עצירות והסמכה בקונפלור

דיון מתוך פורום  עצירות בתינוקות, ילדים ונוער

30/06/2016 | 23:53 | מאת: עידו

שלום. בננו בן שלושה חודשים סובל מריפלוקס בשילוב עם לרינגומלציה. בנוסף, יש רושם ברור שיש לו תגובה אלרגית לחלבון חלב פרה וגם לסויה. כרגע הוא ניזון מחלב אם שאוב מוסמך בקורנפלור. התחלנו את ההסמכה של המזון כבר לפני חודשיים. בהתחלה היו לו יציאות מרובות מאוד כתוצאה מהקורנפלור, ובאופן פתאומי הקצב של היציאות חזר להיות סביר לתקופה ארוכה. לפני שבועיים נתנו לו לוסק ליום אחד, וראינו שיש לו חוסר שקט ושלשול. הפסקנו מיד את הטיפול, ואז התפתחה אצלו כנראה בפעם הראשונה עצירות. היא התבטאה ביציאות קשות ויבשות, וקשיים גדולים במתן צואה, וגם באכילה. לאחר שלושה ימים חזרנו למצב הרגיל, ואז תקף אותו ווירוס של שלשול עם חום (לא גבוה). מיד לאחר שהסתיים השלשול, התפתחה אצלו שוב עצירות קשה, שלא עברה לגמרי כבר שבוע. ישנן עדיין יציאות גושיות לצד יציאות רגילות, ירידה בתדירות היציאות, וקשיים במתן צואה עד כדי בכי. העצירות מתבטאת גם בקשיים גדולים באכילה. רצינו לשאול האם ייתכן שיש קשר בין ההסמכה בקורנפלור לעצירות, ובכל אופן מה כדאי לעשות במצב כזה? בתודה מראש, עידו

לקריאה נוספת והעמקה

לפי הסיפור היו מספר סיבות שונות לעצירות, אולם קורנפלור יכול לגרום לצואה קשה. מכיוון שהתינוק סובל גם רפלוקס לא ממליצה להפסיק תוספת קורנפלור. אפשר לנסות מספר ימים לתת לסירוגין ארוחות של חלב אם עם קורנפלור וארחות ללא קורנפלור. בכל מקרה כמות הקורנפלור שיש להוסיף היא 2 כפיות שטוחות של בית ל100 מל חלב.

26/07/2016 | 09:17 | מאת: עידו

שלום. בהמשך לשאלה הקודמת... בננו הגיע כבר לגיל ארבעה חודשים, ומתחיל לאכול מזון מוצק. רצינו לשאול אם אפשר להחליף את הקורנפלור בקמח תירס. ראינו שהמוצר המשווק כ"קורנפלור" מכיל כמעט רק עמילן תירס, ובקמח תירס יש גם אחוז ניכר של סיבים. לכן, חשבנו שאולי זה יוכל לפתור את בעיית העצירות. אמנם, יש שם גם חלבונים ורכיבים נוספים, שלא ידוע לנו אם מומלץ לתת לו בגיל זה. בתודה מראש.

מנהל פורום עצירות בתינוקות, ילדים ונוער