שאלה לד"ר

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

03/08/2014 | 23:45 | מאת: מודאגת

שלום ד"ר פיינר, לאחרונה בשל כאבים ולחץ עצום בשלפוחית השתן ובכל האזורים סביבה בכל שעות היום, עשיתי בדיקת אורודינמיקה שהראתה "בPFS יש פגיעה מוטורית משמעותית בשריר הדטרוזור".שארית השתן הייתה 50 מ"ל (התרוקנתי לפני הבדיקה). באולטראסאונדים שעשיתי לאחר הבדיקה שארית השתן הייתה תקינה (10 מ"ל לפי מה שנאמר ע"י טכנאי האולטראסאונד) אך אני מרגישה בעצמי שלוקח זמן עד שאני משתינה,הזרם חלש ונקטע פעמים רבות (כך גם רואים בתרשים שצורף לתוצאות הבדיקה) ולא יכולה לתפקד בשל הרגשה ששלפוחית השתן מתפוצצת כל הזמן ולחץ זה מתגבר בכל תנועה.בדיקות MRI של עמוד שדרה צווארי+גבי+מותני תקינים וכך גם בדיקת CT, אולטראסאונד,שתן ותרבית.אחת מהאבחנות שנאמרו לי היא כי יכול להיות שיש לי תסמונת השלפוחית הכאובה. האם לדעתך, זרימת השתן הלא טובה+האבחנה באורודינמיקה+הלחץ העצום בשלפוחית והרצון לשתן כל הזמן (רק ביום) יכולים להיות סימפטום לתסמונת השלפוחית הכאובה?אני בת 26 ללא מחלות ידועות.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, כאב ולחץ בשלפוחית השתן בהחלט יכולים לרמז על תסמונת השלפוחית הדואבת, בייחוד כאשר נלווים אליהם תכיפות ודחיפות במתן השתן. זרם שתן איטי וקושי בהתרוקנות יכולים להיות קשורים לכך אף הם, במנגנון של רצפת אגן היפרטונית (טונוס שרירי מוגבר ברצפת האגן הפוגע בתפקוד המערכות השונות). בברכה, דר' בני פיינר www.pelvicsurgery.co.il

07/08/2014 | 18:22 | מאת: מודאגת

תודה רבה על תשובתך ועל המענה המהיר. האם הלחץ העצום עד כאב בכל שעות היום (לא בלילה) בשלפוחית השתן ומסביבה יכול גם כן להיגרם מטונוס שרירים מוגבר ולא מתסמונת השלפוחית הכאובה? כמו שציינתי, יש לי לחץ בשלפוחית השתן שמתגבר מאוד בכל תנועה.כמו כן, האם האבחנה "בPFS יש פגיעה מוטורית משמעותית בשריר הדטרוזור" מתכוונת לכך שיש פגיעה עצבית בשריר או פגיעה בשריר עצמו?

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן