סמפטומים של נויורפטיה אם חשד לבעיה בעמוד השדרה

דיון מתוך פורום  ניתוחי עמוד שדרה אנדוסקופים, פריצות דיסק

09/09/2015 | 17:25 | מאת: אבי

שלום דר דוידוביץ בן 67. לא סבלתי מבעיות גב מלבד 'עקמת' שממנה סבלתי תקופה קצרה לפני שנים רבות. .לפני כ-8 חודשים החל הרגשה של 'נימול' בכף רגל ימין שהתפשטה לשמאל וכלפי מעלה עד הברכיים. איני יודע למה מתכונים ב'נימול' אך התחושה כמו שמתארים חולי נוירופטיה המרגישים כאילו הם לובשים גרביים 'לוחצות' (בחלק התחתון של הרגליים עד הברכיים) עם קצת הרגשת בעירה. בבדיקות מטעם הנוירולוג : EMG, בדיקות דם,סכרת, B12 ועוד, לא נמצאו ממצאים המסבירים את התופעה. עשיתי בדיקת CT שבה לא נמצאו ממצאים דרמטיים, אך הגב אינו של אדם צעיר ולפי הפענוח של המומחה (הכולל מונחים רפואיים רבים) והצילום עצמו ממצאים שלדברי האורטופד המסבירים את התופעה. להבהיר, שאיני סובל מכאבים והבעיה היא תחושתית בלבד. נוירולוג של בית חולים שבדק וראה את הממצאים לא ויתר עלי כלקוח בתחומו וביקש בדיקות דם נוספות שתוצאתם 'שלילי', לעומת נוירולוג בקהילה חלוק על דעתו,ולעומת האורטופדים שלקחו על עצמם את האחריות. הפתרון של האורטופדים הוא שאין הרבה מה לעשות וצריך ל'שחות' וטיפול פיזיותרפי שעד עתה לא הראה סימני הקלה ופתרון לבעיה. מה עושים ? תודה, אבי א.

לקריאה נוספת והעמקה

ישנם הרבה תחומים אפורים ברפואה שאיננו יכולים להסביר בברור. על פניו התחושה שלך כי מדובר בנוירופתיה מסוג מסויים. יש לבדוק רמות של ויטמינים מסוג B ולטפל לפי הצורך.

10/09/2015 | 10:32 | מאת: אבי א.

תודה על תגובתך המהירה. בהמשך לפרטי המקרה, נבדקה רמת הויטמינים ו- B12 במיוחד. התוצאות היו תקינות. האורטופדים משוכנעים שהבעיה נובעת מעמוד השדרה. השאלה היא ,האם ניתן להשאיר את המצב הנוכחי כי הטיפולים המוצעים :פיזיותרפיה ודומיהם לא עוזרים והאם חשוב לטפל בבעיה כדי שלא תהיה החמרה,או יש גם כיווני טיפול אחרים .

מנהל פורום ניתוחי עמוד שדרה אנדוסקופים, פריצות דיסק