צינתור לטיפול בדליפה

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

19/10/2014 | 23:14 | מאת: אדי

ש לי איספיקה במסתם מיטראלי שמאלי שמוגדרת כקשה וכמו כן אני סובל מקוצר ראייה גבוה מאד( מס 16 ו-20) וציסטות בכבד ובכליות . לאחרונה קראתי שבמקום ניתוח לב פתוח בטיפול בדליפת המסתם ישנו טיפול בטוח יותר ופחות מסובך של צינתור חדיש לטיפול בדליפת המסתם - האם הוא עדיין קיים ונעשה בהצלחה ?( ב-2011 נעשו רק 3 נ צינתורים כאלו) האם בחור במצבי הבריאותי הלא מזהיר יכול לעבור אותו(הבנתי שאנשים לא בריאים מסתכנים בעת ביצוע ניתוח לב פתוח) ? מה הם התנאים לכך ? ובמקרה שלא אקבל אישור האם אפשר לעבור אותו באופן פרטי ?

לקריאה נוספת והעמקה

קיימת אופציה של תיקון מסתם מיטרלי דולף לא בניתוח אלא בצינתור בשיטה שנקראית MITRAL CLIP. יש לבצע הערכה מדויקת של מנגנון דליפת המסתם (בדרך כלל בבדיקת אקו דרך הושט) ולהחליט אם אתה מתאים להתערבות בדרך זו. את הפרוצדורה עוברים במסגרת בית חולים לא במסגרת פרטית.

21/10/2014 | 23:02 | מאת: אדי

ראשית תודה על המענה עברתי לפני כחודש אקו דרך הוושת tee ההערכה הייתה : myxomatous mitral valve severe mitral regurgitation due to propapse of both mitral valve leaftlets mild lv dilation with normal global and segental lv systolic function normal rv size and function no evidence of thrombus in the la appendage האם לאןור הממצאים אפשר לקבוע אם אני יכול לעבור תיקון בדרך של מיטראל קליפ ? ואם כן למי עלי לפנות בננידון ? לקרדיולוג המטפל בי ? למומחה חיצוני שאליו אגש להתייעצות השהבוע? או שמא לפנות ישירות לשיבא ? ( מבין שזה המקום היחידי שמטפל בארץ בשיטה זו)

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים