ספורט אירובי יחד עם פריצת דיסק

דיון מתוך פורום  ניתוחי עמוד שדרה אנדוסקופים, פריצות דיסק

22/11/2014 | 19:11 | מאת: רבקה חדד

אני בת 47,עברתי לפני שנה ניתוח וורידים ברגל ימין באמצעות קיטור. בחודשים האחרונים הרגשתי את אותה רגל כבדה, עם לחץ פנימי, איבוד תחושה,קוצים ומתייסרת מאד בעמידה. הפנו אותי לסיטי גב ול emg. נמצא שיש לי פריצת דיסק שמאלית בגובה L4-L5 ובלט דיסק ב L5-S1 . בנוסף ישנו עצב פגום ומודלק המוביל לרגל ימין. במרפאת כאב נאמר לי לבוא לעשות זריקה של סטרואידים לעצב הבעייתי שכנראה בגללו אני סובלת מכאבים עזים ברגל. אני עוסקת בפעילות גופנית מזה 4 שנים הכוללת עיצוב שרירי הגוף ופעילות אירובית+ריצות. רציתי לשאול: א. האם הזריקה מסוכנת? ב. האם מותר לי להמשיך בפעילות אירובית(שנותנת לי הרגשה מאד טובה) ולשמור על הכושר הגופני שלי או שזה מסוכן ועלול לגרום לפריצות דיסק נוספות? ג. האם מומלץ להשתמש בחגורת גב? ד. איך ניתן להסביר את העובדה שאינני סובלת מכאבי גב?

לקריאה נוספת והעמקה

א. הסיכון בזריקה נמוך, וההקלה לעתים קרובות משמעותית ב. עדיף לשלב פעילות שלא קשורה בהרמת משאות, קפיצות או ריצה. ג. רק לתקופה קצרה עד שבוע-שבועיים. ד. בוודאי, הדיסק, אחרי שפרץ אינו גורם ללחץ על החוליות אלא רק על העצב שמקין לרגל.

23/11/2014 | 06:11 | מאת: רבקה חדד

א. רופא מומחה לגב משערי צדק אמר לי שכל פעילות גופנית שנותנת לי הרגשה טובה(מלבד סחיבות) ולא מעוררת כאבים מותרת לי, ובכלל זה גם פעילות אירובית. האם זוהי גם דעתך? ב. יש לי תור לניתוח וורידים דומה (בעזרת קיטור) ברגל השנייה(שמאל). רציתי לשאול האם יתכן שהעצב שנפגע ברגל ימין זה בעקבות הקיטור שנעשה לי שם? האם כדאי להימנע מניתוח דומה ברגל שמאל? האם יש דרך לדעת כתוצאה ממה נפגע העצב? ג. הפריצת דיסק היא בצד שמאל. האם זה יכול להשפיע על רגל ימין? ד. האם הניתוח לפריצה מומלץ עבורי? ה. האם יש דרך לדאוג לכך שהדיסק יחזור למקומו? ו. האם זריקת קורטיזון רק מרגיעה כאב הנובע מהעצב או גם מטפלת בו? ז. האם מדרסים רפואיים ה דבר שיכול לעזור? תודה רבה!!!

מנהל פורום ניתוחי עמוד שדרה אנדוסקופים, פריצות דיסק