פורום סוכרת והשמנה

פורום זה סגור לשליחת הודעות חדשות. לפורום הפעיל - אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת
סוכרת היא מחלה כרונית הנוגעת לתחומי חיים רבים ודורשת התייחסות כלל מערכתית. איזון הסוכרת הינו היבט חשוב ומשמעותי בטיפול בסוכרת, מאחר שעשוי למנוע התפתחות סיבוכים נוספים; ולכן מצריך שיתוף פעולה של הגורמים המטפלים השונים ושל המטופל עצמו. כ-60%-80% מחולי סוכרת מסוג 2 סובלים מהשמנת יתר, אשר במקרים רבים היא שהובילה להופעת הסוכרת. העלייה במשקל גורמת לעלייה בסיכון לפתח מחלות כרוניות נוספות (יתר לחץ דם, היפרכולסטרולמיה, מחלות לב), העלולות להוביל לתחלואה ותמותה כללית של סוכרתיים. ירידה במשקל קשורה בשיפור איזון הסוכר, ירידה בהופעת מחלות לב ושיפור איכות החיים בחולי סוכרת, ולכן מומלצת כטיפול ראשון בקרב סוכרתיים מסוג 2. בפורום זה תוכלו להתייעץ עם מומחי מרכז DMC לטיפול בסוכרת בנושאים שונים הקשורים לאבחון וטיפול בסוכרת, שינויים בתזונה ובאורח החיים, החיים לצד המחלה ועוד. .
810 הודעות
745 תשובות מומחה

מנהלי פורום סוכרת והשמנה

13/04/2017 | 08:28 | מאת: ורדה

שלום רב התחלתי לקחת ג'נואט xr 100/1000 כדור אחד בערב לאחר ארוחה. שמתי לב שיש לי כאבי בטן תחתונה שמקרינים לגב מאז. שאלתי היא האם זה תופעת לוואי של הכדור? האם אפשרי לקחת בצהריים? ואני נוטלת גם ציפרלקס כל יום 20 מ"ג האם יש התנגשות בין התרופות

לקריאה נוספת והעמקה

ורדה שלום, בהחלט ניתן לנסות לקחת את ה Januet XR בצהריים מכיוון שמדובר בכדור עם שיחרור איטי. כמו כן, אין התנגשות בין שני הכדורים וניתן ליטול את הג'נואט ביחד עם הציפרקלס.

נתנו לי למדוד סוכר בצום בבדיקה באצבע. קיבלתי 2 סוגי מכשירים - אחד CARESENS דרך קופ"ח ואחד FREESTYLE דרך מרפאת הריון בסיכון גבוה. יש הפרש גדול בין המדידות במכשירים השונים (למשל ב FREESTYLE יצא 90 וב CARESENS 111) על אותו זמן. לאיזה מכשיר להאמין? לפי ה CARESENS אמורה להתחיל אינסולין ולפי השני לא. שאלה נוספת היא מתי לבצע את הבדיקה בבוקר. אני מתעוררת בלילה לפיפי בערך ב 5 וחוזרת לישון לאחר מכן ב 8 כמה מתרחצת מתארגנת ומודדת. יש הפרשים בין המדידות. מתי אמורה לבדוק? זה לא שאני אוכלת משהו לפני אבל יש הבדלים במדידות של הבוקר בין יום ליום וגם יכול להיות הבדל אם עובר זמן מאז שכמה (נוסעת לעבודה אבל לא אוכלת).

לקריאה נוספת והעמקה

רונית שלום, 1. מד סוכר Freestyle אמין יותר 2. את יכולה למדוד ב 5:00, אך במידה ואת אכן מתעוררת רק ב8:00 מדידה זו תיחשב כמדידת לילה. מדידת בוקר היא מיד כשאת מתעוררת, כשאת במיטה בשעה 8:00.

23/02/2017 | 11:32 | מאת: דנית

איך ניתן להוריד את ערכי הסוכר בצום? אני בהריון וערכי סוכר שלי בצום נעים בין 85 ל 105. הרופא אומר שאני חייבת שסוכר בצום יהיה מתחת ל 90 אחרת אצטרך אינסולין. אחרי אוכל הסוכר תלוי במה שאוכלת באותו ארוחה אבל איך אני יכולה להוריד את ערכי הסוכר שלי בצום בכ 10~?

לקריאה נוספת והעמקה

דנית שלום, אם אכן את מיישמת את הנחיות הדיאטנית לסוכרת בהריון שבטוח קיבלת, ועדיין את לא מצליחה להגיע לרמת סוכר בצום בהריון שהן 65-95 מ״ג/ד״ל- הייתי מיישמת את ההמלצות של רופא שלך. בהצלחה

21/02/2017 | 11:33 | מאת: דנה

בהריון ובודקת סוכר. ללא טיפול תרופתי (כרגע). אכלתי פיצה (כן יודעת שאסור) ואז יצאתי להליכה מדדתי סוכר כשחזרתי מהליכה ויצא 120. חצי שעה אחרי ההליכה (כשעה וחצי מאז שאכלתי את הפיצה) יצא 162. מה קרה? לא אכלתי כלום בין סיום ההליכה למדידת הסוכר.

לקריאה נוספת והעמקה

רמת הסוכר בדם תלויה במשתנים רבים כולל אכילת מזון, בעיקר פחמימות (עם כי מאכל כפיצה, שהוא עתיר שומן, משפיע על ספיגת הפחמימות שבתוך הפיצה). בנוסף, ביצעת הליכה, וכל פעילות גופנית משפיעה בצורה שונה על רמת הסוכר, וזה כתלוי בסוג הפעילות, עצימות הפעילות, זמן הפעילות וכדומה. ניטור סוכר רציף יכול לעזור להסביר חלק מהמצבים והשפעת המשתנים השונים.

09/02/2017 | 18:33 | מאת: פנינה

הסטורוה אמא סוכרתית שעברה כריתה...אני במשקל.92 גובה 168 בת.54 בדיקות תקינות.סוכר בצום 91 בדיקת.סוכר רבעונית.יצא 5.8 האם לדאוג..משתדלת.בלי סוכר ..מה עוד להוריד בתזונה..תודה פנינה

לקריאה נוספת והעמקה

פנינה שלום רב, לפי בדיקת ה A1C את מצוייה בטווח המכונה טרום סוכרת. באמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית את יכולה בסבירות גבוהה להוריד את ממוצע ערכי הסוכר ולדחות את הסוכרת בשנים רבות. אין לי אפשרות לכתוב לך בשני משפטים מה לשנות בתזונתך כיוון שאיני מכירה אותך ואת תפריטך. מוזמנת לקבוע תור לדיאטנית על מנת לשמוע את חוות דעתה לגבי שינויים בתזונתך. בהצלחה!

29/01/2017 | 12:26 | מאת: דנה

מאוד שמנה ועכשיו בהריון טרימסטר ראשון. לפני הריון HbA1C 5.5. שלחו אותי להעמסת סוכר 100 ויצא לי ערך אחד מעל הנורמה (אמרו שרק אם 2 מעל הנורמה זה סכרת). נתנו לי אבל למדוד סוכר בבית בצום ושעה אחרי ארוחה. יצא לי בבוקר בין 89 ל 108 (כל פעם משהו אחר). שעה אחרי אוכל יצא לי בין 115 ל 168. האם זה סכרת?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, אומנת כנראה את לא עומדת בקריטריון של סוכרת הריון (אם כי צריך לבדוק את התוצאות המדויקות), ערכי הסוכר שלך לא תקינים בצום ולא אחרי ארוחות. את צריכה לפנות למרפאה בהריון בסיכון גבוה ולהקפיד על דיאטה דלת פחמימות, לבצע פעילות גופנית מתונה - לפחות הליכות - ולבצע מעקב אחר עובר באופן מסודר.

16/01/2017 | 13:44 | מאת: יעל

התייעצות בנושא בדיקות דם X שלןם, בעברי הייתי סכרתית מאוזנת עם 2 כדורי גלוקופג, ביום.ההמוגלובין a1c אף פעם לא עבר את 7. לפני 6 שנים עברתי ניתוח שרוול ומאז אני מאוזנת ללא כדורים בכלל. מבצעת פעילות גופנית ו ההמוגלובין a1cנע במשך השנים בסביבות 5.2 עד 5.7. היום בצעתי בדיקות והתוצאה בצום היא 100 וההמוגלובין המסוכרר הוא 5.4, ירד לעומת לפני חצי שנה שהיה 5.5 אבל אז בצום היה 90. מה בדיוק קובע את איזון הסוכר? הבדיקה בבוקר בצום או ההמוגלובין a1c? כמו כן יש לי שאלה נוספת לגבי פעילות גופנית שעוזרת לאיזון הסוכר. האם כל פעילות מומלצת או שעדיף יותר אירובי? והאם גם פילאטיס מכשירים בשילוב הליכה של 6 ק"מ כפעמיים שלןש בשבוע מספיקה. האם פילאטיס גם נחשבת לפעילות גופנית לצורך העניין או חייב אירובי.תודה מראש על התשובה.

לקריאה נוספת והעמקה

יעל שלום, מה שקובע איזון סוכרת הוא רמת HbA1c בראש הרשימה, מטרות משניות הן איזון ערכי רמת סוכר בצום ומניעת היפוגליקמיות. במידה ורמת HbA1c שלך 5.4% אפשר לומר שאת מאוזנת היטב. מבחינת פעילות גופנית- שילוב של פעילות ארובית עם התעמלות כוח הוא השילוב האידאלי בהחלט ויעיל יותר מאשר כל פעילות בנפרד. לגבי כמות: קצב ההליכה הוא מה שקובע, ולא אורך מסלול ההליכה, כלומר אם את בוחרת הליכה כפעילות ארובית המותאמת וטובה לך, תלכי בקצב מהיר, לפחות 7-8 ק"מ לשבוע במשך 50-60 דקות (שיהיה לך "קשה להעביר משפטים"). לגבי פילאטיס מכשירים - כלל דומה, תלוי ברמת הביצועים שלך אבל בהחלט פילאטיס מכשירים הוא אימון כוח טוב מאד ברוב הפעמים.

11/01/2017 | 19:19 | מאת: מאור מאור

שלום האם מכשיר הליברה פריסטייל מודד סוכר ללא דקירות, מדוייק? ועד כמה כדאי לאישה בהריון להסתמך עליו?

03/02/2017 | 11:41 | מאת: תשובה

מנסיון: המכשיר לא אמין. יש שאתה מרכיב חיישן ומקבל תוצאות דומות לתוצאות בגלוקומטר. ויש שאתה מרכיב חיישן ומודד הבדלים של 20% ואף יותר ! מרכז היעוץ מתקשה לתת מענה. קרה גם שאמרו שיבררו ויחזרו אלי ולא חזרו. כשלוחצים עליהם הם מזכים על חיישן תקול. לצערי עלי לדווח שיש לא מעט חיישנים תקולים.

05/01/2017 | 09:42 | מאת: מאור מאור

שלום לאישתי התגלתה סוכרת במהלך החודש וחצי הראשון של ההריון ולטענת הרופאים זו לא סוכרת הריון אלא סוכרת, השאלה היא באילו טווחים של סוכר יכול להיווצר נזק לאיברי הגוף של האישה? אנו מאוד לחוצים יש לציין שהגלוקוז בחודש יולי היה 102, ובעת ההריון הגיע ל158 ו184 כל יתר בדיקות הדם שהיו במהלך השנים הראו גלוקוז לא יותר מ102 ייתכן שזו סכרת הריון בעל זאת?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אכן לאשתך היתה רמת סוכר בצום לא תקינה בטרימסטר ראשון. לכן, הערכת הרופאים כי היא סבלה מסוכרת או טרום סוכרת לפני כניסה להריון. על כך אפשר להחליט - או לוודא לפי רמות סוכר בצום לפני כניסה להריון ולפי רמת HbA1c במידה ובוצעה לפני הריון. לפי נתונים אלה אפשר להעריך לגבי רמת הסיכון את הפגיעה באברי מטרה כמו רשתית עיניים, כליות, עצבוב ואחרים ובעצם גם לגבי הסיכונים לעובר.

28/12/2016 | 16:59 | מאת: adi

שלום, אני בת 44 חולת סכרת מ-2010. מטופלת ביוטירוקס 100 מקג כדור ליום, קופריפן 250 מג 3 כדורים ליום, גלוקומין 1.5 כדורים ליום 850 מג, פרולול 10 מג 1 ליום, ויפאקס 37.5מג 1 ליום, ברזל, ויטמין B6 1 כדור ליום וריספרידל 1 מג 1 כדור ליום. בבדיקת שתן לצורך מעקב אנדו סכרת, יש לי מיקרואלבומין 8.16 קריאטינין 51.1 היחס 15.98 אשמח לדעת עוד. לפי מה שהבנתי המיקרואלבומין לא אמור להיות בכלל בתודה מראש עדי

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, מיקרואלבומין הוא חלבון ״קטן״ שהכליה אמורה לעצור לפני העברתו לשתן. יחד עם זאת יש טווח מינימלי תקין להימצאות חלבון זה בשתן לאחר המעבר בכליה, וזה עד 30 מק״ג למ״ג של קראטינין בדגימת שתן. לכן תוצאה של 15.98 מק״ג למ״ג קראטינין בדגימת שתן היא עדיין בטווח הנורמה. יחד עם זאת את צריכה להמשך מעקב אחר פרמטר זה ולשמור על איזון הסוכרת ולחץ הדם כדי למנוע התקדמות אפשרית של תוצאה זו לערכים לא תקינים.

08/12/2016 | 19:44 | מאת: אהרון בר-דוד

שלום ד"ר לבין. אני מטופל שלך במרפאת עכו. הייתי אצלך לפני כ 12 ימים וקיבלתי ממך תרופה חדשה Glyxambi 5/10. ביממה האחרונה, לאחר כ 11 ימים מתחילת השימוש בתרופה, הופיע אצלי כאב לא חזק בזמן הטלת שתן שבסופו על נייר רואים דימום קל. הדימום הוא רק בסוף מתן השתן והוא מופיע רק בניגוב על נייר. אלו סימפטומים הידועים לתרופה ומופיעים בעלון שלה. השאלה אם להפסיק מיידית את התרופה או לחכות כמה ימים וייתכן שיעבור. רק אציין שהתופעה די קלילה כלומר הכאב הוא רק במתן שתן ולא כאב חזק, והדימום גם הוא לא חזק. הופיע רק היום כ 11 ימים מתחילת לקיחת התרופה. בינתיים לא מפסיק, אבל מבקש לדעת האם עלי להפסיק.

לקריאה נוספת והעמקה

אהרון שלום, ד"ר לבין אינו נמנה על חברי הצוות בפורום זה. נא פנה אליו באופן אישי על מנת לשאול אותו את שאלתך. בברכה

07/12/2016 | 16:07 | מאת: דוד

בבדיקות דם בשנים האחרונות הגלוקוז בין 120 ל 140. וה - a1c שלי הוא 4.8 בבדיקה מאתמול יצא לי גלוקוז 142 ו a1c 4.8. האם אני צריך לקבל תרופה או האם אני טרום סוכרתי ???

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, יש פער לא הגיוני בין רמת הסוכר בצום אשר גבוהה מאד ובין רמת HgA1c אשר תקינה ואפילו נמוכה. לכן אני ממליצה לחזור על בדיקת הסוכר בצום ואם היא תהיה עדיין מעל 126 מג/דל בצום מדובר בסוכרת וזאת למרות שרמת HgA1c תקינה. פני לרופא להמשך ביקור, מעקב ובעיקר טיפול. בהצלחה,

25/11/2016 | 21:32 | מאת: סבטלנה

שלום, אמא שלי חולת סוכרת, היא מזריקה אינסולין אפידרה פעם-פעמיים ביום, לנטוס בערב לפני השינה. רמת הסוכר בדם מעל 200 כל יום. כשהיא הזריקה 4 פעמים ביום היה 170-180 מינימום כל יום. בנוסף היא חולה אונקולוגית וקשה לה להזריק 4 פעמים ביום. תור לאנדוקרינולוג בעוד חודשיים . האם יש סוגי אינסולין אחרים יותר יעילים ? מה אמורה להיות רמת הסוכר בדם לאחר אינסולין ? האם 170-180 זה תקין לאחר אינסולין ? האם הסכרת יכלה להיגרם כתוצאה מהטיפולים הכימוטרפיים, עירוי של סטרואידים כחלק מהטיפול ? הסוכרת החלה לאחר הטיפולים . מה ניתן לעשות במצב הזה על מנת לאזן את הסוכר ? היא לא אוכלת מתוק ומשתדלת לשמור על תזונה תקינה. ירדה קצת במשקל, אבל הסוכר לא יורד. אני ממש לא יודעת מה לעשות. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, לא רשמת פרטים חשובים כגון הגיל של אמך, רמת HgA1c אחרון, ואם אמך סובלת מהיפוגליקמיות וכו. כל הנתונים האלה חשובים לקביעת מטרות סוכר בצום ואחרי ארוחות. לגבי סוגי אינסולין, לא תמיד סיבה לחוסר איזון היא סוג האינסולין. פעמים רבות יש אי התאמה במינון, זמן לא נכון של הזרקה, תדירות בדיקות סוכר נמוך וכו. מסיבות אלו אני ממליצה להתייעץ עם מומחה לסוכרת כדי לקבל תשובות מקצועיות. בהצלחה

23/11/2016 | 09:26 | מאת: אבנר פניני

אני בן 80 שנה אני מבצע בדיקת רמת סוכר בדם פעם בשנה .בשנים האחרונות התוצאות מראות על עליה מידי שנה עד שהגיעה באוקטובר השנה לרמה של 118 .אני שומר על רמת תזונה סבירה . כל השתיות חם וקר הם בממתיקים ללא סוכר. האם הרמה של 118 מסוכנת ואיך אפשר להוריד את הרמה הזו

לקריאה נוספת והעמקה

אבנר שלום, רמת סוכר בצום של 118 אינה מסוכנת עבורך כלל. יתכן ואתה מצוי בטווח אותו אנחנו מכנים טרום סוכרת. ניתן לבקש מרופא המשפחה בדיקה נוספת אשר תשלים את התמונה מבחינת ממוצעי רמות הסוכר והיא מכונה Hemoglobin A1C. לפי הבדיקה הנוספת הזו אפשר יהיה להסיק אם רמות הסוכר שלך עולות גם בעקבות ארוחות ואז ניתן יהיה לשנות מעט את התזונה ולהעזר בדיאטנית, או להבין אם רמת הסוכר הזו היא רק בעקבות צום ואז יתכן ולא יהיה צורך כלל בטיפול (לפי שיקול הרופא). כך או כך, סוכרת לא מאוזנת עם ערכים גבוהים מאוד היא מסוכנת רק לאחר שנים רבות ביותר של חוסר טיפול והזנחה, ולא כך המצב אצלך. בהצלחה!

אנוכי בן 56, 178סמ על 115קג, סובל מסוכרת סוג-2 מגיל-40, מזריק 250-יח' בערך ביום של אינסולין הומלוג מהיר אחרי הארוחות, (בערך 120יח' אחרי ארוחה), עושה פעילות גופנית דיי רצינית ב-אליפטיקל 3-פעמים בשבוע ולא יורד ביכלל במישקל וה-המוגלובין A1C שלי בסביבות 5.3 פחות או יותר....אבל כניראה שזה ביגלל שיש לי כפעמיים או שלוש בשבוע תת-סוכר ולכן ה-A1C שלי יוצא מאוזן..... אני מבקש לדעת אם זה נורמלי שאחרי ארוחת-צוהוריים דיאטטית, עם 4פרוסות לחם קל, (38קל' לפרוסה), עם מריחת גבינה לבנה 5% שומן וכוס חלב. האם זה נורמלי שהסוכר שלי עולה שעה אחרי הארוחה לבסביבות 200 ויותר ושעתיים אחרי הארוחה יורד לבסביבות 150, ורק אחרי כשלוש שעות מיתאזן בערך על 100.... זה נורמלי אדוני? ואם לא-נורמלי, מה עוד אני יכול לעשות כדי לא למות בקרוב??? - בתודה מראש! - שאול

לקריאה נוספת והעמקה

שאול שלום, ניתן לשנות את הרכב הארוחה כך שגם בשיא רמת הסוכר תהיה נמוכה יותר. למשל - נסה לוותר על כוס החלב אשר בסבירות גבוהה היא הגורם לעלייה המשמעותית בסוכר והוסף לארוחה שומן מהסוג הבריא (בלתי רווי) כמו שמן זית / אבוקדו / טחינה בהכנה ביתית. הצפי הוא כי רמת הסוכר שלך תעלה באופן מתון יותר עם שילוב השומן והפחתת החלב. מוזמן לדווח לי. בברכה

אני בן 50 והתגלתה אצלי סוכרת לפני 10 חודשים אני נוטל כדור גלוקומין אחד ביום וכדור ליפטור אחד מאז שהתחלתי לקחת את הכדורים ירדתי 18 ק"ג ללא שינוי בתפריט וללא הגדלת פעילות גופנית (הסוכרת עדיין לא מאוזנת אצלי וולפעמים המדידות מגיעות ל230-250 בבוקר 400-500 בערב) האם יש קשר בין רמות הסוכר או נטילת הכדורים להפחתה במשקל ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, בדרך כלל גלוקומין לא גורם לירידת משקל קיצונית כזאת. יחד עם ירידת משקל היתי מצפה לשיפור באיזור סוכרת ואצלך זה הפוך. הגעת לרמות סוכר בצום גבוהות מאד! יש להפנות לרופא מיד על מנת לקבל טיפול באינסולין ורק הוא יכול לעזור לך בשלב הזה ויחד עם הטיפול יש לשלול כי לא מדובר בסוכרת סוג 1. בהצלחה

13/11/2016 | 17:40 | מאת: ישראל

שלום רב לד"ר לבין אני מרגיש תשישות ועייפות סובל מאסטמ' דחף בלתי רגיל לאכילה ובפרט לצריכת סוכרים(בערך כול שעתיים),לעיתים מרגיש רעד קל ביידיים או חרדה ומתח במידה ולא אכלתי למעלה משעתיים,לחר האכילה תחושת הקלה עצומה והרגשה טובה,עיקר הבעיה בבוקר,אז התחושה יותר קשה עייף גם בגלל קשיי הנשימה והארוחה הראשונה היא בערך ב11 בבוקר(שתייה ראשונה של משקה סוכרי היא ב7 בבוקר ואז אני חוזר לישון בגלל קשיי הנשימה) יש לציין כי אינני שמן כלל אלא רזה חששתי שיש לי סוכרת,אבל הרופא אמר שערכי סוכר נמוכים דווקא אינם מצביעים על כך,בחורף שעבר שהייתי מגיע מהעבודה הייתי פותח את המקרר ואוכל אוכל קר,יש לציין כי מאכלים עם קנמון או פחמימות גורמים לי לתחושה מעולה נמצאו ערכים נמוכים מאוד של סוכר בדם ובשתן בבדיקות אחרונות שהגעתי לטרם לפני כחודש ואז האחות אמרה גש מהר לשתות ולאכול(למרות שהיה זה בתחילת הערב ואכלתי לפני) שאלתי היא ממה נגרם מצב של סוכר נמוך?והאם מעבר לתזונה עשירה בפחמימות מורכבות ירקות וכו' תועיל? לאיזה סוג רופא מומחה עליי לגשת?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, עליך לשלול חוסר קורטיזול וזה אפשרי בעזרת בדיקת רמת קורטיזול בבוקר ב 8, ובהתאם לתוצאה להשלים טסט ACTH 1 מקג. בירור מתבצע אצל אנדוקרינולוג והוא הרופא הנכון להמשך בירור של היפוגליקמיה. בברכה

29/10/2016 | 07:44 | מאת: דנה

שלום אני רוצה לאכול גבינת שמנת 5% של גת בזיליקום. ובמרכיבים יש כל מיני סוגים של עמילן . האם אפשר לצרוך גבינה זו כ2 כפות על לחם חיטה מלא קל לארוחת בוקר? הבנתי שעמילן מעלה סוכר.

דנה שלום, עמילן זהו אכן רב סוכר אשר מתפרק לסוכר במערכת העיכול וכתוצאה מכך הסוכר מגיע לדם. לא הצלחתי למצוא את רשימת הרכיבים של המוצר אך כן ראיתי כי כמות הפחמימות בגבינה זו (פחמימות הוא המרכיב אשר מתפרק לסוכר במערכת העיכול) גבוהה פי 2.5 בערך בהשוואה לגבינה רגילה. על מנת לדעת האם גבינה זו מעלה לך את רמות הסוכר כדאי שתאכלי אותה כפי שציינת בארוחת הבוקר, מדדי סוכר לפני הארוחה וכשעתיים לאחריה וראי בכמה הסוכר עלה. השווי את עליית הסוכר ליום אחר בו תאכלי את אותו הלחם אך עם גבינה פשוטה אחרת וראי מה ההבדל ברמת הסוכר. במידה ותיווכחי שביום בו אכלת את גבינת הפסטו רמת הסוכר שלך עלתה משמעותית בהשוואה ליום בו אכלת את הגבינה הרגילה אז מומלץ יהיה לאכול אותה רק לעיתים רחוקות. בהצלחה!

09/10/2016 | 19:05 | מאת: אורה

שלום, לאחרונה אני בודקת סוכר אחת לשבוע בצום בשעות הבוקר ,והערכים בסביבות 106-117. היום עשיתי בדיקה בקופ"ח והתוצאה היתה להפתעתי-123, למרות שלאחרונה אני מקפידה על דיאטה. ה-A1C היה 4.7. רופאת המשפחה התחילה לדבר איתי על לקיחת תרופות(עוד לפני קבלת התשובה היום). מה דעתכם? האם מחייב התחלת טיפול? איך מסבירים את הפער בתוצאות? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, ישנם מצבים בהם רמת סוכר בצום גבוהה יותר מאשר אחרי ארוחות. יתכן כי אלה הם האנשים הסובלים מתנגודת לאינסולין ברמה כבדית יותר מאשר הקבוצה השניה. הפגם הנוסף שאנשים עם סוכרת סובלים ממנו זה חוסר הפרשת אינסולין. לכן אני מציעה לבצע בדיקת העמסת סוכר 75 גרם במיוחד כי רמת A1c היתנה נמוכה מידי מהצפוי. האופציה הנוספת היא , רמת A1c לא מדויקת. ולכך יש מספר סיבות כגון אנמיה. בנוסף רצוי לבצע בדיקת דם ל fructosamine כדי לאמת דיוק של A1c. לגבי הטיפול ממליצה לשמור על אורח חיים בריא וזה הדבר החשוב ביותר, בוודאות יותר מאשר טיפול תרופתי בשלב שלך. לפרטים נוספים ממליצה להתייעץ עם מומחה סוכרת. בהצלחה

עברתי לנטילת התרופה הנל כדור אחד ביום עם ארוחת צהרים. ערכי סוכר בבוקר הן 113-לעיתים 100 או95 . לאחר ארוחת בוקר ועם חזרה מהליכה ערכי הסוכר לפעמים לאחר 4 שעות יורד ל-87 כשזה קורה בארוחת הצהרים אני לוקח את הכדור . במצב כזה קורה כשאני לוקח את הכדור עם האוכל לאחר 4 שעות יש ירידה של ערכי סוכר ל78 השאלה היא במצב שלפני ארוחת צהרים אם ערכי הסוכר נמוכים יש ליטול את התרופה. אני מרבה לעשות הליכות לעיתים אחרי ארוחת צהרים. גילי קרוב ל70 ה-a1c האחרון היה דווקא 7 . תמיד היה לי 6.4 עד 6.8 .

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, במידה ואין לך אי ספיקת כליות, המינון שאתה נוטל הוא תת מימון מבחינת המרכיב שנקרא סיטגליפטין או גנוביה. באופן כלליו מינון המינימלי של ננואט 500/50 מג פעמים ביום. ובמקרה הספציפי שלך כאשר אתה מתאר רמות סוכר גבוליות עד נמוכות יתכן שאתה זקוק רק למטפורמין בלבד במינון גבוה יותר ממה שאתה נוטל כעת, כלומר במקום 500 מג ליום אפשר ליטול 850 מג 3 פעמים ביום אחרי הארוחות העיקריות. בהצלחה,

שלום האם טסטוטסטרון נמוך עלול להיגרם כתוצאה מתרופות כלשהן? למשל ידוע שתרופות ממשפחת ה-SSRI פוגעות בתפקוד/חשק המיני. האם הן מורידות את רמות הטסטוסטרון או שמסיבה אחרת נפגע התפקוד המיני? במידה וזה אכן גורם לירידה בהורמון, האם יכול להיות מצב שבגלל שימוש ב SSRI רמות הטסטוסטרון לא יעלו אף כשמקבלים טיפול בהורמון תחליפי? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

נפתלי שלום, הפנת את שאלתך לפורום סוכרת והשמנה. תוכל למצוא מענה בפורום אחר. בברכה עינת

שלום קניתי גבינה סימפוניה ובין המרכיבים מצויין לקטוז האם זה הסוכר שנמצא כבר בחלב או שזה תוספת? כמו כן מצויין שיש בכף גבינה 1 גרם סוכר האם זה הרבה ? האם אפשר לאכול גבינה זאת בדיאטה לסוכרת?

לקריאה נוספת והעמקה

אילנה שלום, לקטוז הוא סוכר טבעי הקיים במוצרי חלב, לא הוסיפו אותו. לידיעתך - בכפית סוכר יש 5 גרם פחמימות ולכן אם בכף אחת יש 1 גרם סוכר המשמעות היא 1/5 כפית סוכר בכף, שמקורו בלקטוז, ולא מסוכר שהוסף לגבינה. אם כן, מדובר בכמות זניחה של סוכר לכף ולכן אין כל בעיה לצרוך גבינה זו כאשר יש סוכרת.

11/09/2016 | 20:13 | מאת: דינה

שלום קראתי שסיבים תזונתיים סופחים אליהם תרופות והם פוגמים ביעילות התרופה . האם זה אמור גם לגבי סיבים תזונתיים הנמצאים בלחם מחיטה מלאה אני אוכלת בארוחת ערב 2 פרוסות לחם המכילים 16 גרם סיבים ל100 גרם ולאחר מכן לוקחת 1 גלוקומין. האם זה יכול לפגוע ביעילות הגלוקומין?

לקריאה נוספת והעמקה

דינה שלום, אין פגיעה ביעילות התרופה כאשר היא נאכלת לאחר 2 פרוסות לחם מחיטה מלאה. בברכה

09/09/2016 | 17:44 | מאת: איתי

שלום מה החשיבות של הורמון גדילה במבוגרים (גילאי 3-40)? ומה השמעות של חסר? האם הורמון גדילה קשור לשינה? והאם דווקא לשנת הלילה או גם מי שישן ביום במקום בלילה? יש קשר בין השמנה להורמון גדילה? ואיך בודקים את זה? האם בדיקת GH מספיקה בשביל לשלול חוסר בהורמון גדילה אצל מבוגרים? IGF-1 יותר מדויק? ואם שניהם תקינים בבדיקת הדם, אפשר לומר בוודאות שאין חוסר? תודה ושבת שלום

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב החשיבות של הורמון גדילה בגופינו יורדת עם גיל והירידה מתחילה מיד הסיום הגדילה. לציין כי הפרעות חיוביות מטבוליות כמו שמירה על lean body mass, השפעה על בנית ושמירת על מסת עצמות ופרופיל שומנים טוב ממשיכה עד גיל מאוחר. קיים קשר בין השמנה וחוסר הורמון גדילה. טיפול תחליפי בהורמון גדילה מוריד מסת שומן בעיקר בטנית. איבחן הראשוני של חוסר או עודף הורמון גדילה הוא בעזרת מדידת רמת הורמון IGF-1 בדם. לעיתים יש להוסיף בדיקת דם ל growth hormone או לבצע טסט דמני נוסף. בברכה

שלום בשנות הארבעים, בתקופה האחרונה אני עולה במשקל (כמובן גם לא מצליח לרדת) על אף שאני אוכל פחות, וכן עושה פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע. איך ניתן לבדוק את המטבוליזם של הגוף, והאם הוא גורם להשמנה/חוסר ירידה במשקל? בדיקת TSH מספיקה? T-4 T-3 FRET-4 מה רלוונטי ספציפית לאפשרות של תת פעילות? (בין אם מדובר בבעיה בבלוטה ובין אם מדובר בבעיה ביותרת המוח) וחוץ מבלוטת התריס, מה עוד יכול להשפיע על האטה במטובליזם שניתן לבדוק? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

ערן שלום, חילוף חומרים תלוי בגיל, מין, משקל ו lean muscle mass, רמת כושר, פעילות גופנית ועוד. בנוסף מחלות מטבוליות רבות משפיעות על רמת חילוף חומרים, אחת מהן היא תת פעילות בבלוטת התריס אבל הרשימה היא ארוכה ואתה מוזמן להתעיץ עם אנדוקרינולוג אם יש מחלות מסויימות שיש לחשוד בהן ספציפית אצלך. במרכז שלנו ניתן לבצע מדידת RMR - rest metabolic rate בעזרת מכשיר קלורימטרי. לגבי חלק השני של שאלתך: כל 3 התוצאות רלוונטיות לאבחון בעיה בתפקוד בבלוטת התריס ורק לפי 3 או לפחות 2 מהן TSH ו FT4 (יש מצבים שביצוע Ft3 לא אפשרית) אפשר להבדיל בין פגיעה ברמה ההיפופיזה או בלוטת התריס עצמה. בברכה

תודה על תשובה קונקרטית- בגרמים

למה לא עונים????????????????????

ברכה שלום, האם כוונתך היא לסוכר או לכלל הפחמימות? על מנת לנסות לענות לך אזדקק למספר נתונים אודותייך כמו - גילך, סוג הסוכרת שיש לך, מידת האיזון שלך, תרופות שאת נוטלת לאיזון הסוכר, סוג ומינון הפעילות הגופנית שאת עושה. תודה!

03/09/2016 | 22:58 | מאת: ברכה

אין לי סוכרת בינתיים שאלתי על כמות הגרמים המותרים לאדם בוגר במשקל תקין, עשוה ספורט ואוכל בריא, גבר וראישה בשנות ה- 60. מדוע כל כך קשה להבין ולהשיב? תודה על תשובה יותר מהירה

שלום רב האם קרם לפנים המכיל זרעי ענבים יכול להיספג לדם ולעלות סוכר. מאחר ואני קראתי שענבים באכילה מעלות סוכר. בכלל האם קרמים למריחה בגוף ובפנים יש להם השפעה על חולי סכרת?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, לא ידוע כי קיימת ספיגת פחמימות דרך עור אצל בני אדם. היא קיימת רק דרך מערכת עיכול. לכן נראה כי לא תהיה השפעה של קרם ענבים אפילו בכמות גדולה.

14/08/2016 | 18:44 | מאת: מבולבל

א. להיות מאוזן לאכול מסודר ומעט ושמאוזנים מעלים במשקל? ב. לאכול יותר ודברים משמינים ולא תמיד לפי התפריט הבריא לחולי סוכרת ? האם שאני לא מאוזן לא אעלה במשקל ? קצת מתקשה להבין, ירדתי המון בהתפרצות המחלה , התאזנתי , קיבלתי תגובות רעות על הרזון והתחלתי לאכול קצת לא מבוקר כדי להשמין וזה לא עובד ? עזרה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מבולבל, אין משוואה אחידה לכולם לצורך עלייה במשקל ולכן אני ממליצה לך מאוד לפגוש דיאטנית באופן אישי על מנת לקבל את הסיוע האישי שיתאים לך באופן האידיאלי ביותר. האסטרטגיות לעלייה במשקל כוללות - איזון ברמות הסוכר, אכילה של תפריט מועשר בקלוריות (אך לאו דווקא ממקור פחמימתי וכן יש חשיבות שתאכל תפריט הבריא לסוכרתיים) והגדלת מסת השרירים באמצעות פעילות גופנית מתאימה. כאשר אתה לא מאוזן ורמות הסוכר בדמך גבוהות מאוד, הגוף מפריש סוכר דרך השתן ולכן אתה מאבד קלוריות בדרך זו וזה אחד המנגנונים לירידה במשקל. לסיכום, גש לקבל עזרה מדיאטנית מומחית בסוכרת על מנת ללמוד מהי התזונה הבריאה עבורך לסוכרת שגם תסייע לך לעלות במשקל. בהצלחה!

בוקר טוב , אני בן 44 , חליתי בסוכרת לפני 8 חודשים וזאת עכב הזמנה של שנים ושתיית קולה בלבד 20 שנה , לפני המחלה שקלתי 94 קילו ומרגע התפרצותה ירדתי למשקל של 76 קילו , גובהי הוא 194 ולא הייתי שמן מעולם אך הייתי גבר מוצק מאוד שהמראה שלו הוביל אותו, כיום איני מצליח להשמין , איבדתי במחלה המון מסת שריר כי בהתפרצות המחלה הגוף שלי היה בתת תזונה עכב שפיכת כל מה שנכנס לגוף דרך הכליות, אני מקבל תגובות רעות על איך שאני נראה עכשיו וזה גורם לי לחוסר ביטחון , חשוב לציין כי שיניתי תפריט והתחלתי לאכול בריא והתייצבתי מבחינת פרמטרים , אני מזריק אינסולין ולוקח פעמיים ביום גלוקומין , מרוב שאני רוצה להשמין התחלתי לאכול יותר פחמימות על מנת להשמין ( דברים שאסור) , אני לא מסוגל לסבול את עצמי עם הרזון :( מה היא הדרך ומה השיטה להשמין ? האם הגלוקומין מרזה ? האם כדי להתאמן להעלות מסת שריר ? אשמח ליעוץ והכוונה

לקריאה נוספת והעמקה

ראה תשובה בשאלתך השנייה

04/08/2016 | 00:08 | מאת: יעקב

בבדיקת בוקר ערכי הסוכר שלי 130-140 בבדיקה אחרי יום עבודה 90-100 ערכי 4.H1bc 5.8-6 כך בממוצע במשך כ 15 שנים. איני לוקח תרופות רק מקפיד על תזונה והליכות 2-3 בשבוע +רכיבת אופניים. מה ניתן לעשות מבחינה תזונתית להקטנת ערכי סוכר בוקר. ניסיתי לאכול מעט כשעתיים לפני השינה או לא לאכול - ללא תוצאה כולל כמוסות חילבה או כרום או תה ג'ימנמה - ללא שינוי בערכי בוקר. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

יעקב שלום, נהדר שאתה מקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית. זו הסיבה שמספר רב כל כך של שנים אתה מצוי בטווח הערכים של טרום סוכרת. מבחינה תזונתית - כתבת שניסית כן לאכול לפני השינה. איני יודעת מה אכלת אך אתה יכול לנסות לאכול מנת פחמימה אחת כמו פרוסת לחם מלא, בשילוב ממרח שומני כמו טחינה. השילוב של שומן ופחמימה מורכבת יכול לסייע לאיזון רמת הסוכר במהלך הלילה. אפשרות נוספת היא לבצע את הפעילות הגופנית בשעות הערב המאוחרות, שכן בד"כ ההשפעה הטובה של הפעילות על רמות הסוכר בדם אורכת מספר רב של שעות לאחר הפעילות. אפשרות אחרונה, היא נטילת כדור גלוקופאג' / גלוקומין / מטפורמין בשעות הערב, כמובן לאחר הסכמת הרופא שלך. בהצלחה!

18/07/2016 | 14:34 | מאת: איצ'ה

שלום דר' אני בן 43 - לפני כ 4 שנים אובחנה אצלי סוכרת נעורים. אני לא כה מאוזן אבל תמיד בודק ומזריק כשצריך. יש לי מיליון שאלות האמת אבל אחת יותר דחופה. האם מותר לי להשתמש בקיראטין? אם כן, כמה? מה הסיכונים ומה היתרונות? אם אני רוצה ליצור מאסת שריר באימוני כושר. אני לא מתאמן כיום. הספורט היחיד שלי הוא ריצה יומית. המטרה בשימוש הקיראטין היא אימונים בחדר כושר ויצירת מאסה של שריר במינימום זמן. האם יש הבדל בין האבקה לבין הקפסולות? אודה לתגובה יומקסים

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אין שרביט קסם להעלאת מסת שריר במינימום זמן ומינימום מאמץ. להגדיל מסת שריר זאת עבודה יומית: עבורך כחולה סוכרתי במיוחד מכוון שאתה מצהיר כי אינך מבצע ניטור סוכר יומי מספק ואינך מאוזן, כלומר הגוף שלך לא במאזן אופטימלי לבנות מסת שריר. אז קודם כל עליך להתאזן מבחינת סוכרת, יש לאכול באופן מסודר עם תדירות גבוהה ומאכלים המכילים חלבון. קריאטין מותר לקחת אבל אין עבודה מדעית מבוקרת למיטב ידיעתי שבדקה האם קיים הבדל בין אבקה לקפסולות. מינונים שאנשים בדרך כלל נוטלים הם בין 1-10 גרם של קריאטין מונוהידראט CrM אם כי בסיפרות מקצועית רפואית בעבודות מבוקרות לא נמצא הבדל מובהק בולט בין אלה שהשתמשו בקראטין לעומת אלה שלה. יחד אם זאת לא היו תופעות לוואי מקראטין במינונים עד 10 גרם אבל לא נכללו סוכרים. מסקנה היא: פנה לדיאטנית לקבלת הערכת כמות חלבונים ופחמימות שאתה צורך, לרופא להתאמת מינוני אינסולין ותתחיל להתאמן ולשלב פעילות אירובית יחד עם פעילות בחדר כושר עם משקולות לפחות 4-6 פעמים ביום. בהצלחה

03/07/2016 | 15:45 | מאת: רונית

שלום, הסוכרת שלי לא מאוזנת סביבות 200. בעבר התנסיתי בהזרקות אינסולין וזה לא עזר (אפילו בתקופה שלקחתי אינסולין הסוכר בדם עלה לי ל- 300). בנוסף ההזרקה מאוד מאוד קשה לי, אפילו שהמחט קטנה. הרופא רוצה לרשום לי מחדש אינסולין. בדקו לי C-Peptide ומצאו שיש לי 1,000. האם אינסולין יעזור לי? האם אין לי מספיק אינסולין טבעי בגוף? אציין שאני מאוד אעדיף שלא להזריק אינסולין מכיוון שזה עושה לי תחושה מאוד לא טובה...

לקריאה נוספת והעמקה

רונית שלום, אינני יכולה להסכים כי האינסולין לא עבד או לא עזר. כיום, אינסולין היא תרופה יעילה ביותר ב"מלחמה" בהורדת הסוכר. היית צריכה לעלות מינון באופן מהיר יותר או להחליף עט (לעיתים אינסולין יכול להתקלקל, במיוחד בחום בקיץ כאשר לא עוקבים אחרי הוראות השימוש או איכסון). דבר נוסף, רמת סי פפטיד לבד לא אומרת הרבה, הבדיקה מחייבת שילוב עם רמת סוכר בצום ויכול להיות כי 1000 פמול/מל לא מספקת את גופך. לכן רמות סוכר עדיין גבוהות ואת קיבלת המלצה לטיפול תרופתי או באינסולין. בברכה

28/06/2016 | 10:23 | מאת: יעלה

שלום, האם יש איסור ליטול גלוקומין למי שאובחן כחולה בשחמת הכבד, כאשר השחמת מאוזנת (תפקודי הכבד כרגע מאוזנים)? בברכה, יעלה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יעלה, אין איסור מוחלט ליטול מטפורמין במצבים של שחמת הכבד אם כי נהוג להפסיק טיפול במטפורמין מכיוון שהתרופה מתפנה דרך הכבד ויש חשד לעליה בסיבוכים ובעיקר של חמצת לקטית. יחד עם זאת קיימים מחקרים שבדקו בהם חולים אשר כן המשיכו ליטול מטפורמין מכיוון שמדובר בתרופה מאד חיונית לחולים סוכרתיים. מחקרים אלה הראו כי החולים לא סבלו מיותר תופעות לוואי בהשוואה לחולים שהטיפול במטפורמין בהם הופסק, והם אפילו שרדו יותר. כמובן תלוי מה השלב של השחמת וגם מה הסיבה. בברכה

21/06/2016 | 13:56 | מאת: יעלה

שלום, בת 62, סוכרת סוג 2 מזה 6-7 שנים, מאוד לא מאוזנת A1C סביבות 9-10, קמה בבוקר עם גלוקוז 200. ניסיתי הזרקה של אינסולין ארוך טווח, ולא רק שזה לא עזר הסוכרת שלי החמירה בתקופה זו. הגעתי לסביבות 50 יחידות של לבמיר לפני כן ניסיתי עוד סוג אחר של אינסולין ארוך טווח שגם לא עבד והסוכר רק עלה. לכן הפסקנו עם האינסולין. הבנתי שיש דבר כזה שנקרא "משאבת אינסולין", ושזה פתרון שמאזן אותך ב- 100%, מכיוון שבכל פעם שיש סוכר קצת גבוה הוא ישר מזריק לדם אינסולין קצר טווח שמוריד את הסוכר תוך זמן קצר של כחצי שעה. התייעצתי עם רופא המשפחה, והוא אמר לי שלא נותנים משאבת אינסולין עד שהמטופל מאוזן קודם לכן. האם זה נכון? אני מאוד הייתי רוצה להשתמש במשאבת אינסולין, כרגע אני מאמינה שזה הפתרון היחיד שיצליח לאזן אותי... אשמח לדעת שהאמירה הזו ש"משאבה נותנים רק למי שקודם לכן מאוזן" היא לא חד-משמעית, ושיש מקרים שבהם ניתן לתת משאבת אינסולין גם אם המטופל לא מצליח להגיע לאיזון לפני השימוש במשאבה. נוטלת כיום: אמריל 3 מ"ג, ג'נוביה 100 מ"ג, ג'ורדיאנס 10 מ"ג. הפסקתי עם הגלוקומין מכיוון שגילו לי שחמת. אודה לתשובתך, יעלה

לקריאה נוספת והעמקה

יעלה שלום, אין פתרון אולטימטיבי בטיפול סוכרת ועל מנת להגיע לאיזון נדרשת קודם כל משמעת בשמירת אורח חיים והקפדה על לקיחת טיפול. משאבת אינסולין זה מכשיר קטן שמזליף אינסולין לגוף בקצב קבוע ובכך הוא דומה לאינסולינים לטווח ארוך (לבמיר, לנטוס ולאחרונה ישנם גם מספר אינסולינים חדשנים עם יתרונות נוספים לשני הקודמים). בנוסף לכך, את צריכה להפעיל (ללחוץ על כפתור) לפני כל ארוחה פחמימתית וזה את עושה לבד לפי ההנחיות של רופא, דיאטנית ולפי ההגדרות שהוגדרו במשאבת האינסולין מראש. משאבת אינסולין לא מזריקה אינסולין נוסף שאת צריכה לכיסוי ארוחות, הרי היא לא יכולה לדעת שדווקא כעת את הולכת לאכול. באופן כללי אין זה נכון כי תנאי לקבלת משאבת אינסולין הוא שיפור באיזון, אבל בהחלט את חייבת לעבור הדרכה טובה ומעמיקה כדי שצוות מכון סוכרת ישתכנע כי את מתאימה לטיפול הזה. אבל עם האמונה שלך והרצון לשיפור את בטוח תצליחי!! גשי מהר לרופא סוכרת כי את צריכה להוריד את הרמות סוכר בהקדם כדי למנוע סיבוכים קשים מסוכרת. בהצלחה, דר מריאנה ירון

02/06/2016 | 23:15 | מאת: mama

בבדיקת דם שנעשתה התוצאה היתה כאמור 5.6 יש לציין כי במשפחה יש סכרת תורשתית למעט הבדיקה הזו כל תוצאות הבדיקות שעשיתי היו תקינות לחלוטין אני בת 33 גובה 1.68 ובמשקל של 98 אני במשקל עודף מאד כחלק מרצון אמיתי לשינוי ומתוך דחיפות אני מודעת ומוכנה לסגל לעצמי אורח חיים בריא מה עליי לעשות עליי לציין שאני לא אוכלת בשר דגים עופות לחם ומאפים כמו בורקס ודומיו התחלתי ספורט לאחרונה זקוקה למענה ולייעוץ תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, כיוון שיש לך 2 גורמי סיכון לפתח סוכרת מסוג 2 - סיפור משפחתי של סוכרת ועודף משקל זה רצוי ונהדר שאת מעוניינת לבצע שינוי באורח חייך. הדרכה לשינוי מהותי אינה יכולה להינתן במשפט אחד או שניים דרך פורום זה, כי אם רק באמצעות טיפול פרטני בו דיאטנית תקשיב לך, להרגלי האכילה שלך, תעבור על כל בדיקות הדם שלך ורק אז תוכל להתאים לך תפריט אישי לירידה במשקל. אשמח לפגוש אותך ולסייע לך. בהצלחה!

שלום, לאילו מן המוצרים הבאים אינדקס/עומס גליקמי גבוה מחברו: 1. לחמית חיטה מלאה. 2. לחמית סובין. 3. לחמית שיפון. אבקש מאוד גם לכתוב את האינדקס המדויק לכל אחד מהסוגים. בתודה רבה!

רפי שלום, לא מצאתי נתונים אודות אינדקס גליקמי של הקרקרים השונים שציינת. לגבי אינדקס גליקמי, חשוב לדעת כי גם האינקדס הגליקמי של מאכלים שונים המצויין בטבלאות השונות באינטרנט אינו חד משמעי ומושפע מאוד מהרכב הארוחה ומהשונות האישית. כך למשל, אם תאכל לחמית סובין ללא מריחה עליה לעומת מצב בו תאכל לחמית סובין מרוחה בטחינה, האינדקס הגליקמי של הלחמית עם הטחינה יהיה נמוך יותר כיוון ששומן משהה את תהליך העיכול וגורם לפחמימה להתפרק לאט יותר לסוכר. ממליצה לך לבדוק על עצמך את השפעת הלחמיות השונות עליהן שאלת. בדוק סוכר לפני אכילת הלחמית וכשעתיים - שלוש שעות לאחריה וראה כיצד הושפע מכך הסוכר. בדוק גם כיצד משפיעים ההמרחים השונים בשילוב הלחמית על רמת הסוכר והסק מהי הלחמית אשר באופן אישי משפיעה על רמת הסוכר שלך באופן המיטבי ביותר. בברכה עינת

19/05/2016 | 18:35 | מאת: אילנה

בין הרכיבים בגבינה סימפוניה 5% מצוין לקטוז. האם זה הוספה של סוכר או מתכוונים לסוכר הנמצא כבר בחלב והאם גבינה זו טובה לחולי סוכרת. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

אילנה שלום, הכוונה היא בסוכר שכבר נמצא בחלב באופן טבעי. בשימוש מתון כמו מריחה על הלחם סביר להניח שהגבינה לא תתרום משמעותית לעלייה ברמות הסוכר, אך במידה ותחליטי לאכול כמות גדולה (כמו 1/2 קופסה או יותר) בבת אחת, יתכן וכן תהיה השפעה משמעותית יותר על רמת הסוכר בדם. בברכה, עינת

שלום ברצוני לדעת איזה לחם עדיף לצרוך בדיאטה לסוכרת 1. לחם קל בחיטה מלאה ודגנים מכיל 21 גר פחממות ל100 גר מוצר 16 גר סיבים תזונתיים ו-166 קלוריות. מכיל דקסטרוזה. 2. לחם קל מחיטה מלאה ושיפון מכיל 40 גר פחממות ו10 גר סיבים תזונתיים ו186 קלוריות לא מכיל סוכר. לציין ששני סוגי הלחמים באשור האגודה לסוכרת א.י.ל.

לקריאה נוספת והעמקה

חנה שלום, על פניו, לפי הערכים שכתבת, נראה כי הלחם הראשון אמור לגרום לעלייה מתונה יותר ברמת הסוכר בדם כיוון שמכיל פחות פחמימות וכמות גדולה יותר של סיבים תזונתיים. יחד עם זאת, חשוב כי תנסי לאכול את שני הלחמים בארוחות נפרדות, למדוד סוכר לפני ואחרי ארוחות אלה (כ2-3 שעות לאחר הארוחה) ולהתרשם היכן רמות הסוכר עולות בצורה מתונה יותר - אז תדעי איזה לחם הוא טוב יותר עבורך.

08/05/2016 | 01:04 | מאת: אילה

שלום רב, בבדיקת העמסת סוכר 100 יצאו לי הערכים הבאים בצום- 91 אחרי שעה- 119 אחרי שעתיים- 105 אחרי שלוש שעות- 46 (נבדק פעמיים במעבדה) מה זה אומר? האם יש בעיה? חשוב לי לציין שבמהלך הבדיקה הרגשתי בסדר גמור. הייתי במנוחה ולא הרגשתי תחושת עילפון...

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, אין כל בעייה עם תוצאות הבדיקה. במידה ואת בסיכון לסוכרת ולכן בוצעה לך העמסת סוכר של 100 גרם, מומלץ שתאכלי מאוזן, תזונה המכילה את כל אבות המזון, בדגש על פחמימות מורכבות בעלות אינדקס גליקמי נמוך אשר מתפרקות בקצב איטי יחסית לסוכר. דוגמה למאכלים כאלה: לחם שיפון מלא, שיבולת שועל מלאה, קינואה, כוסמת, קטניות ועוד. בהצלחה

05/05/2016 | 00:22 | מאת: אבי

שלום רב לפני כחודשיים ביצעתי בדיקות דם כלליות, בהן יצא שרמת הגלוקוז בצום 12 שעות הינה 104. (שנה לפני כן באותו חודש הרמה הייתה 98) כמו כן כולסטרול גבוה (226), כבד שומני, וכל החגיגה. להוריי ולסבתי ישנה סוכרת סוג 2, לאחי סוג 1. התזונה שלי הייתה גרועה ביותר וכללה המון אוכל מטוגן, ממתקים, וג'אנק פוד. גיל - 28, גובה - 175, משקל - 91 לאחר הבדיקות התחלתי בשינוי אורח חיים מקצה לקצה והורדתי לגמרי את כל הג'אנק, כיום אני חי על גבינות, ירקות, לחם קל, אורז וחזה עוף. כמו כן הכנסתי פעילות גופנית אינטנסיבית והיום אני 10 קילו פחות עם משקל יעד של 70 ק"ג. שאלתי היא, האם מתי לבצע בדיקות דם חוזרות על מנת לראות שיפור במדד הסוכר, היות והבנתי שרמה 104 נחשבת לרמה מסוכנת שיכולה לפתח סכרת בעתיד, בייחוד עקב גורמי הסיכון המשפחתיים. האם יש סיכוי לשיפור במדד הגלוקוז? ואם כן, באיזה משקל יעד לבצע בדיקות דם חוזרות? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

אבי שלום, השינוי שעשית הוא חשוב ביותר. כיוון שיש לך היסטוריה משפחתית של סוכרת ועד לפני חודשיים סבלת מעודף משקל אשר לווה בהרגלי אכילה לא אידיאלים, אכן אתה בסיכון לפתח סוכרת. כיום ידוע כי מניעת הסוכרת היא הטיפול הטוב ביותר שקיים. מניעת סוכרת או לפחות דחיית התפרצות הסוכרת יכולות להיות מושגות באמצעות תזונה נכונה, פעילות גופנית ושמירה על משקל כוף תקין. לשאלתך - בעיקרון מספיקה ירידה של 10% ממשקל הגוף על מנת לראות שינוי בתוצאות בדיקות הדם, ירידה שכבר השגת. בדיקה נוספת שכדאי לבקש מהרופא נקראת Hemoglobin A1C אשר משקפת את ממוצע רמות הסוכר במשך 3 חודשים אחרונים. מעתה ואילך בקש בדיקה זו בכל מחזור בדיקות דם כלליות וזאת על מנת לראות את השינויים בממוצע הסוכר. בהצלחה!

25/04/2016 | 22:32 | מאת: ray of light

שלום, אני כעת בשבוע 6 ובטיפול של מטפורמין בארבעת החודשים האחרונים (2 כדורים ביום), עקב קשיי פוריות ופוליציסטיות. האם ממשיכים בנטילת מטפורמין במהלך ההריון או שמומלץ להפסיק? יש לציין שאני סובלת מהתקפי חולשה רבים (סבלתי גם לפני נטילת המטפורמין אך ההתקפי חולשה גברו בעקבותיו ובעקבות ההריון עוד יותר). אני חוששת שאולי זה כתוצאה מהמטפורמין. רמות הסוכר שלי בגדר התקינות. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, מומלץ להמשיך לטפל ב Metformin עד הסיומו של הטרימסטר הראשון (עד שבוע 12) כדי למנוע אבוד הריון (וזה נכון לגבי נשים עם שחלות פוליציסטיות כמוך). לגבי חולשה, את מציינת כי סבלת ממנה גם לפני מתן מטפורמין. בכול זאת, היתי רוצה לשלול היפוגליקמיות אם כי סבירות נמוכה מאד שמטפורמין לבד גורם להיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בהבריון פחות 60מג/דל). יש משתנים רבים, כגון אכילה מסודרת בהריון, משקל שלא ציינת, אולי את סובלת מבחילות וכו). מצבי התקפי חולשה לא תקינים, פני לרופא להמשך בירור (לד בעמידה וישיבה, דופק, מלחים בדם, ברזל או רמת המוגלובין תפקוד בלוטת התריס וכו). בהצלחה

שלום רב, אצל דודתי כבת 70 אובחן בברך שמאל anserine bursites והיא סובלת מכאבים עזים ומנפיחות בברך. המליצו על זריקת דיפומדרול לשיכוך הכאבים. עם זאת היא חולה סוכרתית לא מאוזנת. אודה על תשובתך המהירה בנושא מאחר והכאבים בלתי נסבלים.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, מכיון שאת מציינת שסבתך סוכרתית לא מאוזנת רצוי להימנע מטיפול בסטרואידים כטיפול קו ראשון. ישנם תרופות אנטי דלקתיות ומשככי כאבים שלא מעלים סוכר ואותם הייתי ממליצה קודם. יחד עם זאת, יש לציין שבמצבים מסויימים, כאשר מוצע טיפול בטיחותי ניתן להשתמש בסטרואידים תוך העלאת מינון תרופות לסוכרת או הוספת טיפול באינסולין. מצב כזה דורש מעקב צמוד יותר כמובן. בהצלחה.

08/04/2016 | 09:02 | מאת: לאה גורודצקי

הרופא רשם לי glucomineנגד סכרת.מדדתי לחץ דם שיהיה מאוזן והיה גבוהה מאוד 180/80 .חשדתי בתרופה.הפסקתי לקחת את התרופה ולחץ הדם חזר לאיזון.הפסקתי לחודשיים את התרופה.בדקתי בדיקות דם ה hba1c היה7.3 ללא תרופה.עם התרופה היה 7.1.לחץ הדם 140/70.עכשיו השאלה האם לקחת תרופה שהקפיצה לי את לחץ הדם או תרופה אחרת .האם ללא תרופה זה מסוכן?

לקריאה נוספת והעמקה

לאה שלום, מאד לא סביר כי glucomine יגרום לעליית לחץ דם אבל ברפואה יש לא מעט יוצא דופן. לחץ דם 140/70 לחולה סוכרתי גבולי-גבוה ולכן את זקוקה להערכה וקרוב לוודאי לקבלת טיפול תרופתי. יחד עם זאת גם רמת HgA1c גבוה ומטרת איזון צריכה נקבע לפי גילך, זמן סוכרת, סיכון להיפוגליקמיות וכו. בכל הפרמטרים אלה יש לדון עם רופא סוכרת. בהצלחה,

03/04/2016 | 14:23 | מאת: שרה

שלום וברכה אני בת 31 ובתחילת הריון, ממש בהתחלה יחסית - שבוע 6. כחלק מבדיקה שגרתית שלח אותי הרופא לבדיקת דם. הסוכר בצום - 106. (חזרתי אח"כ על הבדיקה ויצא אותו דבר). הA1C - 4.6. (לפני כחודשיים סוכר בצום יצא 95). הרופא טוען שזו סכרת טרום הריונית (כלומר לא קשורה להריון) משהו מוזר לי... כי לפי הA1C לא היתה לי סכרת בשלוש החודשים האחרונים. התחלתי למדוד לעצמי אחרי ארוחות. יוצאים לי ערכים טובים שעה ושעתיים אחרי הארוחות (לרוב נמוך מ- 110), אבל הסוכר בצום (בבוקר) נשאר על ערכים שקצת מעל 100. האם עכשו יש לי סכרת? זו סכרת הריונית או לא? ואיך יתכן שבמשלך רוב היום ערכי הסוכר שלי כ"כ נמוכים, אבל בבוקר בצום הם גבוהים? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שרה שלום, אכן רמת סוכר בצום 106 מג/דל ובבדיקות חוזרות מעל 100 מג/דל בצום בטרימסטרים ראשון מגדירות אותך כסובלת מסוכרת בהריון. לבדיקת HgA1c בהריון יש מספר מלכודות והיא לא תמיד מדויקת. לכן אין להסתמך בה לצורך אבחנה. פני לרופא גינקולוג בסיכון גבוה להמשך מעקב וטיפול.

18/03/2016 | 13:29 | מאת: התייעצות

שלום דוקטור, אני בן 53 חולה בסכרת סוג 2 במשך כשלוש שנים עם סיפור רטינופטיה סוכרתית (BDR) מטופל ב APIDRA,LANTUS, VICTOZA אך למרות זאת סכרת לא מאוזנת HBA1C 8.7 בנוסף לכך החמרה באי ספיקת כליות CR 1.84 ,UREA 63, K-5.2 ובאיסוף שתן אחרון של 24 שעות 4500 מ''ג חלבון ואני סובל מבצקות קשות ברגליים והרופא המליץ על פוסיד ובנוסף יש לי לחץ דם בלתי מאוזן שממוצע יומי עומד על 180\100 אני לוקח CADEX,NORMORESSAN ,NORMITEN אך הלחץ דם אינו מאוזן הרופא המליץ להוסיף LOTAN פעמיים ביום השאלה שלי האם אפשר לקחת פוסיד ולוטן כאשר יש ספיקת כליות ברמה הזאת והאם תוכלי להמליץ לי על כדור נוסף אני יודע לך מאוד

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, המצב שלך מאד מורכב והטיפול בך דורש עבודה של צוות רב תחומי כולל אנדוקרינולוג, קרדיולוג ונפרולוג (והם בהחלט חייבים לקשר טוב). באופן כללי ולפי התיאור של מקרה - שתי תרופות פוסיד ואוקסר חשובות מאד אצלך לשמירת מאזן נוזלים בגוף ומניעת התקדמות נוספת של אפסיות כליות. יחד עם זאת יש לקבוע מינון באופן קפדני ותחת השגחה צמודה קלינית ומעבדתית. בהצלחה

16/03/2016 | 22:58 | מאת: חני

שלום רב, אני בת כ 57, נמוכה ושמנה מאד. סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס (מאוזנת עם אלטרוקסין), סכרת תפלה וסכרת סוג 2 תלויית אינסולין וכדורי ג'נוביה. הסוכר מאוזן, אבל נוצרה אצלי בעייה של חוסר תאבון. מטופלת גם בציפראמיל 2 לפני השינה, ליטורבה, מיקרופירין, סימבלטה ועוד... בעבר נהגתי לאהול ארוחת בוקר, היום לא מסוגל ת. לוקחת כריכים לעבודה.עוברות הרבה שעות עד שאני אוכלת והיום למשל מאחת בצהריים ועד עכשיו (23:00) לא אכלתי דבר ואני כבר בדרך לישון. לפעמים אוכלת בכח ולפעמים לא מסוגלת... מה קורה לי??? למה זה? מקווה שתעזרו לי להבין. תודה, ח י.

לקריאה נוספת והעמקה

חני שלום, שאלתך ארוכה ויש כמה נושאים שאת לא מזכירה ומחייבים הבהרה. כמה ירדת במשקל ובאיזה תקופה? איך את מרגישה ללא ארוחות? מה לגבי איזון סוכר? הרי את מזריקה אינסולין ואת לא אוכלת שעות ארוכות...אין לך היפוגליקמיות? את כותבת שתפקוד בלוטת התריס תקין - לפי מה קבעת? מה היה שיקול קביעת המינוי של הציפרמיל? בכל מקרה, ממליצה לך להתחיל בירור אצל דיאטנית להערכה המדויקת של צריכת הקלורית שלך ולפנות לאנדוקרינולג באופן אישי. בהצלחה!

13/03/2016 | 00:02 | מאת: צביקה

שלום רב, באוגוסט 2014 גילו לי קדם סוכרת, עם ערכים של גלוקוז 126 בצום, והמוגלובין מסוכרר 6. לאחר טיפול תזונתי מקיף ופעילות גופנית סדירה, באוגוסט 2015 הגעתי לתוצאות של גלוקוז 96, והמוגלובין 5.6. בחודשיים האחרונים "חטאתי" הרבה, וגם לא עסקתי בפעילות מספיקה. בבדיקה שערכתי לאחרונה היה גלוקוז 108, אך ההמוגלובין 5.3! מה משמעות העניין? האם חזרה לי הקדם סוכרת? האם הקפדה מחודשת על תזונה ועל פעילות תיטיב את המצב? אשמח לתשובתכם המהירה!

לקריאה נוספת והעמקה

הי צביקה, אכן, אתה סובל מטרום סוכרת או קדם סוכרת או prediabetes. מצב שלך היום יותר טוב בהרבה בזכות של שמירת אורח חיים שאתה מתאר (אם כי לאחרונה יש נסיגה...). אני ממליצה לך לחזור לשגרה הקודמת, להקפיד על פעילות גופנית ולשמור תזונה מבוקרת. בשלב של טרום סוכרת יש לבדוק גם כולסטרול ולחץ דם כי הרי סיבוכים בכלי דם גדולים מטרום ובעיקר מסוכרת מתרחשים כבר בשלבים הראשונים - בשנים הראשונות של טרום סוכרת. בהצלחה,

11/03/2016 | 03:51 | מאת: חנה

אני. חולת סכרת מטופלת. במטפורמין בייטא ולפני 7 חודשים התחלתי פורסיגה. תוצאות מדהימות. לירידה בסכרת.מa1c8 ירדתיa1c. 6.8 אבל!!!!בבדקה האחרונה הקריטאנין פתאום מען הנורמה.מתחיל סיפור כלייתי.אני מפחדתוגם האשלגן עלה ל. 5.4

לקריאה נוספת והעמקה

חנה שלום רב, לא ניתן להתייחס לשאלתך דרך הפורום כיוון שחסרים נתונים נוספים. אנא גשי לרופא המטפל שלך. בברכה

10/03/2016 | 20:32 | מאת: בן צבי

הכדור יוקריאס מורכב משני כדורים: הגאלבוס והמטפורמין. לגאלבוס יש השפעה נייטראלית על המשקל. לא מעלה ולא מוריד. למטפורמין - בחולים מסוימים אין השפעה ואילו בחולים מסוימים זה עשוי לעזור בירידה במשקל.

שלום, קרוב משפחה שלי סובל מהשמנת יתר אך אינו יכול לבצע ניתוח שרוול בגלל שיש לו רפלוקס. שמעתי על פתרון שמכניסים לקיבה בלון שמנפחים אותו שזהו טיפול יחסית חדש בארץ. האם יש מניעה להשתמש בטיפול זה כאשר יש רפלוקס? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

רוני שלום, בהחלט, אופציה אלטרנטיבית לניתוח בריאטרי לחולים שנמצאים בסיכון גבוה לניתוח או לאלה שמעדיפים גישה פחות פולשנית והפיכה מאשר ניתוח בריאטרי היא, הכנסת מערכת מחסום דרך הושט אל תוך קיבה ולחלק הראשון של מעי הדק בשם אנדו-בריאר. רפלוקס הוא לא התווית נגד מוחלטת ותלוי מהי חומרת הרפלוקס. בדרך כלל במצבים של רפלוקס בינוני עד קשה, בהחלט מעדיפים לא לבצע את הכנסת המחסום.

01/03/2016 | 15:47 | מאת: רוני

אשמח לדעת היכן ניתן לשים את הבלון הזה, כלומר מרפאות ובתי חולים בהם ניתן לשים את המחסום. תודה

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 17