פורום עצירות - אבחון וטיפול

פורום זה סגור לשליחת הודעות חדשות.
מטרת פורום זה לאפשר לכם לדבר באופן פתוח על תופעה המטרידה כחמישית מאיתנו: העצירות. פורום זה נועד להעניק לציבור בישראל אפשרות להתייעץ עם רופאים מומחים בנוגע לבעיות עצירות, דרכי האבחון של עצירות, דרכי הטיפול ועוד. הפורום יטפל בעצירות מבוגרים בלבד. התשובות בפורום יינתנו על רקע מקצועי בלבד. אנו מאחלים לגולשים גלישה נעימה בפורום.
1909 הודעות
1835 תשובות מומחה

מנהל פורום עצירות - אבחון וטיפול

26/06/2016 | 11:39 | מאת: ארסר

היום אני נוטל נורמלקס 2 מידות ליממה. משתמש בנורמלקס כשנתיים והיום מרגיש בהיחלשות השפעת הנורמלקס על היציאות: יציאות חלקיות בבור וגזים רבים בערב. איך כדאי לנהוג במצב זה? תודה על תשובה.

ארסר שלום המשך באותו מינון עוד מספר ימים. אם אין השפעה - העלה את המינון ל - 3 מנות ליממה

25/06/2016 | 11:34 | מאת: סלי

שלום, צריך להתייעץ בעניין מסויים שקשור לקנדידה והליקובקטר פילורי: אני מטופל בתרופות אנטי דיכאוניות, הוחלפו כבר מספר תרופות ונוסו שילובי תרופות(כל זה לא הועיל), עוד לפני התרופות הייתי סובל מריח רע מהפה, יובש, שכבה לבנה על הלשון, ותסמיני דיכאון וחרדה- לחץ בחזה, תשישות ועייפות, קשיי ריכוז, עצבות ומצב רוח ירוד, אובדן עניין, הפרעות שינה אני בכוונה מציין את זה כי יודע שהתרופות עלולות גם לגרום ליובש בפה ושכבה לבנה על הלשון וריח רע מהפה, אבל זה היה עוד לפני התרופות, הייתי סובל בנוסף גם מדלקת בקיבה בעבר(הליקובקטר), טופלתי בתרופות וכנראה שעדיין קיים חיידק. איך אפשר לבדוק אם קיים אצלי קנדידה? ואם כן איך מטפלים בזה: מה יהיה אם אני אציין את זה בפני הרופא? ועוד יותר חשוב: איך אפשר לדעת מה קודם למה ומה גרם למה: הקנדידה והליקובקטר לדיכאון, יובש בפה ושכבה לבנה על הלשון וריח רע מהפה או שהדיכאון עצמו גרם לקנדידה והליקובקטר?, הבנתי ששתי המצבים יכולים להיות.

סלי שלום כל התסמינים שאתה מתאר יכולים להיות קשורים לדיכאון. קנדידה אינה קשורה למצבים אלו וטיפול בה לא יפתור את בעיותיך

23/06/2016 | 15:11 | מאת: שמעון

שלום, בשבוע האחרון יש לי כאב בטן באמצע הבטן העליונה. כאב הבטן הוא חלש. היה קושי של יציאות בימים הראשונים, פעם אחת היה שלשול. היום בבוקר היו 3 יציאות בלי שלשול. כשאני אוכל יש כאב בטן חלש אבל אין הקאות וגם לא שלשול. לעיתים כאב הבטן הוא טיפה יותר חזק אבל לא ברמה גבוהה. איזה בדיקות עליי לעשות?

שמעון שלום מכיוון שאתה מתאר כאב בטן של כשבוע - אולי זיהום במערכת העיכול, אל תעשה כלום. רוב הסיכוי שיחלוף מעצמו

21/06/2016 | 23:35 | מאת: שרית

היי אני בת 27 לוקחת רזולור מזה 3 חודשים והיציאות השתפרו משמעותית. מזה שבוע אני לוקחת כדור לדחיית הווסת בשל חתונה מאז אני נפוכה ללא יציאות. בעלון התרופה רשום שיכולה לגרום לעצירות. שאלתי האם אוכל לקחת כדור אחד של עצירות x כדי להשתחרר מהלחץ? תוך כדי המשך הרזולור אודה לתגובתך..שירה

שרית שלום אין בעיה בהצלחה

שלום ד"ר, מה שלומך? מזה שנים שיש בעיות יציאה, לעיתים של פעם בשבוע. התקופות הקיצניות באו והלכו עד שלפני מספר שנים התחלתי לרכוש בבתי מרקחת "עזרים", בהם לקסין פורטה ואלוה-לאקס, תחילה לעיתים רחוקות כדור-שניים, ולפני כשנתיים זה עלה עד לכ-15 כדורים מידי ערב (סך הכל, משני הסוגים). בשלושת החדשים האחרונים החלטתי שאני מנסה להיגמל וירדתי בהדרגה ל- 4 כדורי לאקסין פורטה ושני כדורי אלוה-לאקס מידי לילה. פחות מזה - אני לא מצליחה למחרת להתרוקן. האם יש פתרון או שנגזר עלי להמשיך ככה? יש לציין שבימים שניסיתי להפסיק או לקחת פחות, לא עזר אם ניסיתי לשלב סיבים כמו בנפייבר או לשנות את התזונה. ה"קוקטייל" של 4+2 תופס רק בימים שהתזונה שלי עשירה בירקות. בימים בהם אני אוכלת פחמימות או לחם אני נאלצת לקחת יותר. מה הפתרון?

אורית שלום פני לדיאטנית המתמחה בתחום. יכול להיות ששינוי תזונתי יוכל להוריד למינימום את הצורך במשלשלים. 3 פעולות מעי בשבוע - בתחום הנורמה !!

05/06/2016 | 01:25 | מאת: אנה

שלום, הייתה לי היום עצירות מאוד קשה שנמשכה 4 שעות שבהן הצואה הייתה פשוט תקועה. לאחר מכן שמתי לב שהתנפח לי האזור של הואגינה, השפתיים החיצוניות. האם יש קשר בין הדברים או שיכול להיות שפשוט במהלך השעות ניגבתי הרבה עם נייר טואלט? כי קמתי במהלך

אנה שלום ההסבר הסביר הוא שמרוב מאמץ יציאה התנפחו ורידים בפי הטבעת והנרתיק. השתדלי להימנע ככל האפשר מעצירות ומאמץ יציאה מוגזם. הייתי מתחיל בשיפור תזונתי

31/05/2016 | 16:05 | מאת: שקד

שלום, אני סובלת מעצירות כרונית כבר שנתיים בערך. פעם בכמה חודשים ישנה עצירות חוזרת, ונדמה שמערכת העיכול שלי תקועה (שום דבר לא עוזר חוץ מתרופות). בנוסף, יש לציין שהיציאות שלי ממש לא סדירות- יכול להיות שבוע עם חמש יציאות, ושבוע אחריו עם יציאה אחת. ממה זה יכול לנבוע? אני כבר ממש מיואשת מהמצב המתמשך הזה. והאם ישנם טיפולים שגסטרו יוכל להציע לי (יש לי תור ביוני)? תודה מראש.

שקד שלום בוודאי שניתן להציע לך טיפול לאחר בירור ראשוני. אם יש לך עצירות אחת למספר חודשים, נסי לשפר תזונה כי הפוטנציאל לשיפור קיים

22/05/2016 | 20:36 | מאת: תמר

אני עשיתי ניתוח שרוול לפני שנה וחצי ומאז יש לי עצירות כרונית, הייתי אצל גסטרולוג מומחה שאמר לי לקחת 2 או 3 כוסיות נורמלקס ביום. ניסית פעמיים להפסיק לקחת אבל שוב הגעתי לעצירות חזקה שרק חוקן עזר. אני בת 19 ורוצה להגמל מהנורמלקס. יש דרך להגמל ממנו או שאני אמשיך ככה כל החיים?!

תמר שלום הניתוח שעברת משפיע על תפקוד מערכת העיכול אין התמכרות לנורמלקס נסי בהדרגה לרדת במינון תוך העלאה מקבילה של צריכת סיבים

20/05/2016 | 12:55 | מאת: laevolac

האם אפשר לתכנן יציאות עם laevolac? כמה זמן לוקח עד שזה פועל?

לבולאק שלום קצת קשה פועל תוך 4-6 שעות

שלום דוקטור . בתי בת ה 4 סובלת מעצירות מזה מספר חודשים. הרופא ילדים אמר לנו לתת לה מירה לקס 1-2 כוסות ביום. האם התכשיר במינון שהיא מקבלת עלול להיות כרוך בסיכון מסוים? האם יש תרופה טבעית ומועילה לעצירות בילדים ללא חשש מתופעות לוואי?

לי שלום אנא פני לפורום עצירות בילדים, אתר דוקטורס

אני לוקחת כבר 20 שנה כפית קונסיל (konsyl) בערב והכל בסדר. תמיד היו כמה יציאות ביום אפילו אחרי ניתוח כריתת אונת ריאה (סרטן) לאחרונה. כמה ימים ששום דבר לא עוזר, אכלתי שזיפים עם מים, תפוזים.. הכפלתי את כמות הקונסיל. אתמול שמתי נר גליצרין ועזר. היום שוב יש בעיה. מה לעשות? לשים נר? בטח ממקר. אני אוכלת הרבה ירקות ופירות, cereales, גריסים קינוע, כוסמת, עושה הליכון כל יום.

אני שלום ככל הנראה השתנה משהו. לא תמיד טיוב התזונה עוזר. השתמשי בנר גליצרין מינימלית. 2-3\שבוע. אם יש הקלה נסי להפסיק

11/05/2016 | 07:14 | מאת: יצחק

במידה ואין השפעה לאחר 48 שעות כמה זמן להמשיך? במידה ויש השפעה כמה זמן להמשיך? האם יש צורך לקחת ברצף או שיש הטבה מסוימת להפסיק את השימוש ?

יצחק שלום כמה זמן להשתמש במה ??

07/05/2016 | 17:36 | מאת: ורדה

כבר למעלה משנה שהיציאות שלי הן יותר בצורת גללים (איור 1 בטבלת בריסטול).נוטלת 1-2 כפות בנפייבר ביום, בעיקר בגלל אי סבילות לכמה סוגי ירקות. נורמלקס לא הוכיח את עצמו במקרה שלי והפסקתי אחרי 4 ימים. בת 69. היציאות לא קשות במיוחד וההתפנות אחת ליום. האם יכול להיות שצורת הצואה נובעת ממבנה כלשהו של המעי הגס? ידוע על כך שהוא מאוד מפותל אצלי. האם יש קשר? איזה עוד אפשרויות יש? אני שותה כליטר וחצי ביום, לא כולל מרקים ופירות.

ורדה שלום ככל הנראה הבעיה אינה מבנית אלא תפקודית. לנשים עם עצירות יכול להיות מעי ארוך יותר ואולי גם רפה יותר אם את נכנסת אחת ליום ואין קשיי התרוקנות מיוחדים - אל תעסיקי עצמך יותר מדי בנושא. חסר משמעות קלינית

06/07/2016 | 11:09 | מאת: שי זכאי

לורדה האם פתרת את הבעיה וכיצד? מזדהה עם הסימפטומים

28/04/2016 | 00:15 | מאת: דרול

אני בן 19 ומגיל 17 אני אוכל רק חטיפים ומדי פעם אוכל אני נכנס לשירותים במשך שנה וחצי זה ככה ואני דוחף אצבעות אם נייר כדי שיצא לי הקקי למה זה ככה מישהו יכול להסביר?

דרול שלום שנה קודם את הרגלי התזונה הלקויים. אין מה לדבר על עצירות אם אורח החיים אינו תקין

22/04/2016 | 16:14 | מאת: אנונימית

שלום, יש לי נורמלקס בבקבוק שפתחתי כבר שמונה חודשים..ורוצה להשתמש כעת. התכשיר בתוקף, האם העובדה שהיה פתוח גרמה לו להתקלקל?

לאנונימית שלום לדעתי לא צריכה להיות בעיה אם האחסנה היתה במקום מוצל, קריר ולחות לא גבוהה

22/04/2016 | 02:26 | מאת: רותם

שלחו אותי לבדיקת צואה דם במוי רציתי לדעת אם זה בסדר שעשיתי את הבדיקה ושמתי במקרר ולמחרת הבאתם להם האם כך הבדיקה עדין טובה לבדיקה?

שוב שלום נראה לי שבערכות לא צריכה להיות בעיה

21/04/2016 | 18:37 | מאת: רותם

יש פעמים שלא היתי שבועים בשירותים והיו פעמים שלא היתי חודש בשירותים בכלל האם זה מסכן חיים?

רותם שלום מסכן חיים לא, אך יכול להסתבך לעיתים נדירות עם חסימות מעי והתנקבות - בעיקר באוכלוסיה גריאטרית \ חולים המרותקים למיטה

21/04/2016 | 18:17 | מאת: רותם

יש לי עצירונית כרונית כבר הרבה שנים שום שבר לא עוזר יש מצבים שאני חודש לא בשירות אפילו פעם אחת ניסיתי הכול כדורים אבקות כדורים שום דבר לא עוזר עכשיו התחלתי לקחת שמן פרפין וזה מתחיל כן לעזור הבעיה שאני היצתרך לקחת את זה כול החיים האם זה מסוכן?

רותם שלום עצירות היא מחלה כרונית. לעיתים צריך לקחת טיפול לזמן ממושך. יש דיווחים על הפרעות בספיגת ויטמינים מסיסי שומן עם פרפין. וכן אספירציה באוכלוסיה מבוגרת.

21/04/2016 | 07:11 | מאת: שרית

היי התחלתי לקחת רזולור 2mg הכדור הראשון היה אתמול ואחרי כמה שעות התחילו כאבי ראש חזקים..הלכתי לישון וועדיין קמתי עם כאבי הראש אדוויל לא ממש עוזר האם זה תקין? אציין שקמתי עם יציאות תקינות תודה רבה!!

שרית שלום כאב ראש כתופעת לואי של רזולור הנה די שכיחה. (18% במטופלים מול 14% באינבו). אם אין הקלה - בלית ברירה הפסיקי את הטיפול ונסי לחדשו לאחר פרק זמן מסויים

11/04/2016 | 16:03 | מאת: ליטל

שלום. רציתי לשאול אם שימוש ממושך בבנפייבר (שנה בערך) יכול לגרום לתלות במכשיר? כלומר, שהגוף מתרגל למינון מסוים ואז צריך להעלות במינון/ או ייתכן מצב בו אין יציאות בלי שימוש בחומר? תודה מראש.

ליטל שלום בנפייבר אינו ממכר. בהחלט המעי מסתגל בפעילותן לסיבים שאת צורכת. אם את רוצה להפסיק - את זקוקה לחלופה תזונתית הולמת בכמות הסיבים

שלום. אני סובל מעצירות כרונית כשנתיים. הרופא רשם לי לקסעדין לשימוש כרוני 1 ביום .לפעמים אני צריך להעלות מינון ל2 ביום. אני בן 80.האם זה המסלול שעלי להיות בו עד 120 ? תודה.

רמי שלום אינני יודע מה צופן העתיד. הגישה שלי היא לצמצם למינימום הכרחי שימוש במשלשלים. 3 יציאות בשבוע הנן בהחלט בתחום הנורמה. יכול להיות שאם תנהג כך לגבי התרופה תהנה ממנה לאורך זמן

10/04/2016 | 15:04 | מאת: גיל

שלום רב אני משתמש בכדורים משלשים טבעיים על בסיס צמחי תוצרת סין שמוכרים בבית מרקחת במינון של כמה כדורים כל יום כבר 20 שנה.. האם זה מסוכן? אני לא יכול להתרוקן בלי זה מישהו אמר לי שזה יכול לגרום להרס המעי הדק כולל נקבים וחסימות .. זו טענה הגיונית ?

גיל שלום מכיוון שאינני יודע מה ההרכב הכימי של צמחי המרפא - אינני יכול לענות רוב הסיכוי שצמחים אלו אינם גורמים להתנקבות \ חסימות

03/04/2016 | 09:58 | מאת: ישי לביא

שלום רב, אני סובל מעצירות באופן כרוני...זה היה גורם לי לפיסורה רצינית כל כמה חודשים. לפני שנה התחלתי להשתמש ברגולקס והחיים שלי השתנו לטובה ! אני כבר לא חש בעצירויות והצואה חלקה. השאלה שלי האם זה מסוכן להשתמש בזה לכל החיים ? מלבד התלות בטיפול..זה משהו שאני מוכן להתמודד איתו בשביל לקבל צואה רכה. אמי מתכוון לנזקים משמעותיים כמו איזון מלחים או כל מיני דברים אחרים.... ארצה לקבל את התשובה שאין זה מסוכן בכלל לשימוש תמידי..למעט פיתוח תלות ששה לא רלוונטי בעיניי. תודה.

ישי שלום רגולקס הנו חומר בטוח לשימוש ממושך במינונים מקובלים כל החיים ??.... זו שאלה גדולה ברפואה

28/03/2016 | 14:29 | מאת: ליה

שלום. מאז שנה שעברה אני סובלת מבעיה שלא עוברת. לאחר יציאה ישנם מספר ימים (יומיים- שלושה) בהם ישנן יציאות מאוד יבשות, עד כדי כך שאני צריכה לשבת שעות בשירותים רק על מנת שייצאו. יש משהו שאפשר לעשות בנוגע לזה?

ליה שלום קשה מאד לשלוט במרקם הצואה. אפילו באותה יציאה המרקם יכול להשתנות. ממליץ על שתייה מרובה וסיבים תזונתיים \ מסחריים

14/04/2016 | 14:28 | מאת: יעל

הי ליה, סבלתי מבעיה דומה. מה שעוזר לי זה לשתות הרבה מים, לפחות 2 ליטר ביום. אני מתחילה את היום עם 2-3 כוסות על הבוקר, איך שאני מתעוררת. בנוסף, אני גם עושה טיפולי הידרוקולון (אצל ד"ר שושנה קנדל בבני ברק. אני מאוד ממליצה עליה), וזה מאוד עוזר לי עם הטיפול בעצירות. ממליצה לך מאוד לנסות.

13/03/2016 | 23:38 | מאת: אלון

שלום רב לפני שבועיים הייתי חולה (אחרי 20 שנה אני בן 40) ולקחתי אנטיביוטיקה. המליצו לי בזמן האנטיביוטיקה לקחת פרוביוטיקה. מאז שחזרתי לעצמי יש לי משהו מאוד מוזר ביציאות. כל החיים היו לי יציאות תקינות בצורה הנכונה (קראתי על זה קצת) וכמעט תמיד פעם ביום. בשבועיים האחרונים היציאות שלי (סליחה על הפירוט) הם 3 פעמים ביום והצואה יוצאת בעיגולים קטנים??? קראתי שזה קשור לעצירות? שזה מוזר במקרה שלי,כי זה יוצא 3 פעמים ביום ובכמויות יפות קראתי שפרוביוטיקה קשורה למערכת העיכול,ולכן אני רוצה לבדוק אולי יש לכם מידע שיכול לעזור לי?. פעם ראשונה שזה קורה לי,ואני לא מצליח למצוא שום דבר הגיוני לתופעה,חוץ מהפרוביוטיקה

אלון שלום אנחנו מתארים את הצואה לסוגיה השונים לפי מרקם אך אין הבנה עמוקה איך נוצרת מכנית (בריסטול 1 לפי תיאורך) . לא הייתי משקיע הרבה מדי מחשבה בסוג אלא אם יש הפרעה בהתרוקנות. למיטב ידיעתנו פרוביוטיקה אמורה לשפר את האקולוגיה של מערכת העיכול אך אינה טיפול ישיר בעצירות.

13/03/2016 | 00:17 | מאת: נועה

שלום ד"ר, לפני חודש כאב לי במשך שבועיים מרכז הבטן העליונה שכללה גם נפיחות בבטן, צרבות וצואה חיוורת שומנית. ,עשיתי בדיקות דם שכללו בדיקת חידקים ,צליאק ,אנזימים כבד ולבללב וגם אולטראסאונד בטן עליונה ,הכל יצא תקין. כאבי הבטן עברו ,אבל הנפיחות בבטן והצרבות לא עברו ובנוסף יש לי עצירות כבר שבועיים וצבע הצואה עדיין חיוור..השתמשתי במשלשל גליצרין ,וגם בסיבים קונסיל, אבל הטלתי מעט צואה ,לרוב כלום. תוכל להגיד לי מה אני צריכה לעשות כדי להסדיר שוב את מערכת העיכול שלי??איזה בדיקות אני אולי צריכה לעשות ,אולי סיבים אחרים ,????חשוב לציין שאני אוכלת פרות, ירקות ,שותה מים עושה הליכות ,ועדיין לא עוזר... תודה.

נועה שלום משך התלונות שלך הנו קצר. בהחלט יתכן שהשיבוש יחלוף. אם אין שיפור בעצירות החלי בסיבים במינון גבוה יותר. בשלב זה נרות גליצרין רק כחירום עד פעמיים בשבוע

06/03/2016 | 11:54 | מאת: משה

אני קואדרופלג משתמש כחמש שנים מאז הפציעה בתה סנה ונרות בגל עצירות ואי שליטה על סוגרים היה קשה תמיד לעבור את הבקרים בשירותים אך בחצי שנה האחרונה אין לי נפיחות בכלל ויציאה יוצאת רק לאחר דפיקות עות בבון ברגע שמשתחררת נפיחה רק אז מעט יציאה ואז שוב המתנה ארוכה ורק אחרי נפיחה משתחררת יציאה הגזים כלואים עמוק במעי ומסרבים לצאת ועוצרים את הצואה איזה תכשיר רפואה אוכל לקחת על בסיס קבוע

משה שלום נסה להוסיף נורמלקס במינון עולה לפי הצורך. אם אין הקלה ניתן גם להוסיף רזולור (באינדיקציה בישראל רק לנשים אך ניתן לקבל עם 29ג)

01/03/2016 | 15:45 | מאת: ג

שלום רב, אני בת 36, סובלת מעצירות שהולכת ומחמירה כבר מעל לחצי שנה בלי סיבה הנראית לעין. אני משתדלת לאכול בריא, שותה המון מים ועושה פעילות גופנית. זה הגיע לידי כך שבחודש האחרון אני לא מתרוקנת, אלא רק כשאני נעזרת בתה טיבטי ובנר שבשבוע וחצי האחרונים גם הם לא עוזרים (ניסיתי גם לשתות שמן שעוזר לעצירות ולאכול שזיפים מיובשים וזה לא עזר) ורק חוקן עזר כשכבר לא היתה ברירה ומאז שוב לא היתה יציאה בערך כחמישה ימים. השאלה היא מה עליי לעשות וממה זה יכול לנבוע והאם בכל פעם שאני לא מתרוקנת כמה ימים אני אצטרך לעשות חוקן? תודה מראש

ג שלום התחילי בטיפול בנורמלקס. אם אין הקלה - פני לרופא מטפל \ גסטרואנטרולוג

27/02/2016 | 08:27 | מאת: אריה

בן 89, לפני זמן מה החלו בעיות עצירות, הייתה עצירות לאחר לקיחת פרקוסט, אבל בשבועות האחרונים לא לקחתי. רופאה גריאטרית רשמה לי רמוטיב, אני לוקח גם נורווסק ולא היו בעיות. בשבוע שעבר שתיתי כוס מיץ שזיפים מיובשים מימי ואחרי שעתיים לקסדין והתוצאה הייתה שלשול שעבר אחרי יום. לפנות בוקר לקחתי 2 לקסדין שטרם פעלו. לשתות שוב מיץ שזיפים? לקחת עוד לקסדין? מה מותר לאכול? התור לגסטרואנטרולוג הוא לסוף מרץ. תודה מראש על תשובה בהקדם.

אריה שלום הגבל שימוש בלקסעדין ל - 2-3 כדורים לשבוע. השתדל לא להגזים עם מיץ שזיפים עקב ערך קלורי-סוכרי

27/02/2016 | 03:59 | מאת: רועי

שלום אם מצאתי את עצמי מגיע לפה.. כנראה שאני מיואש.. ואני כבר באמת לא יודע מה לעשות, בשלוש שנים האחרונות אני סובל מאוד! מהקיבה שלי חוסר יציאות וגם שזה כבר כן עושה טובה שזה מגיע.. (פעם בכמה ימים.. בהרבה מצבים לוקח לקסאעדין... ולפעמים גם לאחר עוזר..) אז אני מסתובב עם הרגשה של חוסר התרוקנות.. אני כן יכול להגיד ששמתי לב שבעיקר שאני אוכל בצקים זה ממש נהיה יותר גרוע! אני גם חייב לציין שאני משתדל מאוד לאכול בריא אבל זה פשוט מתיש אותי inside out.. הבעיה הזאת שואבת ממני את כל הכוחות אם זה בעצבים בתסכול בחוסר שינה.. ובחוסר תפקוד שמגיע בעקבות.. ! לפני כשנה וחצי עברתי בדיקת קולונוסקופיה ונאמר לי שהכל תקין ולפני כארבעה חודשים עברתי בדיקת גסטרוסקופיה.. וגם שם נאמר לי שהכל תקין..וזה עוד יותר מתסכל שאתה יודע שיש בעיה חמורה.. ואומרים לך שהכל תקין, בבקשה אני חייב באמת עצה לאיפה אני יכול להתקדם אני הגעתי לנקודה שאני הרמתי ידיים ואני כבר חושב בצורה לא תקינה.. ומבחינתי זה הנקודה או שאני מוצא כיוון ודרך להתמודד עם זה או שזה נקודת האל חזור מבחינתי, תודה מראש רועי.

רועי שלום פנה ליחידה להפרעות בתפקוד ותנועתיות מערכת העיכול , המכון הגסטרואנטרולוגי, ביה"ח איכילוב 036974463

14/02/2016 | 20:43 | מאת: שרון

שלום, לאחרונה התחלתי לקחת אנטיביוטיקה נגד הליקובקטור פלורי. האם אפשרי לקחת תוך כדי בנפייבר (נגיד תוך שעתיים מנטילת האנטיביוטיקה), או שזה יכול לגרום לתגובות בין תרופתיות? תודה מראש.

שרון שלום למיטב ידיעתי אין מניעה. בוודאי לא במרווח זמנים זה

13/02/2016 | 17:42 | מאת: להתרוקן ב7 בבוקר

מאחר ואני מתרוקן כל 3 ימים עד 4 ימים וזה מאוד מכביד עליי אני מבקש לדעת אם ניתן לכוון לפי כמות וזמן נטילת נורמלקס את ההתרוקנות לשעת בוקר לפני נסיעות ארוכות בחול.

להתרוקן ב7 בבוקר שלום לא ניתן לכוון בדיוק את פעילות המעי הגס בכל מצב הגרויים הפיזיולוגיים החזקים ליציאה בבוקר הנם יקיצה וארוחת בוקר

12/02/2016 | 12:13 | מאת: ציקי

האם יכל להיות שנורמלקס יעשה את הפעולה ההפוכה למרות שתייה מרובה? נוטלת כבר 4 ימים והמצב הורע

ציקי שלום לא הסביר ביותר שהמינון נמוך מדי. ניתן להגיע עד 4 מנות ליום

11/02/2016 | 16:16 | מאת: קטרינה

ד"ר שלום רב. אני בת 38.לפני שנה וחצי התחלתי לסבול מעצירות.תמיד סבלתי משילשולים ועצירויות לסירוגים.יותר שילשולים.לפני שנה עשיתי בדיקת גסטרו שיצא תקינה. גם מאז שהתחיל לי מחזור יש לי המוגלובין נמוך.שתי סבתות שלי נפטרו מסרטן מעי גס. אני מאוד פוחדת!!! האם כדאי לי לבקש לעבור בדיקת קולונוסקופיה? תודה רבה מראש על התשובה. קטרינה

קטרינה שלום יש לך ככל הנראה מעי רגיש מי שבקבוצת סיכון ישיר מהסבתות הנם הורייך. בררי מצבם. החלי בבדיקת דם סמוי בצואה הסיבה השכיחה ביותר לאנמיה בקבוצת הגיל שלך הנה המחזור החודשי

09/02/2016 | 20:37 | מאת: שלי

במהלך החודש האחרון סובלת מעצירות קשה מאוד! לא מצליחה להיכנס לשירותים, אבילק ונורמלקס לא משפיעים, עשיתי פעמיים בתקופה הזו חוקן כדי להשתחרר. רק בעזרתו יש שיחרור גם ביום לאחר מכן. חשוב לציין שאני חצי שנה אחרי לידה. לא סבלתי מעצירות יוצאת דופן עד עתה. גם לא לאחר הלידה הראשונה. אובדת עצות כבר. אשמח לעזרתכם

שלי שלום אינני בטוח שמיצית את כל האפשרויות הטיפוליות עם נורמלקס - עד 4 מנות ליום או אבילק - תאורטית 30מל כל שעתיים עד ליציאה ... ניתן גם להיעזר לחלופין בחוקני איזי-גו

03/02/2016 | 21:12 | מאת: חסויה

שלום, בשבוע האחרון התחילה לי עצירות נוראית לאחר שלשול (כמעט שבוע בלי יציאות), ולכן התחלתי לקחת נורמלקס. והעצירות אמנם חלפה, אבל אני מתלבטת אם להמשיך לקחת נורמלקס, או להפסיק אם העצירות עברה. הבעיה העיקרית היא שהעצירות תמיד חוזרת אחרי זמן מסוים (עצירות כרונית), אז אני באמת לא יודעת אם להמשיך בטיפול. אשמח לעצה. תודה מראש.

לחסויה שלום מכיוון שהעצירות שלך הנה תגובה לשלשול - לא היית צריכה להזדרז ולטפל במשלשלים נסי להפסיק את הטיפול

03/02/2016 | 09:31 | מאת: עדי

שלום, במסגרת לימודי רפואה סינית-שנה ג', אני מחפשת מטופל (ממין זכר) לטיפול ברפואה סינית בקליניקה הלימודית של קמפוס ברושים–אוניברסיטת ת"א. הטיפולים יתקיימו בימי ג' בין השעות 17:00-19:00 או 19:00-21:00 תחת פיקוח של מטפלים בכירים-וללא עלות. מחפשת בעיקר בעיות של עצירות, אך יכול להתאים גם לבעיות כמו מיגרנות/בעיות שינה/אלרגיות/בעיות במע.עיכול/אקנה וכו'... בעיקר מתאים לאנשים שיכולים להתחייב ל- 10 טיפולים רצופים (חשוב ממש) מוזמנים לשלוח לי הודעה לגבי כל הפרטים [email protected] (תחילת טיפולים בסוף חודש מרץ). יום נעים!

זה אינו לוח מודעות הודעה זו תמחק

28/01/2016 | 07:27 | מאת: סיון

שלום,אימי לוקחת אבילק 15 מ"ל בבוקר ובערב האם ניתן למהול בכוס מים מלאה או שצריך לקחת בנפרד,בתודה

סיון שלום לדעתי אין בעיה במהילה עם מים בהצלחה

28/01/2016 | 02:58 | מאת: אור

אני סובלת מאוד מעצירות. זה התחיל לפני שנתיים בערך למרות הקפדה על מזון איכותי ושתית מים. כמו כן זה מלווה בחוסר גירוי "שיפעיל את המערכת" ותחושת מלאות מכבידה עד כדי כך שכל משהו קטן שאני אוכלת, מכביד עלי מאוד ולכן אני אוכלת די מעט יחסית. אני נעזרת בהצלחה די טובה במגנזיום("מגנוקס")אך זה לא נראה לי תקין להשתמש בזה באופן קבוע עבור משהו שאמור טבעי ונורמלי. אולטראסאונד איברים -תקין,דם-תקין, נמנעת מבדיקות פולשניות כמו קולונוסקופיה.האם יש איזה טיפול/בדיקה לא פולשנית לאבחון הבעיה? תודה..

אור שלום נסי שינוי באורח חיים \ משלשלים. אם אין הקלה עלייך לעבור בירור פיזיולוגי אם את > גיל 50 - קולונוסקופיה חשובה

נ.ב אני ממליץ בד"כ על 91.3 FM - קול המוזיקה השאר לא רלבנטי

24/01/2016 | 19:40 | מאת: דוד

הבן שלי בן 27 סובל מזה מספר שנים מכאבי בטן חזקים מאוד שמפריעים לו בתפקוד היומי, בנוסף יציאות קשות מאוד, הוא יושב בשרותים לעיתים כשעה ולא תמיד משתחרר, בדיקת קולונוסקופיה תקינה, בדיקות דם תקינות, הליקובקטור בדיקה תקינה, בדיקת רופא גסטרו לא העלתה ממצאים, הדבר החל מאז שרותו בצבא, לפני שרותו הכל היה תקין , יציאות סדירות וקלות ואפילו תוך כדי הארוחה נזקק לשרותים, אבקש את עצתכם, תודה. אגב, מתפרסמת באינטרנט קליניקה המציינת שיש ברשותם מכשיר מהפכני שבודק את מערכת העיכול בצורה חיצונית ולא פולשנית אלא על ידי תדרים והם מסוגלים לאבחן את כל בעיות האברים בבטן, האם נשמע הגיוני ???. תודה

דוד שלום ככל הנראה מדובר במעי רגיש עם עצירות. ממליץ על בירור פיזיולוגי של העצירות וטיפול בהתאם

24/01/2016 | 18:03 | מאת: חסויה

שלום, אני בת 24 ומאז ומתמיד סבלתי מעצירות ברמות שונות. כיום אני במצב שללא תרופות אני לא יוצאת כלל לשירותים. אין אפילו הרגשה של צורך ללכת לשירותים, לכן אחת לשבוע אני מכריחה את עצמי לקחת תרופה, ולעתים גם לאחר נטילת תרופה היציאות מאוד קשות ויבשות. אני אוכלת מה שצריך ונמנעת ממאכלים שגורמים לעצירות כבר מספר שנים ועדיין אין שינוי בפעילות. אני מחליפה תרופה כל כמה שבועות היות והן לא מועילות יותר לאחר מספר שבועות (הגוף מתרגל לתרופה ולא מגיב). עם כל עצירות מגיעה גם מיגרנה קשה ובנוסף לאחרונה התחילו לצאת טחורים. ניסיתי גם טיפול של דיקור סיני שעזר לי מעט לאחר 3-4 חודשים כשהייתי הולכת לטיפול אחת לשבוע, אך זה מאוד בעייתי מבחינתי להיות תלויה בדבר כזה. אשמח לשמוע מה כדאי לי לעשות בנדון במטרה להפסיק להיות תלויה בתרופות ובטיפולים.

לחסויה שלום עלייך לעבור בירור ראשוני אצל רופא מטפל. בהמשך בירור פיזיולוגי לקבוע את סוג העצירות וטיפול בהתאם

19/01/2016 | 20:42 | מאת: שם1234

הי אני בחור צעיר בן 24 , סובל מקושי בהוצאת צואה ותחושת אי התרקנות מלאה , המצב הזה כבר מעל שנה , מה אני צריך לעשות ? אני שותה המון מים , ואוכל מאכלים בריאים תודה רבה

12345 שלום נסה משלשלים דרך רופא מטפל. אם אין הקלה - פנה לבירור פיזיולוגי של הפרעות בתפקוד רצפת אגן אחורית

שלום רב. ביתי אובחנה כסובלת מעצירות פונקציונלית לאחר תופעות התלכלכות יומיות. רופא הילדיים המליץ על שימוש בנורמלקס באופן קבוע מידי יום (לאחר שלושה ימי שימוש בחוקן ניקרולט) - הוא ציין שכדאי לדעתו לתת מנת נורמלקס כמו של מבוגר וביקש שאתייעץ עם הרוקח. הרוקח לא ממש ידע לייעץ. מה דעתך? האם רצוי בעצירות קשה (שעל פ הרופא קיימת כבר מעל לחצי שנה) לתת מינון נורמלקס לפי מבוגר? הילדה שלי בת 4 ושוקלת 16 קילו.

יעל שלום אנא פני לפורטל עצירות בילדים. אתר דוקטורס

31/12/2015 | 13:53 | מאת: חסוי

רציתי לשאול אם תה ירוק עוזר נגד עצירות (כל תה ירוק, לאו דווקא של ויסוצקי). כי בכל האתרים כתוב משהו אחר. תודה מראש.

לחסוי\ה שלום למיטב ידיעתי אף תה רגיל אינו אמור להשפיע על פעילות המעי

30/12/2015 | 10:54 | מאת: מישהי

יש לי עצירות כבר 3 שבועות , נוטלת נורמלקס כבר שבועים ולא עוזר מה לעשות ? אני אובדת עצות ולחוצה נורא שלא יוצא כלום

למישהי שלום העלי בהדרגה את מינון הנורמלקס (ניתן להגיע עד 4 מנות ליום לפי המלצות החברה) אם אין הקלה - הוסיפי לקסעדין

29/12/2015 | 20:44 | מאת: סיגל

בחודשים האחרונים אני סובלת מעצירות נוראית. בהתחלה נורמלקס עזר. עכשיו כבר לא. אני סובלת. הגעתי פעמיים למיון ועשו לי חוקן. נקבעה לי בדיקת קולונוסקופי עוד חודש וחצי. מה לעשות עד אז?כואה לי מאוד ומרגישה כאילו יש סתימה. תודה רבה

סיגל שלום במידה ונורמלקס אינו עוזר - ניתן להעלות במינון עד ל - 4 מנות\יממה אם אין הקלה הוסיפי לקסעדין (דרך רופא מטפל)

26/12/2015 | 00:56 | מאת: חסוי

היי.. רציתי לדעת האם יש קשר בין אכילת פלפל אדום לבין עצירות? תודה.

לחסוי שלום אם יש קשר אז הוא שלילי

25/12/2015 | 01:35 | מאת: סלסא

שלום אני בת 21 יש לי דימום בזמן מתן צואה על הנייר ולא מזמן זה הפך להיות גם באסלה, בנוסף תמיד יש לי עצירות וכאבים במתן צואה שנעלמים אחרי כמה זמן, יש לי הרגשה של גוש בפי הטבעת שנעלם אחרי זמן עם מלאות ונפיחות בבטן כל הזמן ותחושה שלא התפניתי עד הסוף... ואני מוסיפה תכיפות ודחיפות במתן שתן עם דליפה קלה לפעמים סביר להניח שאני סובלת מטחורים

סלסא שלום עלייך להבדק ע"י כירורג \ גסטרואנטרולוג כולל בדיקה אנדוסקופית עקב הדמם

05/01/2016 | 00:46 | מאת: סלסא

כנראה משהוא יותר רציני

14/12/2015 | 13:18 | מאת: שקד

שלום, התחלתי לקחת נורמלקס ביום שישי בגלל עצירות, אבל החומר לא משפיע (יש יציאות ממש קטנות ועדיין קשות). התחלתי לקחת פעמיים ביום אתמול, אבל עדיין אין השפעה. יכול להיות שלוקח לחומר קצת זמן לפעול? ומה לעשות במקרה שזה לא ישפיע? תודה רבה.

שקד שלום בד"כ אורך עד 96 שעות שנורמלקס ייתן השפעה משמעותיתניתן תאורטית לפי המלצות החברה להגיע עד 4 מנות \ יממה המתיני בסבלנות לאפקט המיטיב

13/12/2015 | 19:22 | מאת: סומה

בד"כ היציאות שלי תקינות.פעם ביום קבוע.אילו פעמים -בקיץ או כשאני פעילה פיית יותר מהרגיל.אבל לפני מחזור אני סובלת שבוע מעצירות.בד"כ עם דימום(כנראה טחורים).בחורף גם מתפתחת לי עצירות בגלל הקור החזק.אבל בד"כ אני מצליחה לשלוט בזה איכשהוא.כך שרוב השנה אני לא נוטלת שום דבר לעצירות. לפני כשבוע התחילה לי עצירות שקשה לי לטפל בה.אני מקבלת תרופות כרוניות(לבעיות אחרות),אבל שום דבר חדש.אבל אני כן לפני מחזור. אין לי תחושת התרוקנות גם שאני כבר כן הולכת לשירותים.וגם אז יוצא מעט...בנוסף בחילות ונפיחות גדולה בבטן.ומעט גזים גם. אציין שמאז שהתחיל החורף,אני גם אוכלת פחות(דכאון חורף כנראה-שונאת את החורף)וירדתי במשקל 3 קילו כבר.. בכול אופן ניסתי-נורמלקס בלילה לפני שנה שעה אחרי ארוחת ערב,מיץ שזיפים כול בוקר על קיבה ריקה.וכמובן כרגיל,לחם תמיד ר מקמח מלא,ירות ופירות,חימום הבטן,פעילות גופנית כמה שאפשר ,תמיד שותה יותר מ2 ליטר מים וכו'.. מה עוד לעשות?

סומה שלום העלי בהדרגה את מינון הנורמלקס (ניתן לפי הוראות החברה לעלות עד 4 מנות). אם אין תגובה הוסיפי לקסעדין אם אין תגובה - עלייך לעבור בירור פיזיולוגי של סוג העצירות

20/12/2015 | 19:29 | מאת: סומה

קראתי שרשמת כאן שנורמלקס לוקחעד 4 ימים שמשפיע.השאלה אם חייבים לקחת את הנורמלקס קבוע?כלומר אם היה לי יציאה אחרי 4 ימים ואני מפסיקה,והעצירות חוזרת אז שוב צריך לחכות כמה ימים? כמה זמן בכלל ניתן לקחת את זה?נגיד 3 חודשים ברציפות??זה לא יעה לי שום נזק? ושאלה אחרונה,האם כדאי להוסיף גם בנפייבר (אפילו שאני אוכלת אוכל עם סיבים)?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 39