צניחת איברים בהריון

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

21/01/2016 | 10:28 | מאת: שרית

שלום רב, אני בת 36 אחרי 3 לידות נרתיקיות ובהריון נוסף כרגע בחודש רביעי. לפני ההריון הבחני בפעמיים שבהן ראיתי גוש יוצא לי מהנרתיק ויכולתי פיזית לדחוף אותו פנימה . עם הצקדמות ההריון בכל מאמץ פיזי או עמידה ממושכת התופעה חוזרת ומלווה בכאב רב ואפילו קושי בהחזרת ה"גוש".אני סובלת מציסאיזיס וחשבתי שזה קשור לכך.יש לציין שלאמא שלי אובחנה צניחה בגיל 36 גם. הרופא בבדיקה גניקולוגית אבחן צניחה קלה. ההרגשה שלי היא חמורה בהרבה יותר. הרופא לא ידע לומר מה תהיה מידת ההשפעה על ההריון .האם תהיה בעיה להחזיק את ההריון עד לסופו? קבעתי תור לאורוגניקולוג אל התור רחוק ואני מחפשת מידע והרגעה. תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

שרית שלום, הנושא שאת מעלה מאד חשוב כיוון שנשים לא מעטות סובלות מצניחה במהלך הריון ואינן יודעות לאן לפנות. בעבר מטופלת שהיתה במעקבי אפילו הציעה להקים קבוצת תמיכה לנושא - רעיון שחשבתי שהינו מצויין ומקווה שקבוצה כזאת תקום. כאשר קיימת החלשות של הרקמות התומכות ברצפת האגן הריון נוסף עלול לגרום להופעת התסמינים בחומרה רבה יותר עקב הלחץ המופעל על אזור רצפת האגן ע"י הרחם ההריוני. במידה שמדובר בצניחה מתקדמת אכן עולה הסיכון ללידה מוקדמת ובמצבים אלה בהחלט מומלץ מעקב קצת יותר אינטנסיבי ולעיתים גם טיפול (לדוגמא ע"י תומכן - פסרי) הן במטרה למנוע חשיפה של צוואר הרחם אל מחוץ לנרתיק והן על מנת להקל על התסמינים שאת מתארת. עם זאת, בהחלט יש סיכוי טוב שההריון וגם הלידה יעברו בשלום עם מעקב ותמיכה נכונים לאורך ההריון והלידה. בדף הפייסבוק המקצועי www.facebook.com/pelvicsurgery תוכלי למצוא קישורית למאמר שכתבתי בנושא צניחה בנשים צעירות בגילאי הפריון, רלוונטי מאד למצבך. את כמובן מוזמנת להערכה במרפאה על מנת לאבחן מה חומרת הצניחה כעת ומה מומלץ מבחינת המשך ההריון, אופן הלידה והטיפולים האפשריים שלאחר הלידה. בברכה, דר' בני פיינר www.pelvicsurgery.co.il

29/05/2018 | 23:25 | מאת: באותו מצב ואשמח להתעדכן

שלום! אני קוראת ומזדהה. מכיוון ששאלתך נרשמה לפני זמן מה, אשמח להתעדכן איך עבר ההריון ? האם היה צורך בהתערבות כלשהי? והאם עברת הליך כלשהו מאז על מנת לשקם את המצב? תודה מראש!

10/08/2019 | 23:42 | מאת: טל

היי, גם אני קוראת ומזדהה גם כן לצערי, האם למישהי מכן יש תשובה לגבי המצב שלה כיום? איל ההריון המשיך? תודה!

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן