התיעצות

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

14/10/2015 | 22:56 | מאת: נחמה

שלום. בלידה ראשונה קרע דרגה 3 (לא צוין מעבר לכך) אף אחד לא הפנה אותי לTRUS או מנומטריה. מאז 4 לידות נרתיקיות כאשר בשגרה אסמפטומטית למעט מעט בריחת גזים סביב לידות בלבד. רק לאחר לידה חמישית הופניתי לבדיקות: סיכום TRUS: "מדובר בפגם בהיקף קטן אבל לכל העובי כולל פגם נקודתי לסוגר הפנימי. מערב תעלה אמצעית ונמוכה. יש אויר בנרתיק. ויש חשד לפיסטולה זעירה בקצה תעלה אנלית. העובי של הסוגר הפנימי ברוב ההיקף היכן שתקין הוא 2.7 מ"מ שזה מעל הממוצע". אני כמובן לא מבינה מילה מהנאמר. תוצאות מנומטריה גם כן לא ממש משביעות רצון אך מתיחסת לפגם הסוגר החיצוני בלבד. שאלותי: א. האם אפשר לנחש איזו דרגת קרע היתה בלידה ראשונה? ב. עד כמה באמת חמור המצב? ג. עד כמה אני מגזימה אם גם בלידה הבאה אלד נרתיקית? תודה מראש על הסבלנות.

לקריאה נוספת והעמקה

נחמה שלום, עדות לפגם בסוגר הפנימי של פי הטבעת על סמך בדיקת האולטרהסאונד מעלה חשד שהקרע ערב גם את הסוגר הפנימי, קרי 3C לפחות (אם לא 4). כמובן שלא ניתן לקבוע בודאות בדיעבד. לגבי חומרת המצב - קלינית כל עוד את אסימפטומטית כנראה שהמצב טוב אך אנו תמיד דואגים למה שיהיה בעוד 20 שנה במהלך התבגרות הרקמות המלווה בהחלשות טבעית של שרירים ורקמת חיבור. חלק מהנזקים שמתרחשים סביב הלידה בגיל צעיר באים לידי ביטוי קליני רק בשלב מאוחר יותר בחיים. במקרה שלך קרע בסוגרי פי הטבעת החשש הו מבעיות שליטה בצואה ובגזים. לגבי הלידה הבאה - קשה לחוות דעה מבלי להתרשם קלינית, פנים אל פנים לאחר בדיקה מלאה של רצפת האגן ע"י רופא מומחה בנושא. יתכן שיש גם מקום להשלים בדיקת הדמיה מכוונת בנוגע לחשד להימצאות פיסטולה בין המעי לנרתיק, כגון בדיקת MRI. אך קודמת לכך הערכה קלינית במרפאה. בברכה, דר' בני פיינר www.pelvicsurgery.co.il

16/10/2015 | 07:56 | מאת: נחמה

תודה רבה על המענה המפורט. רציתי רק לשאול אם יש אפשרות להסביר לי בקצרה מה זה פיסטולה? אף אחד לא הסב את תשומת ליבי לסעיף זה בבדיקה. למי עלי לפנות בקשר לזה?

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן