לידה/ ניתוח קיסרי??

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

17/03/2016 | 21:35 | מאת: טימור

שלום רב, הנני בשלהי ההריון וכעת נורא מתלבטת לגבי אופן הלידה, כאשר מבחינת הרופא המטפל לא מביע התנגדות לבקשתי לניתוח קיסרי. הסיבה לדילמה היא לידה קודמת קשה וארוכה מלפני 4 שנים, בעקבותיה החל סיפור של דליפת שתן לא רצונית, שלתחושתי רק מחמירה ובודאי כעת עם הכובד של ההריון. האם ההחלטה לניתוח נבונה ותמנע את החמרת התסמינים? תודה מקרב לב על תשובתך. טימור.

לקריאה נוספת והעמקה

טימור שלום, הדילמה שאת מעלה הינה מורכבת ואין 'תשובת בית ספר' נכונה אחת. ככלל ניתוח קיסרי מתוכנן מפחית סיכון לנזקים ברצפת האגן כגון דליפת שתן. מצד שני כשהנזק כבר קיים קרוב לוודאי שיהיה צורך לטפל בו כך או כך ואז חבל לפתוח 'חזית נוספת' בדמות ניתוח קיסרי המצריך פתיחת בטן וסיכונים של ניתוח כזה (הידבקויות בחלל הבטן, פגיעה בשלפוחית השתן, אבדן דם ניכר ועוד). זאת ועוד, העובדה שדליפת השתן מחמירה בהריון בהחלט הגיונית ולא מן הנמנע שלאחר משכב הלידה (ששת השבועות שלאחר הלידה) המצב ישוב לקדמותו. צריך גם לקחת בחשבון את תכניות הילודה העתידיות שלך. אם מדובר בלידה האחרונה או לכל היותר בלידה אחת נוספת, ההחלטה לכיוון ניתוח קיסרי יכולה להיות קלה יותר. אם לעומת זאת מדובר בעוד כמה לידות לא רצוי להגביל את עצמך מראש כיוון שעל אף שלידה נרתיקית לאחר ניתוח קיסרי יחיד הינה אפשרית, עדיין עצם ההריון ותהליך הלידה הופכים לבעייתיים יותר. בברכה, דר' בני פיינר www.pelvicsurgery.co.il

19/03/2016 | 17:29 | מאת: טימור

תודה רבה על המענה. לחלוטין"סדרת לי את הראש". ואכן ברור לי בעקר היום כי אצטרך להתגבר על הבושה ולטפל, אך מנגד מבינה שמצבי אינו מאפשר טיפול כלשהו.

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן