ניקוי כללי

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

19/04/2014 | 11:25 | מאת: רוני פ

לפני 10 שנים עברתי אשפוז כפוי קצר עקב אבחנת סכיזופרניה (פסיכוטי פעיל) . אחר כך שיקום, נקבעו אחוזי נכות. לאחר שנתיים שיקום עברתי לפסיכיאטר שטען שאני בריא והוריד את המינונים לאפס. כיום כבר מספר שנים בלי תרופות, מרגיש טוב, סיימתי אוניברסיטה, עובד , לא זקוק לתמיכה , והכל בסדר. הבעיה היא שיש המון רישומים שהורסים לי בעקיפין את החיים. 1. היסטוריה רפואית בתיק של הקופ"ח (דרכם קיבלתי מרשמים בזמנו) 2. רשומות ביטוח לאומי (נכות) 3. רשומות בית חולים כחולה סכיזופרניה שעבר אשפוז כפוי 4. מאגר מיוחד של משרד הבריאות שמהווה חסם לכל תפקיד רציני ואחראי במדינת ישראל. רצ"ב http://www.old.health.gov.il/pages/default.asp?maincat=10&catid=27&pageid=137 האם בהנחה שאכן האבחנה לא נכונה (כי הרי סכיזופרניה היא כרונית, וכמעט לא מחלימים ממנה - והנה , אני בריא כשור) - נראה לך שיש דרך לנקות את הרשומות הבאות כדי לאפשר לי שיוויון הזדמנויות בשוק העבודה? (אני מתכוון לשיוויון אמיתי ומלא !) לכאורה אם בהווה אין לי סכיזופרניה ואני בריא - אני אמור להיות כשיר מבחינה חוקית (לפי חוק יסוד חופש העיסוק) לעשות כל מה שעולה על רוחי - להיות סוכן מוסד, פסיכולוג-קליני, שופט בית משפט עליון, מנתח מוח או אפילו פסיכיאטר... ואסור לממסד למנוע ממני להתקדם כמו כל אזרח בריא אחר , רק בגלל שפעם, בעבר, הייתי חולה או מאובחן באבחון שגוי. אני צודק ברמת העיקרון ? מה את מציעה לעשות?? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

אסור למנוע מאדם לעבוד בגלל מחלה או נכות, פרט למצב שבו הנכות תסכן אותו או אחרים בעבודה, לדוגמא אפילפסיה לא מאוזנת לא תאפשר לך להיות נהג משאית. יש אנשים עם סכיזופרניה שעוסקים בכל תחום, גם שופטים, מנתחים ופסיכיאטרים. חובתו של המעביד לדאוג שהם כשירים לעבודה ולכן זכותו לדרוש דוח מהרופא המטפל כדי לוודא זאת. לגבי האבחנה כדאי לפנות לגורמים שטיפלו בך, אם האבחנה של סכיזופרניה אינה נכונה לדעת הפסיכיאטר אפשר למחוק אותה מהרישומים בקופת חולים. כמובן שעדיין תשאר אבחנה של מצב פסיכוטי בעבר. אני מציעה שתפנה לכל עיסוק שאתה רוצה ותברר את הדרישות אליו, אם מישהו מגביל אותך בגלל האבחנה אפשר לפנות לבית דין לעבודה מכיוון שהוא עובר על חוק חופש העיסוק.

08/07/2017 | 15:10 | מאת: חי

מצחיק!!!! אם יש לך רישומים פסיכיאטריים מלאאאאא עבודות לא יקבלו אותך ואתה יכול לשכוח לעבוד עם משרד הבריאות. ז"א סיעוד ורפואה מחוץ לתחום. אלא אם כן למדת לפני האבחנה. מי שמייעצת לך כאן למדה רפואה ויכלה ללמוד גם משפטים כי היא מכירה את החוק. הקשר של הייעוץ שלה למציאות לא קיים וחבל שתלמד על בשרך. זה מאוד מעליב לעבור את התהליך של ללמוד את משמעות הסטיגמה. ההרגשה היא כאילו יש לך צרעת וכולם בורחים ומתחמקים ממך.

מנהל פורום סכיזופרניה