קרית מוצקין

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

23/10/2014 | 10:35 | מאת: עפרוני

שלום ד"ר אליאן, אני בן 75,מבחינה גופנית אני ממש בריא,עושה כל יום תרגילי ספורט די קשים למשך כ 30 דקות,אחריהם אני מרגיש טוב. עד לפני כחדשיים לחץ הדם שלי היה סביב 90 -100 על 60 - 70, אין לי כלל עודף משקל וכולסטרול מעט מעל לתחום הנורמלי. לפני כחדשיים כאשר מדדתי לעצמי דופק גיליתי שהפעימות שלי לא אחידות אלא זה נשמע כך : טוק-טוק----טוק, ושוב טוק-טוק----טוק וחוזר אותו דבר. הלכתי לרופאה שלי שנבהלה תחילה כאשר שמעה את הדופק שלי,שלחה אותי לעשות א.ק.ג . עם התוצאות (שהראו דפוס אחיד כפי שציינתי למעלה)הלכתי לקרדיולוג . אחרי בדיקה הוא קבע נחרצות שהכל בסדר כל עוד יש אחידות בדופק. לשאלתי אם דופק כזה הוא ממש נורמלי השיב שאין לי שום בעיה. היום מדדתי לעצמי דופק (58 פ' לדקה) וקצב הפעימות היה שונה ונשמע כך : טוק-טוק-טוק----טוק ושוב ושוב אותו דבר. שאלתי אליך ד"ר אליאן מה דעתך לאור דברים אלה והאם יש מקום לדאגה או לטיפול כל שהוא בעניין. בתודה מראש (וסליחה על אריכות דברי )

לקריאה נוספת והעמקה

אני קרדיולוג כמעט 30 שנה ומעולם לא נתבקשתי לעשות אבחנה של קצב הלב לפי :טוק טוק טוק ... אם עשית אק"ג ובמקביל לטוק טוק טוק תרשים האק"ג סדיר ותקין - כי אז נראה לי שאין מקום לדאגה.

23/10/2014 | 14:55 | מאת: עפרוני

שלום, אשיב לך באותה רמת נימוס שמשתמעת מתשובתך . כנראה שהפרזתי במידת הבנתך את הנקרא . כוונתי היתה שפעימות הלב הן לא באותו קצב אחיד כפי שזה אצל אדם בריא ,אלא שיש לי שתי פעימות סמוכות,הפסקה של בערך פי שתיים מאשר בין שתי הפעימות הקודמות וכך חוזר חלילה . תרשים הא.ק.ג ל א ה י ה ת ק י ן , אלא הראה שהפעימות לא אחידות (האחות שעשתה לי את הא.ק.ג שאלה אותי אם אני חש בטוב ואם יש לי בעיות בלב. ,הראתה את תוצאות הבדיקה לשאר האחיות ואמרה להיכנס מיד לרופאה . היא הופתעה לשמוע שאני מרגיש טוב) היום היו לי 3 פעימות סמוכות ובמרווחים דומים ה פ ס ק ה ,ושוב פעימה אחת ואח"כ שוב 3 סמוכות ,הפסקה ,פעימה אחת ואחריה שוב 3 פעימות סמוכות וסדירות וכך הלאה . ובכן ד"ר- ללא טוק טוק אני מקווה שעכשיו אתה מבין מה הבעיה (אם בכלל קיימת בעיה ). שאלתי האם תופעה כזאת מוכרת ? עד כמה שכיחה והאם יש צורך במעקב או בטיפול כל שהוא ?

מפעת גילך המתקדם והכבוד שאני רוחש לך אשתדל להתנסח בזהירות: לא הפרזת במידת הבנתי את הנקרא ,הבנתי טוב מאד אבל מה לעשות זה אתה שכתבת וכך התנסחת : " לפני כחדשיים כאשר מדדתי לעצמי דופק גיליתי שהפעימות שלי לא אחידות אלא זה נשמע כך : טוק-טוק----טוק, ושוב טוק-טוק----טוק וחוזר אותו דבר.... היום מדדתי לעצמי דופק (58 פ' לדקה) וקצב הפעימות היה שונה ונשמע כך : טוק-טוק-טוק----טוק ושוב ושוב אותו דבר" אז טוק טוק טוק זו המצאה מוזיקלית יפה שלך, אבל מה שחשוב זה הדופק באק"ג אם היה סדיר או לא. וכן תעזור לי בבקשה בהבנת הנקרא כי אתה כותב : הלכתי לרופאה שלי שנבהלה תחילה כאשר שמעה את הדופק שלי,שלחה אותי לעשות א.ק.ג . עם התוצאות (שהראו דפוס אחיד כפי שציינתי למעלה)הלכתי לקרדיולוג . אחרי בדיקה הוא קבע נחרצות שהכל בסדר כל עוד יש אחידות בדופק. לשאלתי אם דופק כזה הוא ממש נורמלי השיב שאין לי שום בעיה. דפוס אחיד, אחידות בדופק (מילים שלך) זה אק"ג תקין אז למה אתה מדגיש "האק"ג לא הי ה ת ק י ן ...? נסכם : הבנת הנקרא שלי די בסדר, ההתנסחות שלך לצערי קצת פחות (אל תפגע זה נאמר בעדינות), בכל מקרה אתה מתאר דופק לא סדיר כנראה פעימות מוקדמות שבלב בריא בדרך כלל הן לא בעיציות ולא מצריכות טיפול מיוחד. צר לי אם הייתי לא מנומס,זו לא היתה כוונתי וזו איננה דרכי - אאחל לך בריאות שלמה ואריכות ימים.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים