שאלה

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

28/06/2015 | 15:49 | מאת: גלית

שלום, בני נמצא במצב שעדיין לא ממש ברור מה יש לו: האם מדובר בדלקת מפרקים ספחתית,מסוג אנטזיטיס,או בפיברומיאלגיה. בינתיים הוצע לו לקחת אלטרולט להפגת הכאבים. שאלתי היא: האם בעצם העובדה שיקח אלטרולט , שיפיג את כאביו, עלול להווצר פיספוס באבחון, כי אותה תרופה תעניק לו תחושה של חוסר כאבים? איזה בדיקות חשוב שיעשה בתקופה זאת, וזאת על מנת למנוע התעלמות במקרה שכן יש לו את אותה דלקת ? (את כל הבדיקות לכיוון של דלקת מפרקים - הוא כבר עשה ). אחרי מה רצוי וחשוב לעקוב ? אם הכיוון הוא בדיקות הדמייה או בדיקות מדדי דלקת בדם, באיזה תדירות כדאי לערוך אותן ? הדאגה העיקרית שלי היא שמשהו כאן יפוספס, ויתהווה איחוי בלתי הפיך של חוליות בעמוד השדרה, וכל זאת בשל חוסר טיפול מתאים לדלקת בזמן המתאים . תודה, גלית.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום שאלות מצויינות שאנחנו מתחבטים בהם יום יום. אין תשובה חד משמעית, אבל 1. התהליך של גרימת נזק הוא איטי ועל כן יש זמן לברר 2. רוב הסיכויים שטיפול באלטרולט בלבד לא ימסך את הכאב אם מקורו בדלקת מפרקים. 3. ניתן לברר אנטזיטיס באמצעי הדמייה ככגון אולראסאונד ו MRI. במידה ויש תלונות ממושכות לעיתים ניתן למצוא רמזים גם בצילום רנטגן רגיל. 4. להמשיך את המעקב אצל הראומטולוג . משוב הוא חיוני כדי למשיך לנהל את הבעייה.

29/06/2015 | 13:13 | מאת: גלית

ראשית תודה על המענה. יש לי שאלה נוספת- איזה מבין התרופות שנהוג לתת לדלקות מפרקים מסוג ספונדילוארתרופתיה יכולות למנוע איחוי חוליות עד כמה שידוע היום על פי מחקרים? (דבר נוסף- בני בן 21)

מנהל פורום דלקות מפרקים