כינוי אבא לאדם שאינו האב

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

25/10/2016 | 00:14 | מאת: אלון

שלום, שאלה לגבי ילד בן 4.5. מספר פעמים בעת משחק עם בן הזוג של הדודה של הילד, הילד מכנה אותו באינסטינקט אבא.. גם כאשר זה נראה כאילו התבלבל הוא ממשיך לכנותו כך וכאשר נשאל למה הוא קורא לו אבא מאחר והוא אינו אביו (אביו חי וקיים ונמצא בחייו באופן רגיל) הוא טוען שהוא האבא שלו.. מה יכולה להיות הסיבה לכך?

שלום אלון, אתה שואל שאלה מאוד כללית. מאחר ואינני מכירה את הילד, ואת המשפחה, אינני יכולה לספק רשימת אפשרויות. נכון יותר יהיה שתספק אתה השערה משלך, המבוססת על נסיבות חייו של הילד, ואוכל אולי להמשיך משם. אתה מוזמן לכתוב לי שוב. בברכה, ירדן פרידון ברשף

26/10/2016 | 13:39 | מאת: אלון

שלום ירדן תודה רבה על תשובתך.. בגדול הילד חי חיים נורמטיביים לחלוטין, שני ההורים בחייו שום טראומות למיניהן, רגיל ככל הילדים. הדבר היחיד ששונה זה שהאבא לא משחק עם הילדים הרבה או מבלה איתם מעבר לשעות בבית או בנוכחות האמא, האמא היא הדומיננטית בצורה מוקצנת בחיי הילדים. הבן זוג של הדודה, משחק איתם וצוחק איתם.. הוא לא חי איתם באופן קבוע מדובר בפעמים בודדות שבהם רואה אותם באירועים מזדמנים. האם זו מספיק אינפורמציה? האם לדעתך הסיבה נובעת שהבחור מעניק לילד את היחס שהיה רוצה לקבל מאביו? עונה על החסכים מהאבא?

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים