כאבי פרקים וקשיחות קבועים

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

23/04/2016 | 14:31 | מאת: חייל

שלום, אני חייל בן 20 מזה ארבעה חודשים אני קם עם קשיחות נוראית בבוקר בעמוד השדרה בכתפיים ובצוואר, הקשיחות עוברת רק לאחר שעתיים/שלוש שעות או בהמשך היום, וגם לא במאה אחוז. במידה ואני במנוחה ויושב הקשיחות חוזרת כאשר אני קם. בנוסף בזוויות מסויימות שאני יושב או שוכב מתחיל לי כאב באיזור עכוז ימין והגב התחתון. מדי פעם שאני עומד ללא תזוזה מתחיל לי כאב בפרקים ובגב התחתון. הכאבים אינם תמיד מעירים אותי משינה, אלא אם אני יושן בזווית מסויימת, ואני דואג לישון בזווית שלא תכאב(בד"כ ישן על צד שמאל עם קיפול של הרגליים כלפי מעלה) ישנם גם כאבים בברכיים, בקרסוליים, ובשורש כף היד, בלסת(לא במפרקים עצמם אלא מסביב) ובשרירי הירכיים(בעיקר בחלק העליון) בנוסף, יש יובש בעיניים שחוזר כל כמה זמן, וכאבי עיניים, אך נשלל אובאיטיס ע"י רופא עיניים. בגלל פריחות דמויות אקנה על הגב ובגפיים, ואפטות שחוזרות מדי חודש(2-3 אפטות), היה חשד למחלת בכצ'ט ע"י ראומטולוג, אך לאחר בדיקה האלל HLA B5 לא קיים. הרופא הצבאי עשה לי מבחן faber שיצא חיובי בצד ימין. כל בדיקות הדם תקינות: ANA CRP,ESR, RF. מיפוי עצמות תקין, גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה תקינים, האלל HLA B27 קיים. בנוסף לפי בדיקה פיזית יש רגישות על פני שורש כף יד שמאל, ללא סינוביטיס. וכן רגישות על פני מספר נקודות הדק. בנוסף הופנתי לצילום ידיים בגלל חשד להתעבות מפרקי הPIPS, מפרקי האצבעות שלי השתנו והתעקמו. אני לוקח איבופן באופן קבוע שגורם לי לכאבי בטן, אבל זה הדבר היחידי שמרגיע את כאבי הפרקים, העיניים והקשיחות. אשמח לחוות דעתך בנושא, תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום התלונות שלך מאד מחשידות לדלקת מפרקים פעילה. המשך במעקב ראומטולו במסגרת צבאית או מחוץ לה. רצוי לקבל טיפול מוקדם למניעת נזק.

23/05/2016 | 09:42 | מאת: חייל

הראומוטולוג שלח אותי לצילום MRI של מפרק הסקרואיליאק ועמוד שדרה מותני. לפי הפענוח אין עדות לסקרואיליטיס כמו שהרופא חשד, מה אני אמור לעשות מכאן?

מנהל פורום דלקות מפרקים