LDL

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

01/09/2014 | 21:35 | מאת: אנונימי

נתונים פיזיים ואורח חיים: אני בחור רזה בן 35 (1.83 מטר, 69 קג) אוכל יחסית בריא, לא סובל ממחלות. סובל מליחה (אך השאלה לא קשורה). בוקר - שקדים, גרעיני דלעת, תמרים פירות שיבולת שועל ולפעמים טחינה צהריים - טבעול או בשר או דגים או עוף, עם אורז או תפודים וסלט משתמש בשמן קנולה לטיגון במידה ערב - 3-4 טוסטים מקמח מלא עם שמן זית וזעתר וביצה וסלט, או תפוחי אדמה אפויים עם אבוקדו. בדרך כלל ביום בו אכלתי ביצה אני לא אוכל בשר או עוף. בין הארוחות פעם ביום קוביה או שתיים שוקולד מבונבונירה, ולפעמים בערב כדור גלידה חצי סורבה חצי שמנת בגלידריה. רוב היום אני יושב הרבה שעות, ובדרך כלל עושה הליכה לא מהירה של שעה / שעה וחצי ובקיץ רוחץ בים. ועכשיו לשאלה: רמת LDL שלי קפצה מ 80.6 ל 104.4 בשנה וחצי האחרונים. אני מבין שזה עדיין בנורמה אך מומלץ להיות מתחת 100. מטרידה אותי הקפיצה המהירה, והשינוי שלי באורח החיים בשנה וחצי האחרונים הוא שאכלתי בחוץ פעם אחת כמעט כל יום. לאו דווקא דברים רעים, סושי, ארוחות ביתיות, אך גם כריכי בשר ופלאפלים, בדרך כלל בכמויות קטנות ולא הרבה משני האחרונים. פה ושם אכלתי חטיפים, לא הרבה. האם תמליצו לי וכיצד לשנות אורח חיים? להלן שאר תוצאות קשורות: טריגליצרידים 64 (כמו כל השנים) כולסטרול כללי 169 (קפיצה של 39 תוך שנה וחצי) HDL - 51 (ירידה קלה מלפני עשור אך עלייה קלה מלפני שנה וחצי) תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

אתה בהחלט עדיין בתחום של כולסטרול תקין,ההמלצה ל LDL מתחת ל 100 היא לחולי לב או מי שיש לו גם סכרת. הקפיצה בערכים של השומנים קשורה קרוב לודאי ל"חטאים" שאתה חוטא פה ושם. אין משהו מיוחד שאתה צריך לשנות באורח החיים ,מומלצת פעילות גופנית 5 פעמים בשבוע לפחות ולשמור בדיאטה קצת יותר. זה הכל.

02/09/2014 | 20:35 | מאת: אנונימי

תודה רבה על תשובתך. לחידוד, החשש שלי הוא שאם אמשיך עם "החטאים" שתיארתי שהם בעצם פשוט חיים פחות סגפניים מאלו שניהלתי לפני כן, רמות LDL שלי ימשיכו לקפוץ כך מדי שנה. או שמא הכמויות שתיארתי שאני אוכל כעת פשוט ייגרמו לי להתייצב על אזור 104 במקום על אזור 80?

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים