היבטים שונים על התלמידים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

17/08/2014 | 21:08 | מאת: יועצת חינוכית

ברצוני להתייעץ איתך בעיניין חשוב: הכנתי שיבוץ של תלמידים שעולים לכיתה ז. והרכבתי שתי כיתות מדעים. מדובר בכיתות של תלמידים שעברו מיונים ושובצו בכיתה. מחנכת אחת של אחת הכיתות ראתה בטעות מיפוי שהכנתי על שתי כיתות המדעים וכעסה מאוד לגלות שבכיתתה יש פי 3 תלמידים עם נסיבות משפחתיות מורכבות לעומת בכיתה של המחנכת המקבילה. נסיבות שבהן: אם אלכוהוליסט,אב טבע בים, טיפול רווחה, אח עם פיגור, יחסים עכורים בין התלמיד להוריו...ועוד כהנה וכהנה. לטענתה בכיתה שלה יש יותר תלמידים עם קשיים משפחתיים ולכן אין חלוקה צודקת ושווה של תלמידים. והדבר הנוסף הוא: היא סיפרה לי שלימדה תלמיד מסויים תנך וכשר ילדה שהיא תחנך את אותו תלמיד לא הסכימה כלל ודרשה להעבירו לכיתה השנייה משום שלא הסתדרו ביחד. מה דעתך? האם להעביר תלמידים?

לקריאה נוספת והעמקה
18/08/2014 | 00:00 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום, אני רוצה להאמין שהשיבוץ שערכת נשען על חשיבה ושיקול דעת, ולא נעשה באופן אקראי. עם זאת, לפעמים גם לאחר שיקול דעת זהיר, יתכנו "מחשבות שניות". אם את חושבת שיש ממש בטענותיה של המורה, ושיש בכך כדי ליצור עומס חריג עליה כמחנכת, שווה לשקול מחדש את השיבוץ. ממליצה לך להיעזר לצורך כך עם איש צוות אובייקטיבי נוסף, אולי אפילו עם מנהל/ת ביה"ס. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים