לשלול אותן לפני שמאבחנים סכיזופרניה, לדוגמא מחלות ניווניות כמו אלצהיימר ופרקינסון, דיכאון פסיכוטי, מצב פסיכוטי ע"ר מחלה גופנית או תרופה ואפילו חוסר ויטמינים.

25/01/2018 | 19:30 | מאת: מאמין שהכול אפשרי

שלום ד''ר ענת פליישמן , אני יודע שאי אפשר להבחן סכיזופרניה בהתבסס על אתר , להלן אני אפרט לך מה קרה לי ואם תוכלי לעזור לי ולתת לי מענה אני אודה לך מאוד, אז ככה בערך לפני חצי שנה עברתי סוג של טלטלה נפשית באמצע עישון ירוק , וכתוצאה מזה חשבתי שהעולם שלי השתנה , הייתי מעשן בערך חצי שנה כל יום בערב במינון נמוך , הטלטלה שעברתי חשבתי שקרה לי משהו נפשי כי הרגשתי סוג של נפילה נפשית לאחר שבועיים חזרתי לעצמי התחלתי להתעסק בחדר כושר ולחזור להיות אותו בן אדם , אך עדין בתוכי הרגשתי שמשהו פה לא בסדר וחסר[כנראה שלא הסתגלתי למצב הנורמלי]לאחר שלושה חודשיים שבו אני מנסה לחזור לעצמי אומנם עושה דברים כסדרים יוצא , חברים , משפחה , מעלה תמונות לפייסבוק/אינסטגרם :D שבוע שעבר שתיתי עם חברים 3 כוסות עם וודקה ואקסל , יום לאחר מכן הרגשתי סוג של פאניקה ורעד ביידים , הבחנתי שאני מתחיל להזות דברים בראיה ולשאול את עצמי עם זה קיים הדבר הזה או שלא או שזה היה לפני , למשל אני יכול להסתכל על אובייקטים חיצונים שקיימים בחלל החדר[נקודות בקיר,ברגים] או השתקפויות של המראה שלא הייתי שם לב אליהם לפני והדעת שלי מוסחת מהדברים האלה וזה גורם לי לפאניקה וחרדה, אני מנסה לפרש ולהסביר כל דבר שקורה לי ונכנס לעומק של הענין, לכן אני מנסה להבין אם זה בעיה של סכיזופרניה כי לפי מה שאני יודע אין לי מחשבות שווא של שגעונות כל שהם שאני משיח או בטהובן או מחשבות שרודפים אחריי בלי לזלזל באף חולה, או תסמינים של סכיזופרניה שאנשים מסביבי יכולים לשים לב לזה , אני בן אדם מאוד אינטילגנט ועמוק שכנראה לפי דעתי אני חווה סוג של דמיון מופרך שאני בנייתי על סמך המציאות, והתכנסות של עצמי שאני מנסה לפרש כל דבר ולא מתעלם , שאלתי את חברים שלי אם גם להם זה קרה למשל שהם יכולים להסתכל על אובייקט[עץ] מסוים ולחשוב שזה בן אדם ולבסוף לגלות שזה אובייקט[עץ] והם ענו לי בחיוב , אשמח לקבל את הייעוץ שלך ענת. נ.ב - לפי דעתי זה הכול בראש והדברים שאני רואה והוזה זה דברים רגילים שכל אחד נורמטיבי חובה רק שאני מנסה לפרש ולהבין ומבלבל את עצמי , אני משתדל לא ללכת לפסכיאטר שיתן לי כדורים באבחנות כלליות , אשמח לדעת עם פסיכולוג יכול להחזיר לי את המצב לקדמותו

המצבים שאתה מתאר יכולים להתאים לאבחנות שונות, להזיות, להלוצינוזיס (הזיות שאדם יודע שהן לא אמיתיות), דראליזציה או דפרסונליזציה (שינויים בתפישה של העולם, העצמי והקשר עם העולם) וגם חרדה. קנאביס הוא הלוצינוגן, כלומר גורם הזיות אבל גם יכול לעורר חרדה והתקפי פאניקה, באמת אי אפשר לאבחן בלי בדיקה. אם זה מפריע לך כדאי לפנות לפסיכולוג או פסיכיאטר, רוב הפסיכולוגים מפנים לפסיכיאטר אם הם חושבים שטיפול בשיחות לבד לא יכול לעזור.

22/01/2018 | 10:24 | מאת: יעקב

אני לוקח מודיקט כמעט שנה וכרגע אני רגוע ושקט עם אנשים בתקופה שלא לקחתי זריקה הייתי עצבני רוב הזמן ומקלל אנשים וליד ההורים וגם כועס עלכל דבר קטן אם יפסיק לקחת את התרופה הזאת התופעות האלה יחזרו או שיש טיפול אחר שעושה את אותו אפקט ?

מודיקט היא תרופה אנטיפסיכוטית, יש מספר רב של תרופות מאותה קבוצה בעלות השפעה דומה אבל ההשפעה של כל תרופה היא אישית. בכל מקרה מומלץ לבצע שינויים בטיפול התרופתי בייעוץ עם הפסיכיאטר המטפל.

21/01/2018 | 18:48 | מאת: רון

איך נראה מצב פסיכוטי אצל חולי סכיזופרניה ?

במצב פסיכוטי הכוונה לאובדן של בוחן המציאות, כאשר אדם חווה את המציאות הפנימית שלו כאמיתית ותופש או מפרש בצורה לא נכונה את המציאות החיצונית. בדרך כלל הביטוי הוא במחשבות שווא, הזיות או התנהגות לא מאורגנת. אין הבדל ברור בין פסיכוזה במהלך של סכיזופרניה לבין פסיכוזה מסיבות אחרות.

01/02/2018 | 21:33 | מאת: שם לתצוגה

מצב פסיכוטי נמצא בסטטוס "מת" וכך גם מחלת הסכיזופרניה. זו לא מחלה אמיתית, זה סטטוס של בן אדם יחסית לסביבה שלו. לא מחלה אמיתית שדורשת מחקר ותרופות.

21/01/2018 | 18:46 | מאת: יוחאי

אם אני הולך לפסיכיאטרית של קופ"ח ואחרי זמן מסוים אני מפסיק להגיע אליה/לא מגיע לפגישה אחת איתה היא יכולה לאשפז אותי ?

אפשר לבקש הוראה לאשפוז כפוי מהפסיכיאטר המחוזי רק אם יש סכנה לך או לסובבים אותך.

21/01/2018 | 15:54 | מאת: שלמה

בן 40 סובל מהפרעה סכיזואפקטית. מטופל בדפלפט 1000 מג, מירו, ואנטומין. לאחרונה אחל לברוח לי שתן בלילה. האם זה ביגלל הכדורים?

מירו ואטומין הם תרופות עם השפעה סדטיבית (מטשטשת) משמעותית כך שיכול להיות שזו הסיבה. כדאי לפנות גם לרופא המשפחה כדי לברר אם אין סיבה פיזית לבריחת שתן, וגם לפסיכיאטר כדי לשקול את הטיפול התרופתי.

18/01/2018 | 23:07 | מאת: שמעון

שמעון‏ האם אפשר לקחת פראמין לבחילות שמכיל metoclopramide ביחד עם התרופות הפסיכיאטריות שאני נוטל שזה invega , ברינטליקס , דפלפט כרונו , פנרגן , לוריבן ?! תודה מראש

אין השפעה של פרמין על הרמה בדם של התרופות האחרות. מטוקלופרמיד דומה במבנה לתרופות אנטפסיכוטיות והיא חוסמת קולטנים לדופמין, היא לא עוברת את המחסום דם-מוח ולכן אין לה השפעה אנטיפסיכוטית, אבל יש אנשים שהיא כן משפיעה עליהם ולכן יכולה להעלות סיכוי לתופעות לוואי אקסטרפירמידליות.

17/01/2018 | 05:53 | מאת: חיים

למה אינווגה היא התרופה האנטיפסיכוטית היחידה שיש לה התוויה רשמית מהFda לטיפול במחלה סכיזואפקטיבית ?! האם יש בה משהו מיוחד ?!

אין הבדל משמעותי בין אינווגה לבין תרופות אנטיפסיכוטיות אחרות מן הדור השני, כולן חוסמות של הרצפטור לדופמין וסרוטונין. החברה שפיתחה את התרופה עשתה מחקרים בנפרד אצל אנשים עם הפרעה סכיזואפקטיבית ולכן קבלה אישור נפרד.

16/01/2018 | 10:28 | מאת: דורי

מה ההבדל בין מודיקט לריספונד/קלופיקסול מבחינת תופעות לוואי ?

מודיקט וקלופיקסול הן חוסמות של הקולטן לדופמין, תרופות אנטיפסיכוטיות מהדור הראשון. ריספרדל היא חוסמת של הקולטן לדופמין וסרוטונין, תרופה אנטיפסיכוטית מהדור השני. כולן יכולות לגרום לתופעות לוואי אקסטרפירמידליות (רעד, נוקשות שרירים) ועליה בפרולקטין. ריספרדל יכולה גם לגרום לתסמונת מטבולית אם כי פחות מהתרופות האחרות מהדור השני. בכל מקרה תופעות הלוואי הן תלויות במינון וההשפעה של כל תרופה היא אישית אז אי אפשר לדעת איך תשפיע על תרופה מראש.

16/01/2018 | 09:27 | מאת: תורשה

היי.. אני נמצאת בזוגיות ארוכה עם בחור מקסים שאח שלו סכיזופרן וגם דודה שלו. בן זוגי עצמו מאובחן כocpd. מה הסיכוי של ילדיי ללקות בסכיזופרניה?

הסיכוי ללקות בסכיזופרניה באוכלוסיה הכללית הוא 1%, אנשים שלקרוב משפחה מדרגה שניה שלהם (דוד, בן דוד, אחיין) יש סכיזופרניה יש סיכוי של 2% ללקות במחלה. העובדה שיש שני קרובי משפחה עם מחלה מעלה את הסיכוי אבל קשה להעריך בכמה.

15/01/2018 | 16:15 | מאת: יואל

לריספונד יש תופעות לוואי כמו למודיקט ?

לריספרידון יכולות להיות תופעות לוואי אקסטרפירמידליות כמו למודיקט אבל ההשפעה תלויה במינון והיא אישית, כל אחד מגיב לתרופה אחרת.

14/01/2018 | 12:16 | מאת: ראול

איזה תרופות פסיכיאטריות לחולי סכיזופרניה לא עושות תיאבון/מרדימות ?

התרופות האנטיפסיכוטיות שגורמות הכי הרבה לישנוניות ועליה בתיאבון הן קלוזפין (לפונקס), אולנזפין (זיפרקסה) וקואטיאפין (סרוקוול). שאר התרופות גורמות רק בחלק קטן מהמטופלים לישנוניות ועליה בתיאבון. התרופות שיש להן לפעמים השפעה של עירנות וירידה בתיאבון הן זיפרזידון (גאודון) ואריפיפרזול (אביליפיי).

12/01/2018 | 10:26 | מאת: אורן

שלום, אני לוקח זיפרקסה ואני מרגיש בכל התקף פסיכוטי שכל הגוף שלי נהיה רדום, וזה גורם לי סבל רב. לאחרונה החלפתי לסוליאן אבל זה עדיין לא עובר לי. מה אפשר לעשות?

קשה לדעת מה הסיבה ולהמליץ לך על טיפול בלי בדיקה, כדאי לפנות לרופא המטפל ולהתייעץ איתו.

11/01/2018 | 12:21 | מאת: ויקטור

האם ההשפעות הטובות של מודיקט (שקט נפשי/חשיבה בהגיון/חוסר אימפולסיביות ) נשארות אצל הפציינט גם אחרי שהוא מפסיק אותה ?

אחרי הפסקה של מודיקט תוך חודשיים שלושה הרמה בדם נמוכה מאוד. אבל מאחר ויש לה השפעה נוגדת חרדה יש אנשים שתוך שבועיים שלושה מרגישים עליה בחרדה. כשלוקחים אותה כתרופה לסכיזופרניה היא מניעתית, כלומר לוקחים אותה כדי למנוע התקף פסיכוטי נוסף, ואחרי שמפסיקים יכול להיות שגם חודשים ושנים לא יהיה התקף.

11/01/2018 | 06:53 | מאת: רון

אני לוקח כדורי פנאפט 6 מג ולפעמים קלונקס 2 מג לאחרונה לקחתי בפעם אחת הרבה קלונקס וראיתי שאני לא יכול להגיע לזקפה וגם אם כן אני לא יכול לגמור כרגע הפסקתי עם הכדורים האם המצב הזה הפיך ואם כן כמה זמן ייקח לי לחזור לקדמותו יכול להיות שזה נשאר בגוף כבר כמה ימים בבקשה עזרי לי אני לחוץ

תרופות מקבוצת הבנזודיאזפינים כמו קלונקס יכולות לגרום לפגיעה בתפקוד המיני, קלונקס נשאר מספר ימים בגוף, תלוי במינון. בכל מקרה לא כדאי לעשות שינויים בטיפול התרופתי בלי להתייעץ עם הרופא המטפל, כדאי לפנות אליו ולספר לו מה קרה.

ברינטלקס 10 מג לדיכאון וחרדה וocd ???!!!

ברינטליקס מאושרת כטיפול בדיכאון, לא בחרדה ולא ב-OCD, אין מספיק הוכחות ליעילות שלה בחרדה.

08/01/2018 | 19:59 | מאת: עבדאללה

האם אונטיביוטיקה מרדימה אחרי יום יומיים? יכול להיות שנותנים זריקות פסיכיאטריות ומשקרים שזה אונטיביוטיקה?!

אנטיביוטיקה לא אמורה להרדים, מחלה זיהומית יכולה לגרום לעייפות.

07/01/2018 | 15:20 | מאת: יוסף אמסלם

מידי פעם שומע נזכר בפסיכולוג קליני שצעק עלי 6פגישות×60 דקות למות מוות סופי ומיידי בחניקה בליעת כדורים יותר מידי כשעזבתי אותו התקשר לעו"ש בטו"ל והיא צעקה שחייב למות בתליה מידי פעם נזכר ושומע באזניים את הקולות שלהם ורואה מול העיניים אותו משתולל.איך אפשר להמשיך לחיות?

אם אתה שומע כאילו קולות צריך לפנות באופן דחוף למיון או לפנות למד"א.

28/01/2018 | 07:50 | מאת: יוסף אמסלם

אני מאושפז במחלקה פסיכיאטרית כבר שנה וחצי הרופאה אמרה שלא אכפת לה שאשמע קולות פוקדים להתאבד כל היום העיקר שאני רוצה לחיות.אבל אני סובל מאד מהקולות.מה ניתן לעשות? איך אפשר להתמודד?

01/02/2018 | 21:29 | מאת: רקאט

יוסף, האם נחמד לך להיות במחלקה פסיכיאטרית? כי לא ברור למה אתה שומע קולות כאלה, אפילו שאתה לחיות, הכל טוב מסביב ואתה עדיין שומע קולות?

05/01/2018 | 09:33 | מאת: יריב

איזה תרופות אנטי פסיכוטיות נחשבות מרגיעות לחולי סכיזופרניה ?

לכל התרופות האנטיפסיכוטיות יש אפקט מרגיע, כולן נוגדות חרדה. יש תרופות שהן סדטיביות יותר מאחרות, בעיקר קלוזפין (לפונקס), אולנזפין (זיפרקסה) וקואטיאפין (סרוקוול).

04/01/2018 | 20:51 | מאת: שאול

זה נכון שמודיקט עושה "מוח ריק " ירידה בזכרון וביכולות הקוגנטיביות וקצת אפטיות ?

05/01/2018 | 09:57 | מאת: רקאט

כן.

כל התרופות האנטיפסיכוטיות במינון גבוה יכולות לגרום לפגיעה בריכוז ולאפטיה אבל יש עוד סיבות למצב הזה. אם יש לך תופעות לוואי כאילו כדאי לפנות לרופא המטפל ולהתייעץ איתו לגבי הטיפול.

04/01/2018 | 14:18 | מאת: נטלי

היי ד"ר.. אני אובדת עצות, אחי הגדול בן 37 אובחן עם סכיזופרניה בגיל 21, מאז נכנס ויצא מבתי חולים, מחלקות סגורות ופתוחות , גר עם הוריי, כמה חודשים מתנהג בסדר לוקח תרופות ואז חלה הידרדרות במצבו, נעשה תוקפני , מאיים על הוריי , בורח מהבית עד שמקבלים צו אשפוז בכפייה , מאשפזים ואז שוב חוזר חלילה ככה בכל שנה במשך שנים... מיותר לציין שעייפנו מהמצב, אך זה לא העניין.. מה שמפחיד אותי זה המחשבה שהוא עלול לפגוע בהוריי, זה מרגיש לי כמו עניין של זמן.. לפני כחודשיים שוב חלה הידרדרות שוב אותו הסיפור, ברח מהמחלקה הפתוחה והתקשר לאבי ואמר לו שהוא לקח לו את אשתו ושהוא יהרוג אותו, זה בעצם חלק מהקולות שהוא שומע כל הזמן, הוא נמצא על ידי המשטרה רחוק מאזור הבית ואושפז בכפייה, לאחר שבועיים שיחררו אותו, אני נורא מפחדת.. יש לי ילדים קטנים ככה שמרגיש לי לא בטוח להיות בבית הוריי האהובים עליי ( מה שמכעיס אותם מאוד..) מה עושים עם המצב הזה? מה??? בסוף יקרה אסון...

05/01/2018 | 10:20 | מאת: שם לתצוגה

אם לא בטוח לך להגיע להורים אל תגיעי. אם מאשפזים אותו בכפייה, ברור שזו התגובה.

אני מבינה את החשש שלך אבל על פי חוק אי אפשר לאשפז בכפיה ברגע שאין מסוכנות. כפי שאת דואגת לילדיך הוריך דואגים לבנם ומוכנים לקבל אותו לביתם גם כשהמצב קשה, לא בטוח שהם רוצים פיתרון אחר עבורו.

18/01/2018 | 13:00 | מאת: נטלי

תודה על תשובתך.

03/01/2018 | 18:24 | מאת: יונתן

פסיכיאטרית מקופ"ח מסויימת שאני מטופל אצלה נותנת לי מודיקט ואני לא רוצה את הטיפול הזה -אם אני יפסיק לבוא אליה ויפסיק גם עם הזריקה יכולים לאשפז אותי / אני יכול לבחור איפה להיות מטופל ?

05/01/2018 | 10:18 | מאת: רקאט

החוק לא מחייב אותך להגיע אליה.

אתה יכול לבחור איפה להיות מטופל, גם אם יש צו או הוראה לטמ"כ אפשר לבחור באיזו מרפאה ציבורית לקבל טיפול, אבל באופן אוטומטי הטיפול מופנה למרפאה בקרובה לאזור המגורים. רק אם יש סכנה לך או לסובבים אותך בגלל המצב הנפשי אפשר לאשפז בכפיה.

03/01/2018 | 05:46 | מאת: דודו

שלום , באיזה שעה במהלך היום בשעות היום מומלץ ליטול ברינטליקס 10 מג ודפלפט כרונו 1500 מג כאשר מצב המטופל עדיין לא מאוזן והוא גם כן נוטל אינווגה 9 מג בבוקר ?! תודה מראש .

לברינטליקס אין השפעה סדטיבית משמעותית, זמן מחצית החיים (הזמן עד לירידה של הרמה בדם לחצי) היא מעל 60 שעות, ולכן אין חשיבות לשעה.

02/01/2018 | 16:33 | מאת: בעילום שם

שלום ד"ר. יש לי קרוב משפחה חולה סכיזופרניה במצב מאוד מאוד קשה ואובדני. הוא נמצא בבית בו לא מקבל תמיכה אלא ההפך... מכות וצעקות ולא מקבל טיפול ראוי (אני מקצר זה סיפור ארוך ומורכב). נראה לי שצריך אשפוז דחוף הוא ביצע כמה ניסיונות התאבדות וגם מזיק לסביבה. הרווחה לא עושים כלום. אני לא יודע למי עליי לפנות - לקחת אותו לבית חולים בלי שההורים ידעו או לפנות למשטרה? איך מחליפים אפוטרופוס? ההורים לא יכולים לטפל בו. הוא צועק לעזרה כבר שנים אבל אף אחד לא מעז לצאת נגד ההורים. מה התהליך הכי נכון לעשות שבסופו של דבר יוכל להיות בהוסטל טוב ולחיות חיים נורמליים ושקטים? בבקשה אני מתחנן עם דמעות שתעזרי לי.

06/01/2018 | 23:58 | מאת: סהר תמיכה

שלום לך, אני מתנדבת בעמותת סה"ר- סיוע והקשבה ברשת. הדאגה שלך לקרוב המשפחה פורצת החוצה מהמסך ומרגשת. הרצון לסייע לו ולחפש עבורו עזרה הוא מאוד משמעותי וקריטי, ובכלל לא מובן מאליו, ואני רוצה לחזק אותך על כך... אני מצרפת פה קישור לייעוץ ותמיכה לבני משפחות של אנשים עם התמודדות נפשית, של קהילת בריאות הנפש. הם יוכלו לסייע לך ולהכווין אותך לתהליך הכי נכון עבורו, על מנת לאפשר לו לחיות את חייו בכבוד וברוגע. קישור- http://www.abiliko.co.il/index2.php?id=7607&lang=HEB באתר עצמו תוכל גם למצוא קבוצות טיפול המיועדות ספציפית לחולי סכיזופרניה. בנוסף, אני רוצה להפנות אותך למאמר באתר שלנו, שמדבר על איך ניתן לסייע לאדם אובדני. אני מקווה ששם תוכל למצוא מעט עצות כיצד ניתן לעזור לו, ולהיות עבורו, ואולי הן אף יקלו עליך. המאמר נמצא בקישור הבא- http://www.sahar.org.il/?categoryId=63071&itemId=129270 . במידה ואתה נתקל במצב שבו קרוב המשפחה עלול לסכן את עצמו באופן מיידי, אנא פנה מיד אל המשטרה או אל מגן דוד אדום, על מנת שיוכלו להצילו. כמו כן, אני מתארת לעצמי שזה יכול להיות לא פשוט ואולי אף מתיש, האחריות הכבדה שמוטלת על כתפיך. אם תרצה, אני מזמינה אותך לצ'ט האישי של סה"ר, על מנת לפרוק ולשתף, ככל שתבחר. יחדיו, אני מקווה, שהאחריות תרגיש מעט קלה יותר... אנחנו נמצאים ב-www.sahar.org.il שלך, מתנדבת סה"ר

במקרים של סכנת חיים לפעמים אין ברירה ויש צורך באשפוז. אם הוא אובדני ויש סכנה לחייו צריך להביא אותו מיד למיון, ואם הוא מסרב כפי שכתבה מתנדבת סה"ר יש לפנות למד"א או למשטרה מיד.

15/01/2018 | 16:47 | מאת: בעילום שם

תודה רבה לכל העונים. הוא לא זה שמסרב לטיפול אלא ההורים שלו. בכל אופן קבעתי להיפגש עם הארגון כפי שהצעתם אני מקווה שזה באמת יעזור. תודה רבה!

01/01/2018 | 19:56 | מאת: נינה

הייתי במצב פסיכוטי לפניי חצי שנה. קיבלתי זריקות הלידול פעם בחודש. עכשיו אני בדיכאון קשה מה עושים? האים לקחת כדורים נגד דיכאון? ואים כן איזה?

בתקופת ההחלמה ממצב פסיכוטי יכולה להופיע תקופה של דיכאון, התופעה נקראת post psychotic depression. לפעמים נראה שהירידה בפעילות והקהות הרגשית הן תופעות לוואי של תרופות אבל חשוב לאבחן אם מדובר בדיכאון כי כן כדאי לטפל בדיכאון, גם בטיפול תרופתי אבל לא פחות חשוב, בשיחות ובשיקום. כדאי לפנות לרופא המטפל ולהתייעץ איתו.

01/01/2018 | 18:11 | מאת: יריב

אני מעוניין לדעת למה בתקופה שלקחתי מודיקט הזכרון שלי היה בירידה וככה גם ההבנה לעומת התקופה שלא לקחתי טיפול שאז הכל היה צלול בלי בעיות בכלל ?

02/01/2018 | 18:11 | מאת: רקאט

זו השפעה של אנטי-פסיכוטי, תלוי בסוג של האנטי-פסיכוטי ובמינון. לא שמעתי שמישהו קיבל אנטי-פסיכוטי והוסבר לו למה התופעה הזו קוראת מבחינה כימית. אבל זו התוצאה.

זיכרון מושפע מהרבה גורמים, בעיקר מריכוז, ומצבים נפשיים וגם תרופות יכולים להשפיע על הריכוז. קשה לדעת מה בדיוק היה אז, יכול להיות שבמקביל לטיפול היו עוד דברים שהשפיעו עליך אבל תרופות יכולות לגרום לירידה בריכוז, גם מודיקט.

01/01/2018 | 14:16 | מאת: יואל

פציינט שסיים טיפול מרפאתי בכפייה עם מודיקט והלך עכשיו לפסיכיאטרית של הקופ"ח והיא אמרה לה שצריך להמשיך עם הזריקה למרות שהוא לא רוצה אותה - מותר לו לסרב ? איזה אלטרנטיבות יש לזה ?

אם אין טיפול בכפיה אפשר לסרב, כדאי לשאול את הרופאה למה היא חושבת שכדאי להמשיך במודיקט ולא בטיפול אחר. אפשר ללכת לרופא אחר בקופת חולים, במרפאה לבריאות הנפש או לפסיכיאטר פרטי.

31/12/2017 | 00:11 | מאת: דן

בעלי קיבל 10ג"ר ציפרלקס בבוקר ו-5ג אריפליי בערב הייתה הטבה לאחר שבועיים שנמשכה השבועיים נוספים וכרגיל ישנה ירידה משמעותית ההטבה השאלה איך ההשפעה של הכדורים מפסיקה כל כך מהר ? והאם כדאי וו להחליף את האריפליי לזיפרסקה??

לכדורים יש השפעה מיידית והשפעה ארוכת טווח, ההשפעה גם תלויה במינון. אם המצב החמיר כדאי לחזור לפסיכיאטר המטפל ולהתייעץ איתו, אי אפשר לתת המלצה על טיפול בלי בדיקה.

30/12/2017 | 17:28 | מאת: יואב

אני לקחתי מודיקט במשך 7 חודש ושבמהלך התקופה הזאת הייתי רגוע יחסית ולא אימפולסיבי (יחסית לתקופה שלא הייתי מטופל בכלל שאז הייתי כועס הרבה ומקלל אנשים) ועכשיו הפסקתי בגלל שהשתחררתי מטיפול בכפייה במרפאה ואני מעוניין לדעת איזה תרופה כדאי לקחת ככה שתמשיך לשמור אותי רגוע ? אני חולה סכיזופרניה

אי אפשר להמליץ על טיפול בלי בדיקה, כדאי לפנות לפסיכיאטר שאתה סומך עליו ולהחליט ביחד על הטיפול.

29/12/2017 | 12:46 | מאת: שמואל

אדם שהשתחרר מטיפול מרפאתי בכפייה יכול עכשיו לבחור פסיכיאטר אחר איפה שהוא רוצה ?

כן, אם אין טיפול בכפיה אפשר לקבל טיפול איפה שרוצים.

29/12/2017 | 02:01 | מאת: יוסף אמסלם

הייתי אצל פסיכולוג קליני6פגישות 60 דקות כל פעם צעק עלי " איך אתה חי בכלל אתה לא בן אדם מוות מוות מוות תמות תמות תמות צעק איך לבלוע כדורים בכמות מסכנת חיים איך לחנוק את עצמי כשעזבתי אותו עם הרבה אומץ התקשר לעובדת שיקום בטוח לאומי והיא צעקה שאני חייב למות בתלייה ואיך מאז עשרות אשפוזים מאות פעמים בליעת כדורים מסכנות חיים ניסיונות חניקה 1 ניסיון בתלייה. מה אעשה עכשיו? איך אתמודדעם זה איך אחיה עם זה?

06/02/2018 | 23:23 | מאת: סהר תמיכה

יוסף יקר, אני קוראת בדבריך שייתכן ואתה מרגיש שאתה לא שייך, שלא מבינים אותך, או אפילו שדוחפים אותך למות. ואתה אולי מרגיש חסר אונים מול הרגשות הללו, מול הלחץ שאתה מרגיש שמופעל עליך, ואתה כבר לא יודע איך להתמודד ומה לעשות. אני מבינה שכבר ניסית להתאבד כמה פעמים, ושעכשיו אתה מנסה את האפשרות האחרת, שהיא לחיות... ואולי אתה לא יודע איך, כשאתה אולי מרגיש שאין מישהו שיהיה איתך, שיתמוך בך ברצון להתמודד, רצון שעדיין אתה לא יודע כיצד להגשים... יוסף, אני רוצה להזמין אותך לצ'ט של סה"ר. זהו צ'ט אנונימי, כך שלא תצטרך להיחשף. הצ'ט מתקיים בכל ערב (פרט לשישי) מתשע ועד חצות. תוכל לדבר בחופשיות על מה שקרה לך, להיפתח עד כמה שיתאים לך, ואנו נהיה איתך, נלווה ונתמוך, נשתדל להקל על תחושת הלבד, ויחד אולי נוכל לחשוב איך לעזור לך להתמודד, איך לעזור לך לחיות. מחכה לך, מתנדבת סה"ר. www.sahar.org.il

08/02/2018 | 07:38 | מאת: יוסף אמסלם

אולי אתם בסהר יכולים ליפתוח את הצט מ19:00? בבקשה בבקשה אני מתחנן

08/02/2018 | 08:12 | מאת: סהר תמיכה

שלום יוסף, אני מבינה שאתה במצוקה מאוד גדולה, אך לצערי אלו שעות הפעילות שלנו ואין לנו אפשרות לפתוח את הצ'אט לפני 21:00. אתה יכול לפנות אולי בנתיים לער"ן (עזרה ראשונה נפשית) במספר 1201, הקו הטלפוני שלהם פעיל 24/7. מקווים להשתמע ולנסות לסייע בכל דרך שנוכל, שלך, מתנדבת סה"ר

27/12/2017 | 14:41 | מאת: גיל

האם לריספונד+קלופיקסול יש תופעות לוואי ואם כן מהם ?

לכל תרופה יש תופעות לוואי, כל התופעות שהופיעו אי פעם מתוארות בעלון של התרופה, גם אם הופיעו בשכיחות של 1%. תופעות הלוואי בדרך כלל תלויות במינון ואם הן מופיעות אפשר להוריד מינון. התופעות השכיחות יותר הן תופעות אקסטרפירמידליות: נוקשות שרירים, רעד, אקטיזיה (אי שקט ברגליים). אחרי עשרות שנים של טיפול יכולה להופיע תופעת לוואי של תנועות לא רצוניות. שתי התרופות יכולות לגרום לעליה ברמת פרולקטין שיכולה לגרום בנשים להפסקת הוסת, הפרשת חלב ובגברים לירידה בתפקוד המיני.

27/12/2017 | 14:39 | מאת: רון

תוך כמה זמן נעלמת מהגוף הזריקה של המודיקט מהרגע שמפסיקים אותה ?

זמן מחצית חיים של מודיקט הוא כ-14 ימים, כלומר לאחר שבועיים הרמה בדם יורדת לחצי מהרמה המקורית וממשיכה לרדת באותו קצב, אחרי חודש לרבע וכו'.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 46