חשש לתולעים?

דיון מתוך פורום  עצירות - אבחון וטיפול

14/07/2014 | 17:44 | מאת: מירה

היי, אני מקווה שזה הפורום הנכון לשאלה שלי. אני בת 25, בריאה בדרך כלל, אך יש לציין - נוטה לסבול מחרדות. בשבוע שעבר סבלתי מעט מעצירות שחלפה מעצמה. במקביל, החל להתפתח אצלי מעין דגדוג בחלקו הפנימי של פי הטבעת. הדגדוג הופיע רק פה ושם ולא ייחסתי לו חשיבות. אתמול פניתי לרופא המשפחה שלי והעליתי בפניו את החשש לתולעים. לא הבחנתי בשינויים כלשהם בצואה או בסימפטומים אחרים (קראתי שהתולעים "יורדות" אל מחוץ לפי הטבעת להטיל ושרידיהן יכולים להופיע בצורת "אבקה" בתחתונים, אך לא הבחנתי בזה). הרופא ציין שבגילי (25) לא סבירה הדבקה ושיתכן שמדובר בגרד כתוצאה מחרדה, אך בכל זאת הסכים לרשום לי טיפול של 3 ימים בוורמוקס. התעוררתי בלילה עם דגדוגים שמנעו ממני מלישון. רק אחרי נטילת כדור שינה הצלחתי להירדם. היום הדגדוגים מופיעים בתדירות רבה יותר. אינני יודעת האם מדובר בחרדה, בתולעים או בשניהם :) האם כדאי בכל זאת לערוך בדיקת צואה? האם נכון שעליי לדרוש מהרופא טיפול משלים לאחר שבועיים? האם בהכרח הייתי אמורה להבחין בסימפטומים האחרים - תולעים ביציאות, ובתחתונים/סדינים? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

מירה שלום 1. יש אפשרות שמדובר בתולעים אך לא סביר אלא אם את עדיין משחקת בארגז חול... התולעת האמורה - אוקסיוריס. יוצאת בלילה וגורמת לגרד. צריד לקחת סרט הדבקה \ סלוטייפ ולהדביק באזור פי הטבעת ע"ש לקלוט אותן - כדורים לבנים זעירים בקוטר כ - 1 ממ 2. טחורים יכולים לגרד עקב בעייה של שליפה מיקרוסקופית של חצואה - הגיינה טובה ושטיפות עם מים יכולות לעזור 3. מתח נפשי\מעי רגיש יכולים לגרום לרגישות יתר\שינוי תחושות

15/07/2014 | 10:50 | מאת: מירה

לאחר קצת אמון בין בני זוג, בן זוגי אכן איתר שמדובר בתולעים, לצערי. אפילו הבחנתי באחת על נייר טואלט. ניגש יחד לרופא המשפחה לקבלת טיפול מקיף יותר. אשמח אם בינתיים תוכל לתת לי כמה טיפים לשמירה על היגיינה למיגור הידבקות חוזרת.

מנהל פורום עצירות - אבחון וטיפול