דחיפות ותכיפות במתן שתן

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

11/11/2014 | 18:07 | מאת: טובה

אני בת 66, גמלאית הוראה. נוטלת את התרופות הבאות: ללחץ דם CILARIL, CADEX,VASODIP. לבלוטת התריס אלטרוקסין, ויטמין D. פעילה, מתעמלת פעמיים בשבוע, יוצאת להליכה. שנים רבות אני סובלת מהבעיה של דחיפות ותכיפות, אפשר לומר מאז שאני זוכרת את עצמי. בילדותי אובחנה אצלי שלפוחית שתן קטנה. כאשר המצב החמיר בשנים האחרונות, פניתי לרופא אשר המליץ על בדיקות, אחת מהן היתה: VCUG עם תוצאה בזמן התרוקנות נצפה צניחה של כיס השתן של 2 ס"מ ולאחר התרוקנות אין לראות שארית שתן. בסיכום נרשם: STRESS INCONTINENCE. האורוגניקולג רשם לי תרופות כגון: ספזמקס, וסיקר אשר כעבור כ 3 חודשים הפסיקו להשפיע, כלומר גם בתקופה שנטלתי את התרופה לא היתה 100% הטבה אולי 40%. כמובן שסבלתי מיובש נוראי בפה ועצירויות. הדחיפות והתכיפות מפריעים לי מאד בחיים, ברגע שאני צריכה להטיל שתן, אני חייבת מיד לרוץ ואם אני לא מספיקה, השתן בורח. דבר נוסף אמר לי האורוגניקולוג שאני לא מתאימה לניתוח הקיים בתחום הזה. שאלתי היא מה עוד ניתן לעשות ע"מ לסייע לי בבעיה. אשמח לקבל את חוות דעתך.

לקריאה נוספת והעמקה

טובה שלום, תכיפות ודחיפות במתן השתן קשורים לעיתים קרובות למצב הקרוי 'שלפוחית שתן פעילה ביתר' או בלועזית Overactive bladder. טיפול תרופתי כשם שקיבלת יכול להועיל. במצבים עקשים קיימים טיפולים נוספים לרבות הזרקה של רעלן הבוטולינום A (מוכר כ-'בוטוקס') לשריר השלפוחית וכן נוירומודולציה - שינוי או 'תכנות מחדש' של הבקרה העצבית על פעולתה של שלפוחית השתן באמצעות פולסים חשמליים בעוצמה נמוכה. יש לציין שתוצאת האורודינמיקה שעברת מצביעה לכאורה על בעייה אחרת הקרוייה דליפת שתן במאמץ או STRESS INCONTINENCE העלולה להתבטא בדליפת שתן בעת שיעול, עיטוש, צחוק או פעילות גופנית ונובעת ממנגנון שונה. בברכה, דר' בני פיינר pelvicsurgery.co.il

12/11/2014 | 17:40 | מאת: טובה

דר' פיינר שלום, תודה על תשובתך המהירה. התייחסותך לתוצאות האורודינמיקה שלי המצביעות שאני סובלת מהבעיה של דליפת שתן, הרי שזה לא מדוייק. בזמן שיעול או צחוק או עיטוש או פעילות גופנית אין לי בכלל בעיה של דליפה. הבעיה החמורה אצלי שאינני יכולה להתאפק. בנוסף עלי לציין שאני קמה בלילה לפחות 4-5 פעמים. הבדיקה האורודינמית היא משנת 2001. אולי יש צורך לחזור על הבדיקה או על כל בדיקה אחרת. אודה על תגובתך.

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן