זקוקה לעזרה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

06/04/2014 | 23:42 | מאת: ויקטוריה

שלום רב, אני מאוד מקוה שאני נמצאת בפורום הנכון, אני מאוד זקוקה לעזרה. אני אמא לשלושה ונשואה כבר כ 15 שנה.לאחרונה (בחודשיים אחרונים) בעלי הפסיק ללכת לעבודתו (הוא איש הייטק)- הוא טוען שאנשים רוצים לעשות לו רע ולהזיק לו. הוא מרגיש תחושות שונות בגוף, שינויים בגוף שאנחנו סביבו לא רואים. יש ימים שאינו אוכל כי מאמין שאם הוא אוכל הוא מזיק לי ולילדיו. חשוב לציין שלפני כ6 שנים הוא חזר בתשובה ולמד קבלה. כבר אז התחיל להאמין בנסים ונפלאות (קפיצות בזמן ועוד). בעלי אינו מוכן ללכת להבדק אצל רופא מפני שהוא בטוח שכל מה שהוא מרגיש הוא אמיתי ואין לרפואה שום קשר למה שהוא עובר. גם עם הרב הפסיק להתייעץ כי הוא חושב שהרב יכול להפסיק את הסבל שלו אבל לא רוצה. הוא כל הזמן שואל אותי את אותה שאלה "למה עושים לי את זה, אני רק רציתי לעשות לכולם טוב". הלכתי להתייעץ עם פסיכיאטר והוא אמר לי שזה נראה לו כמו סכיזופרניה אבל עד שלא יהיה איום כלשהו מצידו הוא אינו יכול לעשות שום דבר. כל שכנועים, איומים, תחנונים ממני ומצד הוריו ללכת לרופא לא עובדים ורק מרגיזים אותו. אני לא יודעת מה לעשות בשבילו, איך לעזור ומצד שני איך להגן על הילדים החשופים אליו וגם לשרוד עם משכורת אחת (שלי). אשמח לקבל עצה מה לעשות במצב כזה ואם יש עוד אנשים שעברו את זה אודה מאוד לכל דבר שיכול לתת תקווה. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
07/04/2014 | 07:16 | מאת: אליאנה

במקרה שלי זה היה הפוך אני הייתי חולה ובעלי היה בריא היות ואני הייתי משוכנעת שאני בריאה וסרבתי לקבל טיפול. על מנת לקבל טיפול בעלי איתגר אותי וביקש ממני לגשת לבית חולים פסיכיאטרי להתאשפז ולהוכיח לו שאני בריאה וכשרה להורות. כמובן שהתבדתי אבל זה השיג את המטרה וטופלתי וכיום אני ובעלי חיים חיים שלווים ובריאים כמובן אני מטפולת בעזרת תרופות וטיפול נפשי.

מאוד מתסכל לראות מישהו קרוב סובל וגורם סבל לקרובים לו, אבל אם סכנה לו או לסובבים אותו אי אפשר לטפל בו בכפיה. במצב כזה ההמלצה היא לנסות ולשכנע אותו ע"י מישהו שהוא סומך עליו (כלומר מישהו שהוא אינו חושב שרוצה להזיק לו) לפנות לעזרה, או לשכנע אותו לבוא לבדיקה כדי לברר למה עושים לו את הדברים האלו או כדי להוכיח שהוא באמת בסדר ואין לו שום בעיה נפשית.

מנהל פורום סכיזופרניה