לחץ דם

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

22/04/2014 | 00:43 | מאת: עמי

ד"ר שלום רב, מאז ילדותי סבלתי מנטיה ללחץ דם, תמיד סביב 140 / 85 כיום אני בן 44 עם לחץ דם משתה במנוחה : 140/85 145/95 ויותר . המליצו לי לעשות הולטר, אבל להבנתי הולר איננו במנוחה ו"תופס" אותך בכל מצב שהוא ובעיקר בלילה מעיר בבהלה כי אז הממוצעים בזמן עבודה , ונהיגה ושינה לא שינה גבוהים יותר באופן טבעי. חשוב לציין שגם במדידה עצמית אני מאוד מתרגש ויש לי תנודות ממדידה למדידה באופן מיידי. מה הטעם להולטר אם כל המדידות מוגדרים למנוחה ומה הציפפיה לתוצאות טובות בהולטר ? האם הן צריכות להיות כמו במנוחה ? ובאילו ערכים? האם יתכן שהגוף שלי שונה מאז ומתמיד ויכול להמשיך ולעמוד בלחץ גבוהה מהרגיל או שמא עלי לקחת טיפול ? עם לחץ של 145/95 לדוגמא תודה,עמי.

לקריאה נוספת והעמקה

הולטר לחץ דם הוא כלי מאד יעיל להעריך את לחץ דמך לאורך יממה שלמה כולל בשינה בלילה. באם בכל כך הרבה מצבים לחץ דמך מעל הממוצע,והערכים שציינת אכן מעל הממוצע,זה מחייב טיפול. ירידה במשקל(אם יש עודף) ,פעילות גופנית ודיאטה דלת מלח הן השלב הראשון בטיפול לפני התחלת תרופות.

23/04/2014 | 17:07 | מאת: עמי

תודה על תשובתך בהמשך לפנייתי : לאיזה לחץ דם יש לשאוף בטיפול תרופתי ? (ז"א כמה צורך בהגדלת מינון הכדורים עד לקבלת ל"ד רצוי בטיפול )

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים